CITAT (Björken @ 15-01-2006, 10:40)
Vill bara förtydliga mitt tidigare inlägg om att polisanmälan ska göras. Polisen själva säger att så ska ske, det var inget som jag bara tog ur luften. Var själv i kontakt med polisen i ett sådant ärende bara nu i veckan och de bad uttrycklligen att jag skulle informera så många som möjligt att anmälan ska ske. Det försöker jag också göra men ibland når man inte fram med sin information ordentligt, tyvärr. Trodde i min enfald att detta forumet med så många som varit utsatte för olika typer av samtal skulle vara ett bra sätt att få ut en sådan här information.
Men det är naturligtvis upp till var och en som blir utsatt för bedrägeriförsök om man vill göra anmälan eller inte.
Men snälla du... jag sa väl aldrig att man inte fick anmäla.
Nu börjar det bli lite obehagligt tycker jag... kanske bäst att låta bläcket torka och hålla käft ett tag.
Anledning till att jag skrev inlägget är att jag på tevenyheterna hört polis säga att de har nog med anmälningar för att börja "ringa in" ligan...minns inte längre vilket land de trodde "ligan" fanns.
och visst fick du väl ut information till alla på forumet (alla som läser inlägget)