Full version: Gödsla i växthuset
jåj
Hej
Vad använder ni?
Förra året använde jag som grundgödsling billiga kogödsel 6st för 100:-
Tyckte det köndes bra att överdosera 3 ggr mer än rekomenderat.

Detta blev en miss och var närings BRIST! sad.gif kompleterade senare med Biobact och fik fart på gurkorna bland annat.

Årets tanke är det redan inhandlade Algomin EKOLOGISK (det finns Algomin som är vanlig konstgödsel också) och Biobact (det luktar riktigt i växthuset då)

Hur brukar ni dosera ?
Enligt anvisningar för grönsaksland ? kanske lite mer beroende på den mycket intensiva odlingen ?

O.S.A rolleyes.gif

JÅJ
Åsa, mälardalen zon 2
Man kan väl säga att jag tar vad jag har som är ekologiskt till växthuset. Förra året slängde jag ut algomin på våren när jag gjorde iordning växthuset och sedan lade jag ut gräsklipp när det blev tillgång på sådant (+ fyllde på med nytt gräsklipp ett par gånger under säsong) + jag vattnade några gånger under sommaren med nässelvatten. +Jag bladgödslade ett par gånger med algmedlet SM3 som sägs stärka växterna mot sjukdomar etc.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon