Full version: Frökataloger
gunnelö
Hej
Ja nu börjar man bli sugen på att komma igång med frösådd. Lite här och där läser man att folk sitter och planerar och drömmer med frökataloger framför sig. Men vilka kataloger tycker ni är oumbärliga för detta drömmande? Det vore roligt att veta.

Gunnel Ö
Åsa, mälardalen zon 2
Alla gratiskataloger gillar jag men jag skickar mest efter från Runåbergs med tanke på att jag mest odlar grönsaker numera.

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...53811b4e6c6c81b
gunnelö
Tack för svar Åsa.
Runåbergs ja. Jag håller med om att det är bra att beställa grönsaker där. Jag har inte haft katalogen på ett par år. Det jag minns är bra beskrivningar men inga bilder. Är det fortfarande så?

Gunnel Ö
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det stämmer att det är bra beskrivningar men inga bilder, men det gör ingenting det är så lätt att hitta bilder på många grönsakssorter via exempelvis Googles bildsök fast allt hittar man ju inte men då blir det ju en överraskning istället hur exempelvis squashfrukterna blir.
gunnelö
Ja så kan man förstås göra.

Tack för länken också Åsa. Nu har beställningar gått iväg. Nu är det bara att vänta och längta.

Under tiden kan man ju försöka få maken att sätta upp ytterligare någon växtbelysning! Risken är att det blir många impulsköp. Men i år får det nog bli mer blommor än grönsaker. SNIGLAR!!!

Gunnel
Eva i Skåne
CITAT (gunnelö @ 13-01-2006, 14:50)
i år får det nog bli mer blommor än grönsaker. SNIGLAR!!!

Bekymra dig inte blink.gif huh.gif Sniglar tycker lika bra om blommor som grönsaker unsure.gif sad.gif huh.gif
gunnelö
Tack för länkarna Kerstin. Kul Eva! wink.gif Fast jag måste nog säga att i min trädgård verkar sniglarna gilla grönsakerna bäst. Löken går bra men glöm bladgrönsaker. I somras fick det bli ringblommor, krasse och broksalvia bland grönsakerna. Det rörde dom inte.

Gunnel Ö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon