ingrid fuxwall
Ringer en hel del till utlandet och idag fick jag tipset om sidan
www.uvtel-agent.com - förstår inte franska så jag kan inte tyda sidan. Sedan skrev personen universal telekom är det samma sak?

ingrid som behöver hjälp, någon här som kan skingra molnen?
stennie
Vi ringer med universal telecom, för vi ringer mycket til utlandet, först och främst till England och dit är Universal billigast...

här kan du läsa Universal
kristerh
Jag ringer med Rix telecom till spanien för 25 öre minuten wink.gif
de kan man förhandla priset med, det priset som står på "prislappen" verkar bara vara något slags utgångspris men det ska man inte godta.
krister
pisanggoreng
Har du bredband så testa t.ex. Skype (det går att ringa till vanliga telefoner).

Vi ringer till Indonesien för 70 öre minuten, eller något i den stilen...
ingrid fuxwall
CITAT (stennie @ 10-01-2006, 20:22)
Vi ringer med universal telecom, för vi ringer mycket til utlandet, först och främst till England och dit är Universal billigast...

här kan du läsa Universal

Tack!
Nu har jag ställt en fråga till dem

ingrid
ingrid fuxwall
CITAT (kristerh @ 10-01-2006, 20:37)
Jag ringer med Rix telecom till spanien för 25 öre minuten wink.gif
de kan man förhandla priset med, det priset som står på "prislappen" verkar bara vara något slags utgångspris men det ska man inte godta.
krister

Du har möjligtvis inte någon adress dit - Rix telecom

ingrid som är dålig på att pruta
ingrid fuxwall
CITAT (pisanggoreng @ 10-01-2006, 20:43)
Har du bredband så testa t.ex. Skype (det går att ringa till vanliga telefoner).

Vad är Skype? Tror du det går när man har Telias bredband? Var det enda jag kunde få här ute på landet.

ingrid
kristerh
Kundtjänst: 0200-580 580 Fax: 0200-580 581
Epost: info@rixtelecom.se |

det är bara att säga att du har fått ett bra erbjudande från någon annan och har hört att de har bra priser och be sedan om en prisuppgift.

Jag hamnade där av en slump, slog fel nr och blev helt paff när de sa Rix Telecom.., skulle ringa ett helt annat telebolag som jag hade hört hade låga priser, och frågade vad de hade för priser, och det priset jag fick var såpass billigt att det inte gick att tacka nej.
krister
Elisabeth-Västkustkolonisten
Kan man t.ex. med rixtelecom också ringa via prefix?
pisanggoreng
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-01-2006, 20:52)
CITAT (pisanggoreng @ 10-01-2006, 20:43)

Vad är Skype? Tror du det går när man har Telias bredband? Var det enda jag kunde få här ute på landet.

ingrid

Det är ett litet gratisprogram du kan ladda ner. Det funkar
med alla sorters bredband.
*Felix matte*
Brorsan ringde hit med Skype igår... han och barnen pratar alltid via den tjänsten... helt gratis smile.gif
pisanggoreng
Ja, har båda parterna programmet och bredband så pratar man gratis var
man än befinner sig. smile.gif Men för en billig peng kan man också ringa till vanliga
telefoner.
ingrid fuxwall
CITAT (kristerh @ 10-01-2006, 20:57)
Kundtjänst: 0200-580 580 Fax: 0200-580 581
Epost: info@rixtelecom.se |

det är bara att säga att du har fått ett bra erbjudande från någon annan och har hört att de har bra priser och be sedan om en prisuppgift.

Jag hamnade där av en slump, slog fel nr och blev helt paff när de sa Rix Telecom.., skulle ringa ett helt annat telebolag som jag hade hört hade låga priser, och frågade vad de hade för priser, och det priset jag fick var såpass billigt att det inte gick att tacka nej.
krister

De erbjöd mig 70 öre till Peru - det är väll ganska ok?

ingrid
Pirum
Jag ringer med calling cards istället, då kostar det typ 10-15 öre/minuten att ringa till exempelvis Storbritannien. + Vanlig telefontaxa, men den är ju närapå 0 med rätt abb.

Aningen krångligare än att bara plocka upp telefonen och ringa, eftersom man måste skriva in en kod, men jag tycker det funkar bra eftersom jag ringer ganska få men långa samtal utrikes. Calling cards funkar bra med mobiler dessutom (man betalar samtalstaxa som till fastnätet).

Skype segade ner min dator för mycket, dessutom har jag inte på den hela tiden, den väsnas, och när jag talar i telefon vill jag ändå helst vara i ett annat rum.
Gurkan
Har också hyfsade erfarenheter av såna kort som Pirum talar om. Ibland är dock inte ljudkvalitén den bästa.

Jag har använt en svensk operatör tidigare som jag gärna rekomenderar och dom heter Supertel. Vet inte om dom är bättre eller billigare än några andra men dom är iaf. bra och billiga.
pisanggoreng
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-01-2006, 12:50)
De erbjöd mig 70 öre till Peru - det är väll ganska ok?

ingrid

Det är samma som Skypes pris.

Telefonkort ("calling cards" på nysvenska) har jag inte så bra erfarenhet av- förutom att det är
lite "krångligare" (med alla siffror som ska tryckas in) så är det ofta också sämre kvalitet på ljudet.
Det var något år sedan jag testade sist så saker har kanske ändrats, men det var mitt intryck då.
ingrid fuxwall
Först måste jag tacka för all informtion - vilken samlad kunskap här finns! Blir helt förstummad.

Jag har använt mig av dessa kort i snart två år och för mig har de inte fungerat speciellt bra. Ringer man till fasta nätet betalar man bara några tioöringar per minut men jag ringer mest till mobil och då kostar det någonstans mellan två och tre kronor - beroende på tid och vilket kort man använder
Med kort kan ljudkvallitén ibland vara bedrövlig, pengar försvinner från kortet (man får tillbaka dem om man ringer leverantören men det är ett sådant stök) och så inbillar jag mig att man inte har tillgångar till alla "telefonkablar" eftersom det inte är ovanligt att man kan få hålla på och försöka ett par timmar men om man ringer direkt brukar just det problemet inte vara så stort.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon