nina L
Var köpa namnetiketter, planteringslådor mm prylar på nätet, förutom på Althea?
Lady Hamilton
Namn ettiketter har de numera även på Impecta
Förresten varför köper du inte på Granngården eller någon annan stans huh.gif Det måste bli mycket billigare o du slipper fraktkostnaderna
nina L
Impecta har väldigt litet sortiment av prylar. Jag vill ha planteringskrukor mm. Om jag köper på postorder slipper jag släpa och betala tunnelbaneavgifter så det går på ett ut.
Gurkan
Jag har köpt massa planteringskrukor (fyrkantiga) i olika storlekar och till bra pris hos Lindbloms Frö, även brickor, pluggbrätt m.m. Grejerna verkar bra och priserna är helt OK.

Lindbloms
Kajsa
Köpte en del fröer av Lindblloms förra året och passade då på att köpa 500 st vita plastetiketter, ser i årets katalog att dom kostar 147:50. Billigt !
Lady Hamilton
CITAT (nina L @ 08-01-2006, 19:38)
........Om jag köper på postorder slipper jag släpa och betala tunnelbaneavgifter så det går på ett ut........

wub.gif Ja du får ursäkta, här i vildmarken har vi över 50 mil till närmaste tunnelbanestation och bussen går 2 ggr per dag. Så för oss existerar inget annat än bil...........

Gurkan o Kajsa? Kan ni berätta hur ni får fram några priser på Lindbloms, jag kan se artiklarna men inga priser...........
Kajsa
Jag har fått katalogen eftersom jag köpte fröer förra året, du får kanske beställa den.
Lady Hamilton
Tack för svaret

Hittade just stickettiketter i olika färger på www.blomkrukan.com
Betty
Gamla persiennlameller klippta i lagom längder funkar jättebra som namnetiketter. smile.gif
Eva 33c
Jag vill gärna ha en etikett i varje kruka när jag skolat om mina plantor. Om jag vet att de inte ska övervintra med sin etikett utan kommer att planteras ut inom överskådlig tid så gör jag faktiskt namnlappar av mjölkkartonger. Det lite vaxade papperet håller faktiskt överraskande länge. Det gäller bara att ha en bra penna, blyerts funkar inte i detta fall.
Men det är inget att sticka ner i rabatterna precis. laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Hamilton @ 08-01-2006, 22:37)
.......stickettiketter i olika färger.........

Jag tycker att det är bra med olika färger, te.x. om man har många av en sort kan man bara sticka ner en "viss" färg eller bara märka med typ en bokstav.
wacko.gif Det är så jobbigt att sitta o skriva hela namnet på alla om man har många. Och eftersom jag skriver med blyerts blir det ju mindre för mig att sudda sedan. Jag återanvänder mina stickettiketter år från år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon