Carex
Idag fick jag reda på att jag hade två bortglömda amaryllislökar i förrådet, rusade genast ut och konstaterade att de var ganska så tilltorkade, men när jag tagit bort en hel del av gamla lökskal så fann jag faktiskt att de fortfarande lever, om än försvagade och att de t.o.m. skjuter blad!
Tänk så livskraftiga de är, nu står de för att dra vatten och sedan åker de i krukor med mycket näring.
Fenja
Jag glömde fyra av mina i källaren utan vatten i fyra år, nu blommar de så snällt efter att ha tillbringat sommaren ute. Visst är det en ortolig livskraft i dem!!
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
CITAT (Carex @ 14-01-2006, 13:36)
.......Tänk så livskraftiga de är, nu står de för att dra vatten och sedan åker de i krukor med mycket näring.......

NEJ! ohmy.gif Ge dem INTE näring förrens de börjar blomma.........
Det finns näring i löken som de ska använda först, annars är nog risken att du får bara bladväxer och att lökarna riskerar att "växa i hjäl sig"

Det är ju så att dina lökar har nog varit i djup dvala och vill nog väckas varsamt laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon