Full version: Vilken överlevare!
Gunvor Nilsson
Jag hoppas verkligen att den här kossan får leva vidare. Det måste väl vara en instinkt som gjorde att kossan rymde ifrån slakteriet - hemskt att tänka sej att djuren fattar vad som väntar - känns som det är dags att bli vegetarian. sad.gif

/Gunvor
silos
Nu måste jag bli vegetarian!!!
Azeman
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2006, 08:38)
Jag hoppas verkligen att den här kossan får leva vidare. Det måste väl vara en instinkt som gjorde att kossan rymde ifrån slakteriet - hemskt att tänka sej att djuren fattar vad som väntar - känns som det är dags att bli vegetarian. sad.gif

/Gunvor

Självklart brukar dom fatta vad som väntar den.
peterinas
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2006, 08:38)

/Gunvor

skulle vilja se polisen hänga på kossan laugh.gif verka tagit ett tag innan dom kom underfund med att söva den tongue.gif
Betty
CITAT
Nu är kossan tillbaka på slakteriet. Men uppmärksamheten har gjort att det strömmat in förfrågningar om kossan går att få köpa-till ett långt liv i frihet.

Hejja kossan! biggrin.gif
*Felix matte*
Har sett rubriken men vill inte läsa artikeln eftersom jag då säkert skulle få svårt att äta kött öht.
Reserv
CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 20:48)

Varför skulle det va´så självklart? Ingen har juh kunnat talat om vad som ska hända, men däremot så känner dom lukten av död, och det är den lukten som gör dom panikslagna. Samma sak med en vovve eller liten kisse som ska in för sista sprutan, har dom inte rengjort rummet ordentligt efter en avlivning så får djuren panik när dom kommer in. Inte faen är det för att dom fattar att dom själva ska dö, utan för att dofterna väcker paniken.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 10-01-2006, 14:16)
CITAT (Azeman @ 09-01-2006, 20:48)

Varför skulle det va´så självklart? Ingen har juh kunnat talat om vad som ska hända, men däremot så känner dom lukten av död, och det är den lukten som gör dom panikslagna. Samma sak med en vovve eller liten kisse som ska in för sista sprutan, har dom inte rengjort rummet ordentligt efter en avlivning så får djuren panik när dom kommer in. Inte faen är det för att dom fattar att dom själva ska dö, utan för att dofterna väcker paniken.

Håller nog med Reserv i den frågan... hemma när djur skulle slaktas hade de aldrig panik fastän slaktarn stod där med slaktmask i handen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon