MiEl
Det skulle vara snällt om någon ville ge mig förslag på träd som insynsskyddande häck.

Vi bor i början på vår gata, vilket medför att alla som kör förbi har full insyn på vad vi gör, eftersom det inte finns någon planterat där. Så jag skulle vilja sätta upp några träd eller kanske högre/större buskar som skyddar som insyn. Jag vill dock inte att de ska bli så höga som ex. björkar, då vi har sol på den sidan hela dagen, och den vill jag inte tappa. Men ett par meter är ingen fara.

Frågar en nybörjare på "odling" biggrin.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!
Tidigare diskussioner om häckar. Jag hoppas att du kan hitta någon användbart bland dessa.
Mvh
Fenja
carren
Det jag funderar på är om träd verkligen blir det som ger mest insynsskydd när det gäller bilförare? Eller är det även en trottoar så du vill skymma även för gående? I en bil sitter man rätt lågt och trädens krona börjar ju en bit upp. Då kanske risken är att det är stammarna som är i bilförarens höjd och de skymmer ju inte så mycket? Om det är träd du är ute efter så finns det ju många fina, ganska småväxta malus, dvs prydnadsaplar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon