Full version: Är ni redo för.....
Maria i Helsingborg
Åh, vad jag längtar! Fler som ska dit? smile.gif
pimpim
Då ska jag försöka att komma dit. Tack Maria!
stennie
Jaaaaaa! tack för tipset...var där i fjol....det var ju en och annan hoya som fick åka med hem tongue.gif
Alexander-VG-zon3
undra om mankan hinna dit smile.gif smile.gif
mammafia
åååå vad jag önskar att jag INTE bodde så jädra långt norrut mad.gif
men vart ligger det, har ju faktist tur att min man jobbar på SAS, kanske man kan tvär kika dit rolleyes.gif . skulla vara kul att träffa lite folk som VET vad en Hoya är, och inte bara människor som tycker det är rolleyes.gif jobbigt med div. blommor...
yenny
måste få fråga... vad är petab? och vart är det?
Maria i Helsingborg
Petab ett av mina vattenhål wub.gif
yenny
Ja men självklart ligger det i andra änden av landet mad.gif biggrin.gif
Varför är allt kul alltid så långt borta unsure.gif
*Grodan*
O ja jag ska dit, har längtat hela vintern! wub.gif
norpydorp
jag vill oxå vara med!!!!

Men varför är allt kul alltid så långt bort sad.gif sad.gif
Betty
Vilken tuuur att Skåne ligger så långt bort!!! biggrin.gif Jag kommer att spara många sköna slantar på att inte åka dit! laugh.gif

Fast innerst inne är jag rätt så avis på er som ska dit... egentligen... rolleyes.gif
pisanggoreng
En tur dit kan det nog bli... rolleyes.gif
Margaretha
Å andra sidan kan inte vi som bor nära Petab komma till Luleå så där hux flux för att lyssna på Helen i Piteå heller! Allt har två sidor!

Och vi bor i ett lååångt land. Och båda ändarna har sina poänger! Påstår jag som har rötter i den ena ändan och bor i den andra!

smile.gif smile.gif smile.gif
RibesRubusVitis
Själv kan jag avstå från Hoya. (Det låter oförskämt, men är inte menat så.) Däremot ett varmt tack för tipset – nu fick jag veta att det ska handla om vinodling längre fram i vår!
Linda_A
Humm. biggrin.gif Ska se om jag kan lyckas ta mig dit eller inte. biggrin.gif Var ju ett tag sen jag köpte några hoyor nu. ohmy.gif
Linda_A
Är det ingen som har varit på petab ännu? I sånt fall, var inte blyga, berätta vad ni har köpt? biggrin.gif
stennie
OK! Det blev
Hoya Kanyakumariana
Hoya enduaensis
Hoya patella

Plus en orkide som jag nog måsta ha hjälp att idenifiera måste bara fota först...
Efter Petab körde jag till Vellinge blomman, där blev det 3 orkideer till (för halva priset tongue.gif ) dom måste jag också ha hjälp med...
*Grodan*
Här blev det en erythrostemma...
...och så kunde jag inte låta bli bella 'Luis Bois' fastän jag inte tror att den kan överleva hos mig. Den var bara så fin! rolleyes.gif
Linda_A
Stennie: Låter ju inte helt fel. biggrin.gif

Grodan: Hehe den är läcker som tusan. Inte för att min överlevde direkt men ändå. biggrin.gif
*Grodan*
CITAT (Linda_A @ 01-02-2006, 14:05)
Grodan: Hehe den är läcker som tusan. Inte för att min överlevde direkt men ändå. biggrin.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Håll tummarna för att den klarar sig tills det blir mildväder så kan du få en bit av den och göra ett nytt försök!
stennie
Jag stod länge och tittade på bella 'Luis Bois' men har så dålig erfarenhet så jag vågade inte ! Men det blir nog en igen så småningom tongue.gif
*Grodan*
CITAT (stennie @ 02-02-2006, 11:23)
Jag stod länge och tittade på bella 'Luis Bois' men har så dålig erfarenhet så jag vågade inte ! Men det blir nog en igen så småningom tongue.gif

Här finns ett par sticklingar till dig också om du vill försöka - om nu mildväder inträffar före bellans död. biggrin.gif
stennie
CITAT (*Grodan* @ 02-02-2006, 13:53)
CITAT (stennie @ 02-02-2006, 11:23)

Här finns ett par sticklingar till dig också om du vill försöka - om nu mildväder inträffar före bellans död. biggrin.gif

Oh Tack, gärna wub.gif
Linda_A
CITAT (*Grodan* @ 02-02-2006, 09:11)
CITAT (Linda_A @ 01-02-2006, 14:05)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Håll tummarna för att den klarar sig tills det blir mildväder så kan du få en bit av den och göra ett nytt försök!

Håller tummarna! wub.gif Så ska du få mera av Carnosa Red.

Verkar som att det bara råkar blir mera hoyor på listan som ska komma till mildvärdet. wink.gif Är uppe på 15 nu tror jag. laugh.gif
Tur att jag har hyllan. laugh.gif Nä blir mera om jag får dem som jag ska ha av en person här med. blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon