Full version: Blomnamn
Elisabeth P
Hej!

Jag har precis fått igång mitt lilla album.
Hittade då denna lilla blomma som jag fotade i sommras, men vet inte vad det är. Den bara ploppa upp sisådär för ett par år sedan. Varje år kommer den tillbaka men bara men en enda blomma. Den påminner om vitsippan både i blad och blomma, men den har betydligt fler kronblad. Nyfiken på om någon vet vad det kan var.

Lisa
Eva 33c
En gissning: Kan det vara en Balkansippa, Anemone blanda?
En beskrivning
Åsa, mälardalen zon 2
Lite svårt att se bladverket på så liten bild (om du klickar på bilden först så den blir stor och sedan högerklickar så hittar du bildadressen till den stora bilden under egenskaper så får du in en större bild i inlägget)

Det påminner dock ganska mycket om en vit variant av Balkansippa = Anemone blanda

(kan även tipsa om att ditt album inte automatiskt kopplas till din profil i forumet utan du måste uppdatera din forumprofil för att albumet ska bli tillgängligt här i forumet)
Elisabeth P
Balkansippa ohmy.gif
Det planterade jag visst för en del år sedan , men tyckte aldrig att den kom upp. Kanske det är en sådan i alla fall. Brukar den inte sprida sig? Vågar jag flytta på den? - Tycker trots att jag bara har en enda att den är väldigt vacker.

Bilden är rätt mörk, men kanske att bladverket syns lite bättre nu.

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon