Full version: Frkataloger
gunnel
Hej
Ja nu brjar man bli sugen p att komma igng med frsdd. Lite hr och dr lser man att folk sitter och planerar och drmmer med frkataloger framfr sig. Men vilka kataloger tycker ni r oumbrliga fr detta drmmande? Det vore roligt att veta.

Gunnel
sa, mlardalen zon 2
Alla gratiskataloger gillar jag men jag skickar mest efter frn Runbergs med tanke p att jag mest odlar grnsaker numera.

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...53811b4e6c6c81b
gunnel
Tack fr svar sa.
Runbergs ja. Jag hller med om att det r bra att bestlla grnsaker dr. Jag har inte haft katalogen p ett par r. Det jag minns r bra beskrivningar men inga bilder. r det fortfarande s?

Gunnel
sa, mlardalen zon 2
Japp det stmmer att det r bra beskrivningar men inga bilder, men det gr ingenting det r s ltt att hitta bilder p mnga grnsakssorter via exempelvis Googles bildsk fast allt hittar man ju inte men d blir det ju en verraskning istllet hur exempelvis squashfrukterna blir.
gunnel
Ja s kan man frsts gra.

Tack fr lnken ocks sa. Nu har bestllningar gtt ivg. Nu r det bara att vnta och lngta.

Under tiden kan man ju frska f maken att stta upp ytterligare ngon vxtbelysning! Risken r att det blir mnga impulskp. Men i r fr det nog bli mer blommor n grnsaker. SNIGLAR!!!

Gunnel
Eva i Skne
CITAT (gunnel @ 13-01-2006, 14:50)
i r fr det nog bli mer blommor n grnsaker. SNIGLAR!!!

Bekymra dig inte blink.gif huh.gif Sniglar tycker lika bra om blommor som grnsaker unsure.gif sad.gif huh.gif
gunnel
Tack fr lnkarna Kerstin. Kul Eva! wink.gif Fast jag mste nog sga att i min trdgrd verkar sniglarna gilla grnsakerna bst. Lken gr bra men glm bladgrnsaker. I somras fick det bli ringblommor, krasse och broksalvia bland grnsakerna. Det rrde dom inte.

Gunnel
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon