Full version: och nu finns det
kristerh
gröna grisar

och vad ska det vara bra för wink.gif
krister
Farbror Blå
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 15:08)
gröna grisar

krister

Tja vad det ska vara bra för?
Vem vet, men röda hund eller gröna grisar.. wink.gif
*Felix matte*
Låter ju helsjukt. mad.gif
Caprice
Ja läste just artikeln...
Man trodde, precis som det stod i artikeln att det inte är, ett tidigt aprilskämt...

Men praktiskt om man har en gris som rymt i skogen... Man ser den när det blivit mörkt... biggrin.gif
#hmmm... undrar om det funkar på katter..? # biggrin.gif
netaave
Vegetariska grisar??? tongue.gif
ingrid fuxwall
Detta var en synnerligen bra tråd!
Husse tycker jag är så dum som bara sitter framför datorn, är jag kanske!

Men i kväll hörde han på nyheterna om grisarna och så skulle han berätta för mig om något fruktansvärt.

Är det om de gröna grisarna frågade jag?

Då blev han tyst fast det är kanske inte så bra, vill ju ha min dator för mig själv

ingrid
zaaritha
Gröna grisar som ska bli försöksdjur...........
fruberglund
Föredrar nog våra prickiga grisar då wacko.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag läste på text tv om detta med grisarna och där hade de verkligen lyckats med rubriken.

Det stod att forskare lyckats ODLA fram gröna grisar så det lät verkligen som ett tidigt aprilskämt där men sedan var det på nyheterna och man fick se de gröna grisarna.
Lars-Olof Arvids
Självlysande transgena fiskar har man ju hört talas om, även om sådana tack och lov är förbjudna både i Sverige och de flesta andra länder. Men grisar! Det blir värre och värre när forskarna tycks se livets minsta grundstenar som leksaker.

Som den gamle prästen sa: "Kjolarna blir kortare och kortare, när skola vi se änden?"

Olle
Farbror Blå
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 13-01-2006, 15:23)
Självlysande transgena fiskar har man ju hört talas om, även om sådana tack och lov är förbjudna både i Sverige och de flesta andra länder. Men grisar! Det blir värre och värre när forskarna tycks se livets minsta grundstenar som leksaker.

Som den gamle prästen sa: "Kjolarna blir kortare och kortare, när skola vi se änden?"

Olle

Lars-Olof du har rätt!
Om man hade provat att genmanipulera fram något som kunde ge en art fördelar, som frostskydd i potatisen ( som man tidigare har gjort genom att ge en potatissort en polarfiskgen) men att bara leka med Guds skapelse gör mej ledsen.=(

Med tanke på att man tidigare lät avrätta läkare som sysslade med vivisektion dvs utföra ingrepp på levande varelser och att man först efter flera hundra år fick en förståelse för att sådant arbete kunde vara till gagn för mänskligheten och andra arter, blir man ännu mer förbaskad!!

Det gällde då framställning av omrserum, smittkoppsvacciner mm inte lekstuga för idioter.

Undras vad prislappen stannar på? Om det var nån rättvisa borde såna forskare först dömas för djurmisshandel och sen ersätta alla kostnader i projektet.
pejori
instämmer med föregående sad.gif sad.gif
vad i hela fridens dar har mänskligheten för glädje av gröna grisar? mad.gif mad.gif
forskarna kunde ägna sig åt att avla fram gröda som växer utan jord och vatten, så man kan komma tillrätta med världssvälten istället mad.gif mad.gif
tycker det är oetiskt att leka med djurens gen uppbyggnad. det kommer att straffa sig i längden huh.gif
Kakaduan
Men om man gillar blått, då?

tongue.gif
Kakaduan
Biggan_
CITAT (pejori @ 13-01-2006, 16:09)
instämmer med föregående sad.gif sad.gif
vad i hela fridens dar har mänskligheten för glädje av gröna grisar? mad.gif mad.gif
forskarna kunde ägna sig åt att avla fram gröda som växer utan jord och vatten, så man kan komma tillrätta med världssvälten istället mad.gif mad.gif
tycker det är oetiskt att leka med djurens gen uppbyggnad. det kommer att straffa sig i längden huh.gif

Precis så menar jag också. För övrigt så gillar jag röd- och vitrandiga laugh.gif
*Felix matte*
På nyheterna sades att grisarna färgats...också hela deras inre var självlysande grönt... för de skulle användas i stamcellsforskning och det var mycket enklare att se "allt" när det var självlysande.
pejori
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2006, 16:26)
Precis så menar jag också. För övrigt så gillar jag röd- och vitrandiga laugh.gif

AAAA!!!! polka...grisar laugh.gif laugh.gif laugh.gif
zaaritha
Men--ska det vara så?!
Gurkan
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 15:08)
gröna grisar

krister

Ja du, vad ska det vara bra för ...

Om man tänker på att det bara är 50 år sedan man upptäckte DNA-molekylens uppbyggnad och att man idag kan "tillverka" självlysande grisar får man säga att utvecklingen går ganska snabbt. 9 år sen Dolly föddes.Inget tyder på att utvecklingen kommer att sakta ner, fler forskare än nånsin, mer resurser än man kan tänka sig satsats på genteknik, bioteknik och medicinteknik inom alla tänkbara inriktiningar och för alla tänkbara syften. Goda och mindre goda.

Det går naturligtvis inte att stoppa den teknikutvecklingen men man kan streta emot de värsta avarterna och hoppas att det forskas på alternativa metoder också, såna utan genmanipulering asså.

Det som hänt de senaste 50 åren är naturligtvis inget mot vad som kommer att hända under de kommande 50 åren.

Själva livet utforskas ... spännande och kusligt. Väcker många nya frågor som inte riktigt hinns med när tekniken rusar på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon