fruberglund
Såg ju rätt fint ut att ha som möbel, blir problem med belysningen bara tror jag.

Öppningsbara luckor verkar ju bra

kiki
Jag tänker köpa en hylla från ikea - gorm, ser ut som en lagerhylla - och montera lysrör under varje hylla så att säga., och ha såna här plastminiväxthus med sådderna i. Tror jag blir bra. SOm sagt ljuset blir nog lurigt i det där av glas. Föreställer mig den ställd vid fönstret för att få in så mycket ljus som möjligt, och får bara ett slutresultat där det konstant är kondensfukt rinnandes. Fast man får väl öppna takluckan så klart...
Östh
Har sedan några år tillbaka detta skåp. Har det dock placerat utomhus och använder det flitigt på våren för att dra upp och även härd plantor. Står mot en vägg men har ändå satt på en baksida av playwodd eftersom det är helt öppet bakåt. Hyllorna är delvis genombrutna så du skulle säkerligen kunna hänga kortare lysrör under dessa. Hyllorna s placering är fast men med hjälp av kedjor kan du ju justera lysrörens höjd.
bikiv
CITAT (kiki @ 15-01-2006, 10:14)
Jag tänker köpa en hylla från ikea - gorm, ser ut som en lagerhylla - och montera lysrör under varje hylla så att säga.

Tack för tipset! Har i dag inhandlat hyllan Gorm... (á 159:-) tror också att det kommer att bli bra med lysrör under varje hylla. Nu ska här skruvas!
Sylvia
Ang. Gorm - varför inte svepa hela hyllan i tjock byggplast? Då får ni ung. samma resultat som i bilden, alltså ett högt "inneväxthus". Gör den så att öppningen hamnad framåt så den blir lätt att sköta, svep plasten bara lite omlott så den täcker öppningen.
lissa
Tack Sylvia...där fick jag ett bra tips...man kan ju göra så med alla sorters hyllor...I morgon går jag och köper palst laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon