Full version: köttätare
kristerh
I senaste allt om trädgård finns ett stort reportage om köttätare,
fast adrian fick inte vara med wink.gif kan det bero på att de har en konkurrent sajt wink.gif iallafall kan jag rekommendera reportaget, de skriver om orkidéer oxså, fast där saknade jag lite bilder wink.gif
krister
pisanggoreng
Odling och försäljning av köttätare tycks inte vara ett så isolerat fenomen som vi kanske låts tro ibland; det
finns ju tydligen både föreningar och ett ganska utbrett intresse för dessa växter. (Och som artiklen inleds är det
väl också så att "det är inte bara småkillar som fascineras av köttätande växter" tongue.gif ).

Håller med om att det var snålt med bilderna på orkidéerna...
adrian
Vissa tidningars journalister gör sin research i fikarummet... tongue.gif

Ibland när jag talat med tidningar om liknande saker så säger de:

-:Hmm.. Men du kunde ju ha tipsat oss innan... wacko.gif wacko.gif

(Är det dessa personer man kallar "skjutjärnsjournalister"... tongue.gif )

De vill inte leta själv, de vill ha allt serverat på fikabordet, så de slipper söka infon själva... wacko.gif wink.gif biggrin.gif

*Hoppas att de inte snott bilderna de med...
kristerh
CITAT (adrian @ 15-01-2006, 23:47)
*Hoppas att de inte snott bilderna de med...

Du får köpa tidningen och kolla om du känner igen bilderna,
är det dina bilder får du säkert betalt, de är ju seriösa (bonniers)
krister
adrian
jag har kollat men det finns inget i jan numret...
är det nästa nummer som kommer kanske?
Jonte_rm
Om han ser att det är hans bilder är dom ju inte seriösa eftersom dom inte frågat om lov....

mvh // Johannes
adrian
näe det stämmer ju, Äntligen Hemma på TV4 bröt ett muntligt kontrakt med mig förra året.
Jag ringde samt mailade TV4 om detta och de ville inte kompensera mig eller hålla sin del av avtalet, och ska man försöka stämma dem?

Det går nog inte, så det var bara att lägga ned...

Men det är faktiskt så att ÄVEN om ett program eller tidning är stort och känt så
finns det ingen garanti för att de INTE kör över och BLÅSER folk.. mad.gif

Jag har gett så mycket gratis och tyvärr så är det nog så att man BÖR ha skriftligt på allt innan man ens öppnar munnen när det gäller mitt intresse och växter.. wink.gif
Jonte_rm
Muntligt är lika mycket värt som skriftligt...MEN det är så att det är svårt att bevisa..
kristerh
CITAT (adrian @ 16-01-2006, 12:38)
jag har kollat men det finns inget i jan numret...
är det nästa nummer som kommer kanske?

Jag fick mitt ex i fredags, så det kan nog vara feb numret wink.gif
krister
kristerh
CITAT (Jonte_rm @ 16-01-2006, 13:04)
Muntligt är lika mycket värt som skriftligt...MEN det är så att det är svårt att bevisa..

man får helt enkelt börja spela in samtalen wink.gif
krister
pisanggoreng
Foto: Jan Töve.

Det finns fler som har bilder på köttätare...
adrian
CITAT (pisanggoreng @ 16-01-2006, 13:07)
Foto: Jan Töve.

Det finns fler som har bilder på köttätare...

ja.det hoppas jag, för då kanske jag får ha mina ifred... smile.gif tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon