Full version: Hoyafrön
Lotta150
Jag hade turen/lyckan att få frökapslar på min Hoya serpens i somras. Under julen sprack de upp och nu har fröna börjat gro. Hoyor har jag många, men frösådd har jag aldrig sysslat med. Hur tar jag bäst hand om de små liven? Det finns en tråd om detta iofs på en annan avdelning här, men den handlar mest om förkultivering av trädgårdsväxter. Sker frösådd av "inne-växter" på samma sätt?
niklaswik
! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Lyckliga människa! smile.gif

(har inget svar, ville bara skrika ut min avundsjuka laugh.gif )
Lotta150
CITAT (niklaswik @ 15-01-2006, 11:37)
! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Lyckliga människa! smile.gif

(har inget svar, ville bara skrika ut min avundsjuka laugh.gif )

laugh.gif laugh.gif
Vi får väl se om dom klarar sig... Har redan upptäckt ett fel jag gjort sad.gif Skulle ha satt fröna i såjord, jag satte dom i vanlig jord och det är tydligen inte så bra.
niklaswik
Okej, men det verkar ju gå bra än så länge så det är nog ingen större fara..
Alexander-VG-zon3
wow skulle med vilja haft hoya frön vad roligt hoppas allt går bra ,ed dom men jag vet inte hur du tar han dom dom men lycka till tongue.gif smile.gif wub.gif
stennie
Vad kul när något sådant händer...Grattis, hoppas du kan hålla dem vid liv!
Jag har provat pollinera min Calycina med min lacunosa tongue.gif får se om något händer sleep.gif
Gertie
Här är lite om en kille som har sått hoya-frön.

http://www.swedishhoyasociety.com/images/E...20fr%C3%B6'
Lotta150
CITAT (Gertie @ 15-01-2006, 18:42)
Här är lite om en kille som har sått hoya-frön.

http://www.swedishhoyasociety.com/images/E...20fr%C3%B6'

Tack för länken! Jag hade dock redan läst detta i Hoyatelegrafen.
Det jag är ute efter är lite mer "handgripliga" tips o råd om hur man bäst drar upp frön/groddar till småplantor, t ex hur de ska stå för att inte bli långa och rangliga och trilla ihop.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon