Jag började, när jag köpte min stuga för fem år sedan, att samla på olika primula och alla dom färgvarianter som finns att köpa. Och jag hade en massa självsådda och förvildade som jag planterade i en fin rada. Men kaninerna gräver upp de flesta och det har bara blivit värre med åren med kaninerna. Skulle man kunna ta in vivorna i en kruka och vinterförvara dom på något sätt. Finns det något annat sätt att få bort kaninerna på än blod mjöl, för det fungerar i och för sig. Men man kan ju inte springa där och hälla på sånt hela tiden.
e_sedell
26-04-2003, 12:11
Bura in vivorna! Sätt en båge övervivorna med hönsnät, det kan du låta gå ut en bit år sidorna också. Förankra det ordenkligt. De borde funka!
Ja, att jag inte tänkte på det. Så gör jag med jordgubbarna på sommaren.
Burar in dom. Tack för tipset.
Nu blir jag lite orolig för hur mina vivor ute på stugan ska se ut. Hare har vi gott om men tidigare år har de inte gått på mina vivor. Hoooopppas de inte tycker om dem i år heller.
Eva St
Fundera på om det inte går att erbjuda kaninerna något annat att äta, de har ju inte så mycket nytt grönt att äta på våren. Att ge dem alternativ mat borde bara både billigare och bättre än blodmjöl och staket.
e_sedell
29-04-2003, 17:20
Det är oftast inte bra i längden, de blir ju bara fler av det. Gå till närmsta bonde och låna en hagelbössa och köp några patroner av honnom, sen får du gå ut och leka lite i trädgården. Det är ingen som märker. Om man skjuter ett skott mitt inne i en by så är det alldrig någon som kan säga exakt var ifrån det kommer!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.