|
solkatten
10-01-2006, 12:58
Vill du hjälpa KattKommando Syd att hjälpa katter i nöd? Sy ett block (eller flera) till våra vänskapsquiltar! När quiltarna är färdiga kommer de att ställas ut för att därefter säljas till högsbjudande. Varje person syr ett antal blocks, bara själva blocket (storleken inkluderar sömsmån). Vi på KKS syr ihop dem med vadd och bakstycke och kviltar efter eget tycke. Blockstorlek: 10 inch block (25,4 cm). Färdig block med sömsmånen blir 10½ inch (26.7cm) Blockmotiv: Kattmotiv på en enfärgad babyrosa, babyblå, mellanblå, grå eller varmröd bakgrund. Blocktyger: Använd bara tvättade bomullstyger. Sömnadsteknik: Vilken teknik som helst. (Paper piecing, applikation, fritt val.) Signera: Varje block ska vara signerat med dina initialer. Slutdatum: Alla blocks ska vara postad till undertecknad senaste den 1 april 2006 Susanne Cederholm Apotekarevägen 27 37142 Karlskrona Tiitta gärna in på hemsidan www.kks.nu
*Felix matte*
10-01-2006, 13:49
Så härligt det skulle vara om någon startade liknande för att hjälpa gamla och sjuka människor. Särskilt dem som är ensamma och isolerade och inte kommer utanför dörren en endaste gång ens på somrarna. Tycker nog att vi kan kalla dem för "gamla, sjuka i nöd" Till en sådan skulle till o med jag försöka få ihop en hel hög med "blocks"
PS. Inget ont om katter för det, men....
Tycker jag är en himla bra och lovvärd idé!! Jag ska se vad jag kan knåpa ihop! KKS gör ett fantastiskt arbete med katter och är värda allt stöd, det gäller för övrigt de flesta katthemmen också. Du håller oss väl underrättade om hur det går och visar bilder och så? Hoppas att många nappar på detta och lycka till! Fenja
Jag kan nog också bidra med ett par blocks. Vi får se...
Det låter som något kul jag kunde tänka mej att hjälpa till med... men... jag är nog lite korkad,,, för jag förstår inte det där med block?
CITAT (yenny @ 10-01-2006, 17:39) Det låter som något kul jag kunde tänka mej att hjälpa till med... men... jag är nog lite korkad,,, för jag förstår inte det där med block?  Då är vi två korkade då! Fattar inte heller vad man ska göra?
CITAT (bikiv @ 10-01-2006, 21:22) CITAT (yenny @ 10-01-2006, 17:39) Det låter som något kul jag kunde tänka mej att hjälpa till med... men... jag är nog lite korkad,,, för jag förstår inte det där med block?  Då är vi två korkade då! Fattar inte heller vad man ska göra? hi hi kan någon hjälpa oss... vad ska man göra?
Man ska göra en lapptäcks-ruta som mäter 26.7 cm x 26.7 cm färdig. Man skulle ha en viss bottenfärg och applicera eller vad man nu vill göra, ett kattmotiv på den. Vet inte om min försklaring gör er klokare eller ännu mer förvirrade...
Alltså, det är en hel tygbit som är så stor, inte flera små som sys ihop till den storleken?
CITAT (Sylvia @ 10-01-2006, 21:57) Man ska göra en lapptäcks-ruta som mäter 26.7 cm x 26.7 cm färdig. Man skulle ha en viss bottenfärg och applicera eller vad man nu vill göra, ett kattmotiv på den. Vet inte om min försklaring gör er klokare eller ännu mer förvirrade...  hmmm... ska man ha sömsmån också på den.. alltså 26.7+ något mer?
så det mindre måttet är alltså så mycket som kommer att synas av rutan!? (25.4)
netaave
10-01-2006, 22:11
CITAT (Felix matte @ 10-01-2006, 13:49) Så härligt det skulle vara om någon startade liknande för att hjälpa gamla och sjuka människor. Särskilt dem som är ensamma och isolerade och inte kommer utanför dörren en endaste gång ens på somrarna. Tycker nog att vi kan kalla dem för "gamla, sjuka i nöd" Till en sådan skulle till o med jag försöka få ihop en hel hög med "blocks"
PS. Inget ont om katter för det, men.... Ja eller för familjer med sjuka barn!
