Full version: Odla.nu
kristerh
nr 1 av saiterna som expressen rekommenderar är odla.
kul eller hur, fast det visste vi ju redan wink.gif
expressen trädgård
krister
pejori
visst är det kul smile.gif
men som du redan sagt...det visste vi ju redan biggrin.gif biggrin.gif
adrian
Vi skriver odlingsforumhistoria... tongue.gif
pejori
undrar vilken odlait som jobbar på expressen laugh.gif laugh.gif
dom verkar vara väl insatta i vad vi pratar om laugh.gif laugh.gif
kristerh
CITAT (pejori @ 13-01-2006, 20:18)
undrar vilken odlait som jobbar på expressen laugh.gif laugh.gif
dom verkar vara väl insatta i vad vi pratar om laugh.gif laugh.gif

sitter nog o bevakar oss wink.gif laugh.gif
krister
Anki V
Attans Expressen! unsure.gif

Nu blev det någr fröpåsa till som jag inte skulle ha hittat utan Expresens länkar.

Bl.a två olika Aklejor

och

Tjusiga, eller hur? wub.gif

Under den sista står det F1. Betyder det att ev. "avkomma" inte behöver se ut som föräldrarna även om man skulle lyckas hålla "kärlekslivet inom rabatten"?

Hjärtevännen har skickats ut med uppdraget att hitta "lämpliga" lysrör till mina 18W-armaturer över arbetbänken och dotterns trasiga akvarium är paxat.

Nu blir det trång!!! biggrin.gif

/Anki
Eva 33c
CITAT
Under den sista står det F1. Betyder det att ev. "avkomma" inte behöver se ut som föräldrarna även om man skulle lyckas hålla "kärlekslivet inom rabatten"?

Du har helt rätt. Men det betyder inte att de kan bli fina ändå! Just aklejor är i allafall väldigt "läta på foten" så även en icke F1 hybrid kan ge avkommor av alla möjliga färger. Det kan vara bra att veta om man blir erbjuden trädgårdsinsamlat frö av någon. Men det är också en del av charmen med aklejor tycker jag. Rätt som det är dyker det upp självsådda plantor i nya nyanser. laugh.gif
Anki V
Att aklejor är lätta på foten är välkänt men att de även har färgsinne det kanske är något nytt. smile.gif

För ganska många år sedan fick jag en massa frön av en arbetskamrat. Dom strödde jag ut i en slänt där det växer lupiner. När Aklejorna började blomma var alla blå, vita och ljusrosa av den där gamla vanliga sorten.

Nu har de börjat söka sig utanför slänten och det har slumpat sig så att det har blir någon vit tillsammans med rosen Hansa, de ljusrosa har valt att slå sig ner med några blå Irisar. Men den bästa är en mycket märklig Akleja som placerat sig vid Löjtnantshjärtat. wub.gif

Den är ”halvdubbel” på något sätt och vinröd-rosa. Den passar perfekt tillsammans med ”Löjtnanten”. Den ser alltså helt annorlunda ut än sina släktingar.

Tyvärr så han jag inte fota den i somras eftersom den blev ett offer för fotbollspelande rabattsabotörer (läs barn och bonusbarn)
mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon