|
forget-me-not
12-01-2006, 01:18
Någon från Jönköping här som kan tala om om det är svårt att hitta till IKEA om man som jag kör mot Jönköping via Mullsjö? Är det bra skyltat? Står det IKEA på skyltarna eller något annat?
Frågar för jag har aldrig varit där och är dessutom ovan att köra bil så långt ensam (bor inte i Mullsjö utan ännu längre bort) och jag blir lätt stressad om jag måste leta mycket när jag är ensam i bilen. Jag vill gärna veta innan hur jag ska köra för då känner jag mig säkrare.
AndreasBlomquist
12-01-2006, 04:36
Nu bor jag i Värmland men kommer ju från Småland från början och har varit många gånger i Jönköping. Det är inte alls svårt att hitta då IKEA ligger tillsammans med A6 köpcenter som i sin tur ligger precis i anslutning till E4:an. Vissa delar av köpcentret ligger till och med över E4:an.
*Grodan*
12-01-2006, 09:18
Här på IKEAs hemsida kan du få en vägbeskrivning hemifrån dig om du klickar på Vägledning till IKEA Jönköping. Lycka till med shoppingen!
Det är inte alls svårt vill jag minnas. Brukar oxå åka igenom där och har för mig man ser skyltarna på långt håll. (hoppas jag inte säger för mkt nu)
fruberglund
12-01-2006, 10:42
CITAT (forget-me-not @ 12-01-2006, 01:18) jag blir lätt stressad om jag måste leta mycket när jag är ensam i bilen. Hihi, lycka till om du ska LETA PARKERING då Har varit dit 2 ggr nu, åkt dit och vänt i princip. En gång i mellandagarna och en gång i lördags...fanns inte en parkering i sikte och väldigt få på hela A6 området. Alla ska visst handla nu Ska du dit så försök åka en vardag fm i så fall. Jag vill inte släpa med våran snart 6-veckors bebis så jag har inte så mycket att välja på, ska försöka vänta tills det lugnat sig istället (gissar på nån månad till).
forget-me-not
12-01-2006, 18:54
CITAT (AndreasBlomquist @ 12-01-2006, 04:36) Det är inte alls svårt att hitta då IKEA ligger tillsammans med A6 köpcenter som i sin tur ligger precis i anslutning till E4:an. Det låter ju bra. Då ska det nog inte vara några problem att hitta. Tack! CITAT (fruberglund @ 12-01-2006, 10:42) CITAT (forget-me-not @ 12-01-2006, 01:18) jag blir lätt stressad om jag måste leta mycket när jag är ensam i bilen. Hihi, lycka till om du ska LETA PARKERING då Fast där är jag nog lite annorlunda än dig för det stressar mig inte alls att leta parkering faktiskt.  Det är när jag inte vet vilken väg jag ska köra och jag måste leta och läsa vägskyltar hela tiden som jag blir stressad. Framförallt om det är dåligt skyltat. Kör jag sedan till råga på allt fel och måste hitta ett bra ställe att vända blir det ordentligt jobbigt.  I somras var jag i en ganska så stor stad som jag aldrig varit i tidigare och jag höll nästan inte på att kunna ta mig ur stan. Inte en skylt fanns det som visade vart man skulle åka för att komma ut till europavägen.
CITAT (forget-me-not @ 12-01-2006, 18:54) I somras var jag i en ganska så stor stad som jag aldrig varit i tidigare och jag höll nästan inte på att kunna ta mig ur stan. Inte en skylt fanns det som visade vart man skulle åka för att komma ut till europavägen.  Oj, oj, det där påminner mig om när jag o sambon bilade i Europa för tio år sedan och körde vilse i Genua Det tog tre timmar innan vi kom ut därifrån... var inte alls meningen att vi skulle dit över huvud taget, skulle åka förbi bara! Jag var smått hysterisk, grinade och var hungrig! Det var förfärligt...
CITAT (Berith @ 12-01-2006, 07:12) Vänta tills cic tittar in här, hon kan säkert beskriva vägen till IKEA från alla möjliga håll. :P :lol:
... om jag nu inte är helt ute och trampar förstås :unsure: Du trampar alldeles rätt! Fast nu har du ju fått vägbeskrivningar. IKEA ligger på A6 center och det är skyltar jag-vet-inte-hur-mycket-som-helst.. Angående parkering.. Jo, det är ofta fullt. Särskilt om man åker när "alla andra" också är där.. Men nu har det lugnt ner sig betydligt. Dessutom finns det ett parkeringshus på baksidan av IKEA, där finns det nästan alltid lediga platser.. Fast det vet ingen om, utan alla vill parkera preciiiis utanför entrén..
