Sidor: 1, 2
kristerh
men halloo!! nu är det jag som startat tråden och jag bestämmer att ni får lugna ner er wink.gif
dessutom tycker jag inte reserv har svurit, han har ju uteslutit en bokstav, sedan är det ju upp till läsaren att tolka wink.gif eller hur...
Dessutom tycker inte jag att ett svordomsliknande ord är så farligt wink.gif unsure.gif
krister
Fenja
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:45)
Näe, törs väl faen ha nån humor här längre, med såna som dig så är det lätt för att hålla sig för skratt. Sen sa jag inte heller att du bett om humorfritt i just den här tråden, det va´i forumet i största allmänhet. Man törs juh faen inte skriva nånstans numer med risk att typ såna som du ska hugga, men ha en bra dag, hoppas du vaknar på rätt sida i morron. sleep.gif

Uteslutit en bokstav?!! Jag tycker att det är otrevligt, omoget och oförskämt att svära till folk man inte känner.
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16)
CITAT (Betty @ 17-01-2006, 00:44)

- oavsett om det var din avsikt att vara nedsättande eller ej.

avsikten var inte att vara nedsättande ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
DET VAR ATT FÅ IN SOFFDJ***EN I FRYSEN blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif
jösses mad.gif

Om du läser ordentligt så kommer du fram till att jag inte på något sätt har anklagat dig för att ha haft för avsikt att vara nedsättande i ditt ordval.
Jag skrev:
Ordet neger anses idag, i Sverige, vara ett nedsättande ord - vare sig ordet är nytt eller ända från slavtiden - oavsett om det var din avsikt att vara nedsättande eller ej.

wink.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:23)
CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16)

- oavsett om det var din avsikt att vara nedsättande eller ej.

avsikten var inte att vara nedsättande ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
DET VAR ATT FÅ IN SOFFDJ***EN I FRYSEN blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif
jösses mad.gif

Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt blink.gif Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert. wacko.gif

Du har rätt i att, som du skriver:
CITAT
Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord  

Vi var några som reagerade på ordet negerjobb, ja.
Silos sa: Så får man inte säga!!!
AnnammA sa: Håller givetvis med...Vi är så välinformerade och uppdaterade i vårt moderna samhälle att vi borde lära oss att använda bättre ord och uttryck, eller är vi inte???
Andersen sa: Tydligen har vi inte det, tråkigt att någon kan säja så i dagens Sverige år 2006.
Och jag sa: Onekligen lite förvånande...
Du skriver:
CITAT
Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån,
Som synes så var vi några som inte tyckte att det var så humoristiskt - och vi talade om det. Fattar inte varför du går igång så av det? Vi har en annan åsikt än du - so what? Det måste vi väl få ha utan att du ska gå i taket för det? Att du sedan skriver:
CITAT
fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.
- det tycker jag är dystert...
huh.gif
kristerh
CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 13:50)
Uteslutit en bokstav?!! Jag tycker att det är otrevligt, omoget och oförskämt att svära till folk man inte känner.
Mvh
Fenja

Där ser man wink.gif har inte ens reflekterat att det fanns "äkta" svordomar oxså wink.gif
jag tycker iaf inte att det är något att bli så himla upprörd över.
Det är nog inte riktat till dig som person utan ett sätt att uttrycka sig.
krister
Fenja
CITAT (kristerh @ 17-01-2006, 14:42)
Där ser man wink.gif har inte ens reflekterat att det fanns "äkta" svordomar oxså wink.gif
jag tycker iaf inte att det är något att bli så himla upprörd över.
Det är nog inte riktat till dig som person utan ett sätt att uttrycka sig.
krister

Jag tror inte att det är riktat till mig eftersom jag inte ens deltagit i debatten. Jag är inte heller så himla upprörd. Men man svär inte åt folk man möter ute på gatan, på jobbet, på bostadsföreningsmötet eller i affären och så. Det hör till vanligt folkvett att vårda sitt språk i "offentliga" sammanhang, vilket forumet torde få räknas som.
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Betty @ 17-01-2006, 14:34)
Silos sa: Så får man inte säga!!!
AnnammA sa: Håller givetvis med...Vi är så välinformerade och uppdaterade i vårt moderna samhälle att vi borde lära oss att använda bättre ord och uttryck, eller är vi inte???
Andersen sa: Tydligen har vi inte det, tråkigt att någon kan säja så i dagens Sverige år 2006.
Och jag sa: Onekligen lite förvånande...

huh.gif

trode i min enfald att jag levde i ett land med YTTRANDEFIHET och TRYCKFRIHET men jag bedorg mej grundligt.

alltså silos får jag säga och säger precis vad jag vill.
andersen
Ja vi lever i ett sådant land men det betyder inte att man får säja vad som helst, och det är tur tycker jag, jag kommer att säja ifrån varje gång jag hör något sådant, och det hoppas jag att vi alla gör.
Reserv
Vi får lära oss att hålla käften Pejori! sleep.gif
pejori
det är tydligt det mad.gif
kristerh
nåt nytt på lusfronten wink.gif wink.gif unsure.gif laugh.gif
krister
Betty
Står fast vid min åsikt om vägglöss: Bläk så äckligt! wink.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 16-01-2006, 18:19)
Nu gäller det fasen att väga varje ord på guldvåg blink.gif herregud

Inte varje ord, bara sådana som är nedlåtande mot andra människor, kvinnor till exempelvis.
Jag ser sällan något humorisktiskt att skratta åt andra.
Roligt blir det bara om man skrattar tillsammans.
Hannele
CITAT (kristerh @ 17-01-2006, 16:28)
nåt nytt på lusfronten wink.gif wink.gif unsure.gif laugh.gif
krister

Jag har sett riktiga kackellackor i ett svenskt nyrenoverat höghus. blink.gif
Vägglöss ingår nog Anticimex nya reklamkampanj att skaffa nya kunder.
netaave
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 15:59)
Vi får lära oss att hålla käften Pejori! sleep.gif

Gör inte det snälla!

Svordomar är så vanliga idag att man knappt reagerar. Löjligt tycker jag att angripa någon för det!
pejori
CITAT (andersen @ 17-01-2006, 15:54)
Ja vi lever i ett sådant land men det betyder inte att man får säja vad som helst, och det är tur tycker jag, jag kommer att säja ifrån varje gång jag hör något sådant, och det hoppas jag att vi alla gör.

jodå..ja får säga vad som helst. wub.gif
om jag säger negerboll, så gör jag det.
jag kränker eller driver ingen rashets med det.
och vill jag kalla någon för gnällsorkså gör jagdet.
det är inte straffbart något av det. smile.gif
vill nu "vän av ordning! springa runt och komentera folks ord, så varsegod...du har att göra wub.gif
att du sedan Andersen inte accepterar att någon använder dom orden, utan säger ifrån har ingen som helst betydelse....vi har yttrandefrihet här.
så du kan säga ifrån hur mycket du vill, det hjälper föga wub.gif wub.gif tongue.gif
men var och en blir saligi sin tro, så klaga på bara smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon