Katti med torpet
Lser d och d att man skall vnta tills man ser att tillvxten har kommit igng efter X innan man Y.
Kommer bara inte ihg om X var omplantering och Y var toppning eller om det var tvrt om. Vet ni?
I det hr fallet s gller det ngon form av dracena (tror jag i alla fall) och jag funderar helt enkelt p om jag kan toppa den nu eller om jag skall vnta tills jag har planterat om den (jorden r usel). Vilket jag vl inte br gra frrn ljuset brjar tervnda?!?
Betty
Nr det gller pelargoner s kan man klippa ner och plantera om vid samma tillflle fr pelargoner r spass tliga vxter.
Vet inte om dracenor r lika tliga - men jag personligen skulle d i alla fall chansa och toppa samtidigt.
Frresten, ljuset har brjat tervnda! Om den str i riktigt dlig jord s r det bara att plantera om den nu, s fr den en strre chans att klara den hr tiden. Stll den sedan i ett s ljust fnster som mjligt eller ge den extraljus under t.ex. en skrivbordslampa med lysrr. smile.gif
Carex
vnta du lite med bda, personligen skulle jag toppa frst och omplantera sedan.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon