Hired-Gun
1985 skaffade företaget jag jobbar hos den första pc'n med dos miljö,sedan dess har jag varit biten av datorer.
1987 köpte jag och frun en Victor pc som vi experimenterade med,allt från programvara till spel installerades och provades.
1988 köpte vi vårat hus(bankens hus)ett kråkslott med massor av renoverings behov.
Pga detta föll datorer i glömska,målning,snickeri,betong och rör arbete plus diverse renovering av garage och utemiljö tog sin tid.
1995 när min yngste son började skolan,hade skolorna i grannkommunerna beslutat att köpa in datorer för undervisning,men min kommun skulle inte köpa in datorer.
Pga detta köpte jag och frun en dator till barnen så dom inte skulle bli efter i datorkunskap.
1997 kom första datorn till mina söners skola,vid det här laget kunde mina grabbar hantera datorer väldigt bra.
Så när det vart problem med datorerna på skolan inkallades mina grabbar för att lösa problemen.
Sedan dess har dom fixat många dataproblem vid sina skolor plus här hemma.
1998 blev jag verkligen biten av ett spel some heter Quake2,spelade det dag som natt,vecka ut och vecka in.
Sent 1998 kom ett mod till Quake som hette TF(Team Fortress)spelade det över internet med modem anslutning.
Frun i huset var inte så glad då internet räkningen låg på 600-800 kr i månaden.
1999 kom ett nytt spel som hette Half-Life producerat av Valve software,dom köpte in rättigheterna till TF som var gjort till Quake motorn.
2000 kom det nya modet kallat TFC(Team Fortress Classic)så sent 2000 började jag och mina två söner att spela TFC.
Servrarna för TFC här i Sverige och europa sööög,så vi fann våra favoriter i Amerika.
2001 blev jag och min äldste som medlemmar i en TFC clan som hette DK(Deamon Knights)kostnaden för internet spel per månad var ca:1000kr så frun var inte glad,trögt och dyrt med 56 modem...
2002 kom bredband till kommunen biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif 299kr i månaden vart en räddning för våran ekonomi.
2003 började jag snickra,slipa,svetsa på prylarna som ni kan se på min hemsida.
http://web.telia.com/~u22310064/index.html
Vid den här tidpunkten var jag helt slukad av TFC som kanske framgår av min hemsida.
Många av mina kompisar tyckte att jag var en ididot som gjorde vapen kopior från ett data spel.
För mej spelade det ingen roll,jag var helt uppslukad av TFC och att bygga TFC kopior av vapnen.
Sent 2003 vart jag kontaktad av en kille som heter Greg som jobbar på Valve Software,dom var intresserade av att köpa mina kopior...
Maj 2004 var affären med Valve färdig,så nu kunde man känna sig rik plus känd,kanske inte här i Sverige där Jante lagen råder.
Men i USA på TFC forum är Hired-Gun ett stort namn.
Pengarna från affären räckte till en 14 dagars semester för mej,frun plus våra 3 barn i USA med fickpengar.
Så dom som titulerade mej idiot hade fel,allt arbete jag lade ner på kopiorna gav mej och familjen en skön semester i USA...
Nuförtiden gör jag logotyper åt spelföretag på min fritid,här är det senaste tillskottet,det är för Fortress-Forever,ni kan läsa om den här på FF forum.
http://forums.fortress-forever.com/viewtop...opic.php?t=3326
http://img430.imageshack.us/my.php?image=ff94uz.jpg
http://img430.imageshack.us/my.php?image=ff118po.jpg
http://img430.imageshack.us/my.php?image=ff78ge.jpg
Det här är bara en test version,den officiella versionen som jag gjort kommer att visas när spelet släpps till allmänheten.
För övrigt jobbar jag med logotyper till Half-Life2 och They-Hunger om någon här känner till dom spelen...
Betty
Imponerad! smile.gif
Anki på Öland
Kul!!
Anki
stennie
Grattis till dina framgångar...måste vara kul!!! smile.gif
Christina i Taxinge~
HÄFTIGT!!!

Grattis till allt du åstadkommit hittills och lycka till framöver! smile.gif
gammelnalle
sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif
läste ju på din hemsida.... men fattade nada av förkortningar (TFC... te-flon coated... tongue.gif )

men "vågade" inte fråga!!!

KUL att du hittat din nisch och att du kan leva på det!!

Avundsjuk??? jodå... men inte missundsam.

"Jante"

smile.gif smile.gif smile.gif
amaira
Grattis! wub.gif wub.gif wub.gif

Älskar såna här "historier", och tror på dem även "i förväg"!!!

När man finner "sitt eget" - så är det RÄTT!
Inga från Närke
Det är ju bra som övriga skriver att du hittat rätt. Att du kan tjäna pengar på ditt intresse och inte bara göra av med dem på dataspel m.m. Vore jag din fru skulle jag också muttra ibland.
Har själv en spelgalen måg och lika spelgalet barnbarn så ni kanske har träffat på varandra.

Det jag har emot detta är att det handlar om skjutvapen även om de fantasivapen och kanske inte går att använda på riktigt, vad vet jag.
*Felix matte*
Imponerad är jag. Grattis! Hoppas att du får in massor av pengar så ni kan göra fler långresor. smile.gif
Ophelia
Låter som en rolig livshistoria. Själv spelar jag inte alls. Är inte ett dugg intresserad och kommer nog aldrig att bli det. Har med andra ord ingen aning om vad det hela handlar om. Har du alltså gjort leksaksvapen eller vad?

Hmm...var in och tittade på din hemsida och förstår att du gör kopior på vapen som kan användas som leksaker för hmmm....paintball? Prickskytte?
AnitaO
Kul att ditt stora intresse för spel också blev en inkomstkälla smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon