CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2006, 11:58)
Jag tror att det är många färre som gör det än vad vissa tror, det blir överkänsligt när det handlar om invandare helt enkelt.
Det är precis vad jag syftade på, en generalisering av generaliseringen.
Och DETTA är svenskarna nog världsbäst på.
Hacka på sitt eget folk i tron om att de skulle klanka ned på ett annat.
Det kanske INTE är så även om massmedia vill få oss att tro det.
Jag går efter vad alla jag känner/vuxit upp med varit med om och jag växte upp med invandrare och blev vissa gånger en minoritet..
Det jag menar ÄR att alltför många tror på det som media talar om för oss, och kanske känner några personer.
Men om man talar med en som vuxit upp på ställen där detta SKER så tycker jag att denne ver mer vad det handlar om.
Nu tror inte jag att någon här bara svamlar, men jag tycker man ska vara rejält insatt i ämnen som man diskuterar som är så pass känsliga som detta tycks vara.
I örebro finns många invandrare som hatar de andra nationaliteterna, och det har varit en hel del bråk bl.a med vapen.
Det är inget konstigt för de har ju bråkat i kanske 100 år en del.
Men att svenskarna bråkar med varandra p.g.a att man säger fel saker eller tänker fel saker om de som invandrat hit, skrattar många åt och det kan jag förstå...
Thomas är en kille som gick på cellgifter för några år sedan och han blev på hoppad av både utlänningar och svenskar.
Han fick ta skit från typ sitt eget folk och invandrare (nu skrev jag så för jag har inga namn).
Vems fel är det?
Jag tycker det är massmedia som målat upp en sån farlig bild av en rakad skalle.
Här gjorde ALLA mänskligheten en tjänst att försöka krossa "monstret" i det godas namn.
Vem bryr sig om detta?
Vill tidningarna skriva om detta?
Nepp, inte intresserade.
Det roligaste var en gång på en buss då en utländsk tjej gick imellan när en gammal tant slog honom med sin väska...
Tanten förstod inte varför hon skulle lägga sig i...
Idioter ÄR idioter oavsett hur man ser ut.
Thomas ÄR ingen idiot (svensk kompis)
Jerry är ingen idiot (zigenare kompis)
Men de ÄR olika och vi har aldrig problem med öknman eller att säga vad vi tycker om vare sig svenne eller blatte.
Vi kan skratta åt allt sånt här.
Det är de utanför som inte förstår som är farligast, för de vet inte hur det ligger till.
Och det är det som media ofta tutar i oss, att den ENA är farlig.
Och vips så får en av dessa stämpeln fredlös på sig.
Men det har aldrig hänt hänt zigenaren något, bara svensken pg.a att han ÄR DET ABSOLUT FARLIGASTE HOTET.
Och vilka begår fel/brott mot honom?
Jo, mest hans eget folk...
Hur dumt är inte detta?
Detta kan man tjafsa om i evigheter och kalla det rasism eller ej...
Jag är medveten om skillnaderna, och kan tala om det men jag är inte rasist för det.
Alla folkslag tycker såklart att de är smartast, eller vem skulle säga:
-:Ööööhh... Mitt folk är det dummaste som finns...
Det är bara svensken som slår sig själv och säger..FY,FY på dig din elaking...!!
När sedan det kommer ett: Dra inte alla över en kam...
Dras det verkligen en kam över alla?
Det gör det INTE alls anser jag.
Däremot om man FÅR en stämpel som rasist eller cancer så får man förmodligen ALDRIG upprättelse igen.