Full version: Frösådd
fifi
Jag har tagit reda på de frigoliglådor med flera små fack, ca 3 x 3 cm, som tallplantorna till skogsplanteringen kom i. Kan jag så mina blomfrön i dessa eller är min idé dum?. Är det någon här som har provat?
karjo
Har också funderat på att använda något sånt, men undrar om man inte "betar" plantorna med något giftliknande för att de ska klara av vissa svamp- och insektsangrepp bättre? unsure.gif
Lady Hamilton
Jag har inte prövat "frigolit lådorna" men däremot de där svarta "plugg-lådorna" det grodde och växte väldigt bra laugh.gif men sedan..................
Det var ett smärre hellsicke att få ut plantorna ur facken wacko.gif rötterna hade "snirklat sig runt" i skårorna och själva botten hålen var för små för att jag skulle lyckas trycka ut dem underifrån.
Men om man "kapar av" några cm av den nedersta delen borde det funka bättre, men jag har inte orkat pröva det än smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon