rosita
Just nu blommar min änglatrumpet med ca 8 - 10 blommor! wub.gif
Den borde vila, men vill inte! unsure.gif Den har bara några få små blad, men stora blommor som är lite blekare än i somras. Kommer den ändå att blomma till sommaren? unsure.gif Den står i förrådet, extraljus och 5 - 10 grader och ser fantastisk ut med sina blommor! biggrin.gif
Carex
Vad jag har förstått händer det ibland att de blommar på vintern. Inget att oroa sig för, den kommer nog blomma till sommaren också! Njut av blommorna nu.
Lady Hamilton
Om den blommar nu borde du nog ge den lite näring för att den skall orka blomma även i sommar.
Jag är övertygad om att den kommer att blomma hur du än gör, men mängden kanske blir mindre och senare om den "tömmer" sina närings resurser nu i vår.
kerstin z5-6
I Tanzania blommar den året om -utom de hetaste månaderna ..
rosita
Det verkar ju lovande! wub.gif Jag ska genast börja gödselvattna, det har jag inte tänkt på innan, det är ju inte "gödningssäsong"! tongue.gif
Sollan
Dräglar avundsjukt... men inte missunnsamt...! smile.gif
stina
Min ängel blommade som attan förra vintern. Sen vilade den sig från blomning ett tag och kom igång lite sent med blomningen i somras. Vet inte om det berodde på vinterblomningen eller inte, men när den hur som helst kom igång igen så blommade den som bara den! Jag planterade om den i ren koskit när jag tog ut den på försommaren rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon