Full version: Mp3-spelare & vinter?
Castea
Hej!

Jag har provat att ta med min mp3-spelare ut på mina promenader nu på vintern. Har den runt halsen och instoppad helt under jackan.

En gång har den hängt sig, och inga knappar fungerade efter det. Temperatur: ca 5 minusgrader.

En annan gång stängde den av sig själv, och var omöjlig att starta igen. Fräscha batterier. Temperatur: några plusgrader.

Vid bägge gångerna återhämtade sig spelaren i innetemperatur sedan.

Min fråga är: Är mp3-spelare känsliga för lägre temperaturer? Någon som vet?

Annars lämnar jag in den på felsökning hos företaget som sålde den till mig.

Ps. Jag har en SanDisk mp3-spelare.
Ophelia
Min är det inte. Jag har en Avant MP510. Den är jättebra.
Magdis
Min man har en och den verkar inte krångla i kyla iallafall. Han brukar ofta ha den ute på promenader, cykelturer eller skidturer och här brukar det ju kunna bli betydligt kallare än -5.
yenny
jo det kan hända att de reagerar på kyla o fukt... de är ju tekniska prylar det handlar om. min får störningar ibland vid snabba temperatur växlingar.
Carex
Min är jätteduktig i väder, fungerar oavsett hur kallt det är, sedan är det klart att kyla tar strängt på batterierna. Min klarar också regn ganska bra (även om det inte är något jag utsätter den med flit för)
Rossi
Jag har en Jens of Sweden och den funkar alldeles utmärkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon