|
Nu börjas det... Idag har jag beställt frön från Odlas erbjudande. Jag beställde: Lejongap - Night & Day Luktärt - Sweetie Mixture Mjölkklocka - Mixed Colours Vallmo - Victoria Cross Silvermartorn - Miss Wilmots Ghost Atlasblomma - Rembrandt Kejsarvinda - Murasaki Jishi Pionvallmo - Irish Velvet
Oops, felstavning i titeln... men ni förstår vad jag menar...
..och jag väntar på mina frön från Fröer.nu och Impecta. Jag fick Astilbefröna av Margareta Hansson i posten idag....tack Margareta!! Jag ledsnade på att vänta på att Granngården skulle få hem såjord så jag körde ut till Bryggmans handelsträdgård idag och la vantarna på 20 liter djupfrusen Hasselfors såjord! Nu ligger mitt rov i tvättstugan och tinar!!  PS: Jag köpte såjorden vill jag tillägga, av det jag skrev såg det nästan ut som att jag var där och stal den!
CITAT (Betty @ 10-01-2006, 15:24) Ja det är verkligen härligt! Det kan man verkligen behöva i vintereländet när det är så långt till sommaren. Jag är så glad att jag upptäckt detta intresse och jag fattar inte hur jag kunde klara mig utan det förut!
Jag beställde från Odla igår och idag hade jag dom redan! Snabba ryck!
Ewa smålänska höglandet
10-01-2006, 20:15
Då kommer mina imorgon
Mattsson
10-01-2006, 20:57
Då hänger jag på och frågar om de Tradera-frön jag köpt, nämligen Näva 'Summer snow'. Hittar ingen information om denna, någon som har tips på hur att så!?
Likaså Vit blåklocka (den såg dubbel ut på bilden men någon mer information har jag inte), den kan/ska man så på friland, men om man vill försöka driva upp några plantor inomhus, hur och när?
Dessutom har jag också handlat här på Odla och jag fick också mina fröer dagen efter! Kanonbra!
Mattsson
10-01-2006, 21:12
Äsch, fel tråd....
Eva i Skåne
12-01-2006, 16:58
... och jag fick mina fröer idag Alldeles perfekt uppmuntrande eftersom jag går hemma och inte mår bra denna veckan. Hade en riktigt trevlig eftermiddag när jag vände och vred på mina påsar, läste, planerade... och nu har vårkänslorna vaknat Antagligen hetsade jag dock upp mig för mycket för strax efter kom huvudvärken tillbaka
och jag fick fröer från Fröer.nu idag!  Nu har jag lite att pyssla med.  De sorter jag ska så ganska snart är Bergvallmo Hensol Violet, Campanula ´amethyst`, Lammöron, Silvermartorn och Funkia.
Har, även jag, nu skickat min beställning på sisådär 15 påsar..
titti49zon6
12-01-2006, 19:06
Har beställt 12 sorter idag skulle ju inte ha nåt mer, har redan för mycket men kunde inte låta bli bara det inte kommer nåt mer erbjudande för nu börjar det bli fullt finns en här som har väldigt dålig karaktär
Maggan H
12-01-2006, 19:47
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-01-2006, 15:14) ..och jag väntar på mina frön från Fröer.nu och Impecta. Jag fick Astilbefröna av Margareta Hansson i posten idag....tack Margareta!!  Varsågod!  Och nästa vecka ska jag iväg o handla jord, man får nästan abstinens när man läser era inlägg; jag vill me, jag vill me  och tungan hänger utanför på mig med....
Storåtjejen
12-01-2006, 22:25
Har beställt 20 st påsar från Impecta  Fast vi är tre stycken som ska dela på härligheten, så det blir nog lite lagom åt oss alla
Storåtjejen
13-01-2006, 13:14
Naturligtvis blev det några fröpåsar från Odla också. Det gick inte att undvika  Alldeles för frestande!
Eva i Skåne
13-01-2006, 13:31
så då kom dom, fråna från Odla... fackelranka tresco Skogssalvia blue wueen Indiankrasse gleaming mahogany Temynta panorama Akleja william guiness Coloradokleja Nattljus Sunset boulevard Axnepeta pink cat Ängssalvia Rose Rapsody Violkungsljus ... första gången jag skall förodla perenner så nu har jag lite att fundera på, hur, var, kyla före grodd eller ej... inte helt lätt, men kan bli kul.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|