CITAT (cic @ 12-01-2006, 20:42) CITAT (Berith @ 12-01-2006, 07:12) Du trampar alldeles rätt! Fast nu har du ju fått vägbeskrivningar. IKEA ligger på A6 center och det är skyltar jag-vet-inte-hur-mycket-som-helst.. Angående parkering.. Jo, det är ofta fullt. Särskilt om man åker när "alla andra" också är där.. Men nu har det lugnt ner sig betydligt. Dessutom finns det ett parkeringshus på baksidan av IKEA, där finns det nästan alltid lediga platser.. Fast det vet ingen om, utan alla vill parkera preciiiis utanför entrén.. Men CIC! Du får väl åka dit o fickparkera åt henne, om det är fullt! Det har du ju precis övat på  Fickparkering och backa var nog det som var roligast när man tog körkort eller hur...
CITAT (Annlo @ 12-01-2006, 20:45) Men CIC! Du får väl åka dit o fickparkera åt henne, om det är fullt! Det har du ju precis övat på  Fickparkering och backa var nog det som var roligast när man tog körkort eller hur...  Apselut! Bara gå in på Kundtjänst och fråga efter mig..!
*Felix matte*
12-01-2006, 20:52
CITAT (forget-me-not @ 12-01-2006, 18:54) I somras var jag i en ganska så stor stad som jag aldrig varit i tidigare och jag höll nästan inte på att kunna ta mig ur stan. Inte en skylt fanns det som visade vart man skulle åka för att komma ut till europavägen. :wacko: Påminner om i våras då vi var i Boden (småstad) och inte hittade ut  Inte en skylt som visade vartåt man skulle om man ville komma till E4.an Det slutade med att jag vid en mack frågade en tjej om hon kunde lotsa oss ut ur stan  så klart hon kunde
fruberglund
12-01-2006, 21:32
CITAT (cic @ 12-01-2006, 20:42) Dessutom finns det ett parkeringshus på baksidan av IKEA, där finns det nästan alltid lediga platser.. Fast det vet ingen om, utan alla vill parkera preciiiis utanför entrén..  [/color] Nepp...DET VAR OCKSÅ FULLT när jag var där  Till och med övre parkeringsdäcket!!! JAG blir inte stressad att leta parkering men jag vägrar gå in när det är så fullt...är parkeringen full så kan man ju tänka sig hur mycket folk det är inne på A6
*Felix matte*
12-01-2006, 21:47
Jag var på A6 mitt i semestermånaden... parkeringen var så gott som (kanske helt) fullbelagd men eftersom jag har HK-kort så fann jag ledigt nära ingången. Heder åt Jönköpingsbor m.fl som respekterar dessa parkeringsrutor På många orter är de upptagna av obehöriga... så också alltför ofta här i min hemstad.
Obehöriga? Nä du Felix matte, jag tror dom är förståndshandikappade och tycker att dom har rätt att parkera på handikapprutorna.
*Felix matte*
12-01-2006, 21:55
CITAT (annama @ 12-01-2006, 21:53) Obehöriga? Nä du Felix matte, jag tror dom är förståndshandikappade och tycker att dom har rätt att parkera på handikapprutorna. Kanske  men vill inte tro det  Mest lättja tror jag.
CITAT (annama @ 12-01-2006, 21:53) Obehöriga? Nä du Felix matte, jag tror dom är förståndshandikappade och tycker att dom har rätt att parkera på handikapprutorna.
netaave
12-01-2006, 23:17
Förståndshandikappade, den var bra. Ett tag hade vi lappar i bilen som vi satte på rutan till den som stod på handikapplats utan tillståndet synligt. Där stod: "Du står på en parkering för handikappade, var snäll och gå in och visa ditt tillstånd i kundtjänst" Vet inte hur många som gick på det.
ingrid fuxwall
12-01-2006, 23:58
När jag hade mitt handikapps kort fick jag oftast blänga på bilarna som, felaktigt, ställt sig på dessa platser och köra en bra bit till och sedan med hjälp av kryckor ta mig dit jag skulle.
ingrid som var sur då
CITAT (cic @ 12-01-2006, 20:42) CITAT (Berith @ 12-01-2006, 07:12) Du trampar alldeles rätt! Tänkte väl det! Jobbigt när mjölksyran sätter in bara...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|