CITAT (netaave @ 10-01-2006, 22:11) CITAT (Felix matte @ 10-01-2006, 13:49) Så härligt det skulle vara om någon startade liknande för att hjälpa gamla och sjuka människor. Särskilt dem som är ensamma och isolerade och inte kommer utanför dörren en endaste gång ens på somrarna. Tycker nog att vi kan kalla dem för "gamla, sjuka i nöd" Till en sådan skulle till o med jag försöka få ihop en hel hög med "blocks"
PS. Inget ont om katter för det, men.... Ja eller för familjer med sjuka barn! Vad hindrar er? Eller är det bara "någon" som ska ta initiativet? Men kan inte den här tråden få handla om katthemmet som den ursprungligen gjorde? Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:13) Men kan inte den här tråden få handla om katthemmet som den ursprungligen gjorde? Mvh Fenja Och om det här "kattäcket" ligger här, ska vi posta inlägg om andra täcken i husdjursavdelningen då?
CITAT (Reserv @ 10-01-2006, 22:20) CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:13) Men kan inte den här tråden få handla om katthemmet som den ursprungligen gjorde? Mvh Fenja
Och om det här "kattäcket" ligger här, ska vi posta inlägg om andra täcken i husdjursavdelningen då?  Det spelar ju ingen roll var man skriver bara vi har ett levande forum.... vill jag minnas Mvh Fenja
*Felix matte*
10-01-2006, 22:26
CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:13) CITAT (netaave @ 10-01-2006, 22:11) CITAT (Felix matte @ 10-01-2006, 13:49) Så härligt det skulle vara om någon startade liknande för att hjälpa gamla och sjuka människor. Särskilt dem som är ensamma och isolerade och inte kommer utanför dörren en endaste gång ens på somrarna. Tycker nog att vi kan kalla dem för "gamla, sjuka i nöd" Till en sådan skulle till o med jag försöka få ihop en hel hög med "blocks"
PS. Inget ont om katter för det, men.... Ja eller för familjer med sjuka barn! Vad hindrar er? Eller är det bara "någon" som ska ta initiativet? Men kan inte den här tråden få handla om katthemmet som den ursprungligen gjorde? Mvh Fenja Så klart ska den få handla om katthemmet... mitt inlägg kom sig av att jag ännu aldrig sett att någon i vårt land startat rörelse för att förbättra levnadskvalitén för våra äldre medmänniskor, Ingen av oss kommer ju undan att hamna där någon gång... såvida vi inte dör unga i sjukdom eller olycka. Faktiskt så måste jag också erkänna att det gör mig sååå frustrerad att bara kor och hästar har lagstadgad rätt att få god omvårdnad och t.ex vistas ute regelbundet. Människor har inte samma lagstadgade rättigheter
CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:23) CITAT (Reserv @ 10-01-2006, 22:20) CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:13) Men kan inte den här tråden få handla om katthemmet som den ursprungligen gjorde? Mvh Fenja
Och om det här "kattäcket" ligger här, ska vi posta inlägg om andra täcken i husdjursavdelningen då?  Det spelar ju ingen roll var man skriver bara vi har ett levande forum.... vill jag minnas Mvh Fenja Det va´inget påpekande.......det va´en fråga
CITAT (Reserv @ 10-01-2006, 22:27) CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:23) CITAT (Reserv @ 10-01-2006, 22:20) CITAT (Fenja @ 10-01-2006, 22:13) Men kan inte den här tråden få handla om katthemmet som den ursprungligen gjorde? Mvh Fenja
Och om det här "kattäcket" ligger här, ska vi posta inlägg om andra täcken i husdjursavdelningen då?  Det spelar ju ingen roll var man skriver bara vi har ett levande forum.... vill jag minnas Mvh Fenja Det va´inget påpekande.......det va´en fråga  ...och jag svarade. Ledsen om jag missade att du försökte vara rolig. Mvh Fenja
solkatten
20-03-2006, 22:00
Här är de första blocken till KattKommando Syd och vänskapstäcket. Det finns fortfarande tid att göra egna block och skicka in för vi tar bort slutdatumet och syr täcken allt eftersom materialet kommer in. 
ops jag la in den på husdjursavdelningen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|