|
vet att choklad är farligt, till och med dödligt för hundar men hur är det med vit choklad? det sägs ju att ju mörkare och renare den är, dessto farligare är den men vit choklad...den är ju jätteljus...har den också det farliga ämnet i sig eller är det bara mörk som är farlig? nån som vet?
Jonte_rm
08-01-2006, 19:23
Varför chansa ?
mvh // Johannes
har inte tänkt att chansa. jag ger aldrig mina hundar choklad, är bara lite nyfiken
När jag var liten hade vi en Griffon. Hon smaskade och åt något som hette Hundchoklad och som alltså var choklad för just hundar!!!!
andersen
08-01-2006, 19:41
CITAT (stina @ 08-01-2006, 19:30) När jag var liten hade vi en Griffon. Hon smaskade och åt något som hette Hundchoklad och som alltså var choklad för just hundar!!!! Finns fortfarande.... hundchoklad
Latmask
08-01-2006, 21:13
Vet inte hur det är med vit choklad, men hundchoklad ska tydligen vara lika illa som vanlig choklad. Eller i alla fall inte bra, man ska inte ge hunden det. Det är åtminstone vad jag hört från svärfar som har en ledarhund. De brukar få hundchoklad från sina grannar till julklapp åt vovven, och han hade frågat på hundskolan vad han ska göra med den, och deras råd var "släng det". Nu kan jag ju inte gå i god för att det stämmer, men det känns som om de på hundskolan ska ha relativ koll...
*Felix matte*
08-01-2006, 21:15
Pedigree saluför hundchoklad... den är så klart helt ofarlig för alla hundar. Fast Felix ville aldrig ha sån... han var extra kräsen av sig... däremot har dotterns Labrador ätit sådan många, många ggr.
Jag tror inte att vit choklad är farlig för hundar, men jag är absolut INTE säker på att det stämmer. Har för mig att det är kakaon som är farlig för hundar och det finns väl ingen i vit choklad...
*Felix matte*
08-01-2006, 21:58
Gossen Ruda
09-01-2006, 13:54
Beträffande vit choklad som knappt innehåller choklad: Vit choklad
CITAT (pejori @ 08-01-2006, 22:51) undrar hur man får chokladsmak utan kakao?  Kemiskt framställda smakämnen finns ju i allt möjligt. Långt ifrån alltid man använder naturliga smakämnen, säkert finns konstgjord chokladsmak med!
CITAT (pejori @ 08-01-2006, 19:22) vet att choklad är farligt, till och med dödligt för hundar men hur är det med vit choklad? det sägs ju att ju mörkare och renare den är, dessto farligare är den men vit choklad...den är ju jätteljus...har den också det farliga ämnet i sig eller är det bara mörk som är farlig? nån som vet?  Dummaste man kan gära är att ge hund "människo godis" . Vare sig, vit, mörk, brun chocklad så ÄR det farligt!!
Jonte_rm
09-01-2006, 20:40
Azeman..kan du svara på min fråga som är nästan sist i omplaceringstråden?
CITAT (ifibi @ 08-01-2006, 21:54) Jag tror inte att vit choklad är farlig för hundar, men jag är absolut INTE säker på att det stämmer. Har för mig att det är kakaon som är farlig för hundar och det finns väl ingen i vit choklad...  självklart är det farligt
CITAT (Jonte_rm @ 09-01-2006, 20:40) Azeman..kan du svara på min fråga som är nästan sist i omplaceringstråden? gjort...
CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 20:41) CITAT (ifibi @ 08-01-2006, 21:54) Jag tror inte att vit choklad är farlig för hundar, men jag är absolut INTE säker på att det stämmer. Har för mig att det är kakaon som är farlig för hundar och det finns väl ingen i vit choklad...  självklart är det farligt Varför är det självklart farligt..?
CITAT (cic @ 09-01-2006, 21:59) CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 20:41) CITAT (ifibi @ 08-01-2006, 21:54) Jag tror inte att vit choklad är farlig för hundar, men jag är absolut INTE säker på att det stämmer. Har för mig att det är kakaon som är farlig för hundar och det finns väl ingen i vit choklad...  självklart är det farligt Varför är det självklart farligt..?  Om man kollar på faktan osv.
CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 22:03) Om man kollar på faktan osv. gör man det, så är vit choklad INTE farligt för hundar så självklart var det inte precis
CITAT (pejori @ 10-01-2006, 01:32) CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 22:03) Om man kollar på faktan osv.
gör man det, så är vit choklad INTE farligt för hundar så självklart var det inte precis  Självklart är att man INTE ska ge hundar människo godisar. Vare sig dom är MINDRE eller MER farliga, så ska man INTE ge hundar MÄNISKO godis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CITAT (Azeman @ 10-01-2006, 01:56) CITAT (pejori @ 10-01-2006, 01:32) CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 22:03) Om man kollar på faktan osv.
gör man det, så är vit choklad INTE farligt för hundar så självklart var det inte precis  Självklart är att man INTE ska ge hundar människo godisar. Vare sig dom är MINDRE eller MER farliga, så ska man INTE ge hundar MÄNISKO godis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det kanske inte är lämpligt att ge hundar choklad eftersom det innehåller en massa socker och de får hål i tänderna av det, är det det du menar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|