maissan
Mina pelargoner och fuchsior växer och växer.....och fler har jag beställt. Vill ju inte slänga alla sticklingar som blir vid vårtoppningen, så jag tänkte sälja iväg dessa billigt. Finns det någon som har erfarenhet av hur dessa rotade sticklingar bäst och billigast kan packeteras för att klara sig i en posttransport? Jag behöver tips.[IMG]
www.odla.nu/album/showalbum.php?aid=4066&uuid=maissan[/IMG]
På ovan sida finns två foton ifrån mitt blomrum taget nu i januari.
Betty
Tomma hushålls- eller toarullar.
Men det låter lite vådligt att skicka levande växtmaterial på posten så här års... unsure.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Man kan även klippa och forma till mjölkpaket och packa i fast man bör nog vänta med att skicka det är lätt att växtmaterial fryser i transporten när det är kyligt väder ute.
Zazu
du kan kolla HÄR om du hittar något.

mvh zazu
Fenja
Ett par lager frigolitduk och bubbelplast står emot ganska mycket kyla, men jag skulle inte våga skicka nu i alla fall...
Mvh
Fenja

PS Du måste aktivera ditt album om vi ska kunna se bilderna....
maissan
CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:30)
Ett par lager frigolitduk och bubbelplast står emot ganska mycket kyla, men jag skulle inte våga skicka nu i alla fall...
Mvh
Fenja

Försöker i förtvivlan aktivera mitt album, men lyckas inte! Hur gör jag?
maissan
CITAT (Betty @ 10-01-2006, 12:46)
Tomma hushålls- eller toarullar.
Men det låter lite vådligt att skicka levande växtmaterial på posten så här års... unsure.gif

Superbra tips. Toarullar är ju perfekta! Givetvis kommer jag inte skicka något föräns vädret mildras.
Fenja
CITAT (maissan @ 11-01-2006, 13:59)
Mvh
Fenja

Du måste skriva i albumanvändaren i din profil.
Mvh
Fenja
maissan
CITAT (Fenja @ 11-01-2006, 15:19)
CITAT (maissan @ 11-01-2006, 13:59)
Mvh
Fenja

Du måste skriva i albumanvändaren i din profil.
Mvh
Fenja

Tack, det var för enkelt för att begripa. Jag har försökt med allt annat.Jag tror det fungerar nu.
Fenja
Wow!! Vad fint du har ordnat det för växterna! Önskar att jag hade den platsen jag med....
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon