Full version: Korigi
L8 B.
Hej!
För ett par år sedan läste jag en av Lena Israelssons böcker och blev intresserad av korigi. Jag hittade utsäde via baumaux (stavning svårt tongue.gif ) Satte ut dem och det blev fina blad men inte så mycket "knölar". Läste att det var smart att förgro dem innomhus, så jag provade och det blev stora frodiga plantor som gav en hel del skörd.
Korigi är lite som vattenkastenajer i konsistensen, krispiga och goda tycker jag.

Är det någon mer som provat?
Nyfikna hälsningar från
Charlåtta, Stockholm
Ingrid på Västkusten
Jo då - haft dem i snart fyra år.
De måste ha en ljummen höst och mkt gödsel. Inte speciellt rikgivande och sprider sig värre än kirskål. Men goda javisst. Fått dem till ett par cm som bäst.
Så jag skall nog rensa bort dem till förmån för andra perenna grönsaker som är mer rikgivande och lovande.
Men kul är de :-) och en riktig bi & humleväxt!

Hälsar Ingrid
Virgo
hej,
Jag har oxå sådana michelingubbar, de har inte brett ut sig ännu, får se nu i vår.
Absolut goda i kinamat.

Man kan lura sina gäster lite.
Bjud på "stekta skalbaggslarver" Garanterat skojigt !!
Dessa knölar ser ju ut som välmatade insektlarver modell större.
Det tar ett tag innan de vågar sig på att provsmaka.
Om de frågar var huvudet är, så är bara att säga:
Eftersom käftarna är lite giftiga, så ska man ta bort det innan man tillagar dom och negrerna som äter dessa levande biter alltid av huvudet och spottar ut det.

Det brukar gå åt några drinkar innan dom vågar sig på att äta upp en "skalbaggslarv"
Berith
Ajjajjajj Wille!! Sånt där är inte snällt alltså!! ohmy.gif tongue.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon