Jag är första gången på detta forum och hoppas att få hjälp från er som delar samma intresse om bougainvillea växter.
Min prydnadväxt ,en bougainvillea busk som adopterades från Tenerife till svensk jord i Stockholm,vägrar efter nästan fyraårs anpassning till Sveriges klimat att visa sina blommor

Kort historia:
Våren 2002 tog jag från Tenerife en tiocentimeterslång kvist från en bougainvilleabuskage från hotellet där jag bodde.
Väl hemma i Stockholm satte jag den i vatten och efter ca 4 år ser ut växten så här (se bilderna tagna i somras både ute på balkongen och inomhus).
Har aldrig blommat ...till min besvikelse.Har varit jättefrisk hela tiden.
Har växt mest inomhus utan nån särkild omsorg i vardagsrumet i en vanlig 4 rumslägenhet i Södra Stockholm.Så fort jag tog den till full sommarljus på balkongen insjuknade den snabbt, tappade blad, mådde illa och nästan bad mig ta den inomhus igen.
En gång var jag borta nästan 3 veckor och när jag kom hem igen kunde knappt känna igen den eftersom stamarna nådde taket.Har rensat och förkortat många gånger dem men ...men.. ingenting funkar:JAG VILL SE SAMMA FINA BLOMMOR PÅ DEN SOM PÅ STAMEN SOM ÄR KVAR I TENERIFA!
Nu vädjar jag till er alla som chattar om samma hobby(bougainvillea träd/buskar) att hjälpa mig få min ögonsten blomma lika fint som era plantor.
Meila mig gärna några tips.Tack på förhand.
Mvh,
Joni
PS Måste jobba lite på mina bilder(minska antal pixlar) som ej går att bifoga pga storlek. Kan meila dem istället.Bougainvillea]http://photos.yahoo.com/ph//my_photos]Boug...ainvillea[/URL][/url]