forget-me-not
Finns det någon sajt där man kan skriva dagbok och även statistik över träning och dyl och som sedan enbart jag själv kan läsa?

Dvs den ska kunna låsas för alla.

Finns detta?

LadyG
Om det bara ska vara för dina ögon, varför lägga ut det på nätet alls? Det finns alltid sätt att kringgå säkerhet på, för den som bara vill. Det räcker att man hittar sidan via Google för att all information ska visas (man klickar bara på länken "cached page" under sökträffen istället för själva sidlänken). Även sidor som lösenordsskyddats visas på det viset.

Vore det inte bättre att spara informationen lokalt på din dator, om du gör en säkerhetsbackup (bränn ner filen på CD t ex)?
mamamaggan
Det du söker finns. Kolla mitt PM till dig.
Castea
Hittade detta:

FunBeat

Shapelink

Dock inte helt säker på om andra kan se din dagbok. Det kanske framgår först när man registrerat sig.

Annars kan du ju utgå från någon av deras dagboksmallar och göra dig ett eget Word-dokument, som sparas lokalt i din dator bara.
forget-me-not
CITAT (LadyG @ 09-01-2006, 02:28)
Det räcker att man hittar sidan via Google för att all information ska visas (man klickar bara på länken "cached page" under sökträffen istället för själva sidlänken). Även sidor som lösenordsskyddats visas på det viset.

Oj, jag visste inte att Google t o m hittade lösenordsskyddade sidor. Det är ju inte bra och då känns det redan osäkert om jag vill ha en sådan sida.

Min tanke när jag efterlyste var att få funktioner som statistik etc. Och så tänkte jag att det nog känns mer inspirerande att skriva i en layout som är gjord för dagbok och inte i ett vanligt word-dokument.

Tänk om det gick att ladda hem ett program som man kan ha lokalt på sin dator med alla dessa funktioner. Det vore ju toppen men är nog bara önsketänkande.
Castea
CITAT (forget-me-not @ 09-01-2006, 02:42)
Tänk om det gick att ladda hem ett program som man kan ha lokalt på sin dator med alla dessa funktioner. Det vore ju toppen men är nog bara önsketänkande.

Har sett sådana program, men inga som är gratis. Men det kanske finns någonstans.
forget-me-not
CITAT (Castea @ 09-01-2006, 02:41)
Hittade detta:

FunBeat

Shapelink

Dock inte helt säker på om andra kan se din dagbok. Det kanske framgår först när man registrerat sig.

Annars kan du ju utgå från någon av deras dagboksmallar och göra dig ett eget Word-dokument, som sparas lokalt i din dator bara.

Jättestort tack! smile.gif Jag har bokmarkerat sidorna och ska kolla igenom dem imorgon. Nu är det dags att sova snart.

Träningen är helt okej att lägga ut så att andra kan läsa om jag får statistik och andra funktioner i och med det.

Det var mest mina tankar i dagboken som jag ville ha för mig själv. sleep.gif
forget-me-not
CITAT (Castea @ 09-01-2006, 02:46)
Men det kanske finns någonstans.

Eller så tar man hjälp av de sidor du länkade till vad gäller träningsstatistik. Och sedan så köper jag mig en fin anteckningsbok och sätter mig och skriver ner mina tankar i den i stället. smile.gif
mamamaggan
Om du går in och kollar på det som jag föreslog , ViktKlubb.se, så har du en helt egen dagbok där. Ingen annan kan läsa den.
forget-me-not
CITAT (mamamaggan @ 09-01-2006, 02:58)
Om du går in och kollar på det som jag föreslog , ViktKlubb.se, så har du en helt egen dagbok där. Ingen annan kan läsa den.

Tack för länken men jag är inte villig att betala det dyra priset.
Kathy
Om det gäller träning, så är den här sidan bra.
Anma
Nu är Formfixaren gratis att ladda hem. Jag har laddat hem den, men inte hunnit att kika mer än litegrann på den. Verkar lite mer komplicerad än en dagbok, men vill man hålla koll på träningen kan det vara bra. Och orkar man räkna kalorier så...

Värt och testa, kanske?
forget-me-not
Tack för länkarna. Ska kolla upp dem. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon