Full version: Frer av mossflox?
Margith
Finns det inte fr till mossflox, Phlox subulata, eller r jag bara dlig p att leta?
kerstin z5-6
var har du tittat d ? jelitto har massor av sorter smile.gif
Margith
Jooo, jag har tittat hos Jelitto, men de har inte P subulata. I alla fall inte i min katalog, men den har ngra r p nacken.
N, jag har bestllt den nya, jag fr frska att tla mig tills dne kommer smile.gif

Jag har skt hos alla frfirmor jag kunde komma p och sen gjorde jag en skning med Alta Vista och fick 46 700 trffar. D gav jag upp och bestmde mig fr att frga er i stllet wub.gif
kerstin z5-6
Nu har jag tittat -r den mnne svr att frfrka ? Alplines har flera sorter , lga , men inte den .. konstigt blink.gif
Margith
Du ska ha mycket tack fr att du tog dig tid att leta wub.gif
Det mste ju vara s att den r mycket svr att frfrka eftersom det inte finns frer till den.
Lite konstigt r det ju, jag trodde den hrde hemma bland "ogrsen" biggrin.gif
Som planta finns den ju "verallt", s jag fr vl kpa den till vren i stllet.
kerstin z5-6
Jag tror att den r dyr att frfrka?. skaffa fr till sas...: Alan Bradshaw skriver bla i Alplines -"Shorter seedperiod than Phlox.." om nn vxt, -det betyder nog att de slpper frna innan man hinner fnga dem -o det blir vl himla dyrt att ha en gubbe med en papperspse stende 24 tim vid phloxen ..smile.gif
S de r nog drfr -de frkar sig i lnnom liksom smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det finns dock en phlox man inte ska vara utan -Phlox pulvinata -ser du fr -KP !:)
Alpiner i Halmstad
Namnsortena av alla plantor br frkas vegetativt fr att man skall f samma utseende p avkomman.
Phlox r dessutom mycket ltt att dela eller sticklingsfrka under vren.
Vill man byta sticklingar fr det plats 50-talet i ett kuvert frankerat med 5,50 kr.
M.v.h. Bernt
kerstin z5-6
Jovisst , men firmor sljer ju andra vxtfrer -varfr inte denna - kan ju inte bero p namnsorterna bara ?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon