Full version: Delpinium
titti49zon6
....för idag kom fröerna från Dowdeswells Nya Zeeland biggrin.gif
jag hade beställt 4 sorter men fick en bonussort på köpet,
alla fröerna är handpollinerade....trallalla,trallalla laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
biggrin.gif biggrin.gif

Lång resväg för de små fröna. Du får hålla oss uppdaterade om hur det går smile.gif
kerstin z5-6
Hördududu .. om jag har inte fått mina än -orättvist .. smile.gif
Vilka färger blev de på de dubbla skönheterna ?
Helen i Piteå Zon 5
Ooppss! Lyllo du! Förstår att det är frön från alla vackra färger rolleyes.gif Jag har faktiskt beställt från Jelitto Delphinium 'Dysky Maidens' dom kostade 150:-/påse, dyrt men nödvändigt! biggrin.gif laugh.gif
Gåsis
Och jag är himla glad att jag inte beställt för det var dyrt wink.gif Ja, glad och glad..... eller möjligen lite avis.... nästan riktigt avis..... det är väl konstigt att jag inte tyckte jag hade råd när jag SÅÅÅÅ gärna ville ha unsure.gif Fast jag inte fick en enda delphinium att gro förra året.

Men vi väntar redan på bilder för det är ju inte klokt så vackra Delphinium det fanns på den sidan.

/Gröna Åsa
kerstin z5-6
Snyggt jobbat Helen! då kan vi kanske göra ett byte med Blue lace-den svenadyra:(210 bagare) och Green twist smile.gif Mot nån Dusky maiden då?
Om jag får mina nångång ...
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-01-2006, 23:06)
Snyggt jobbat Helen! då kan vi kanske göra ett byte med Blue lace-den svenadyra:(210 bagare) och Green twist smile.gif Mot nån Dusky maiden då?
Om jag får mina nångång ...

Absolut! Jisses vad du 'brassade' på! biggrin.gif / Helen
titti49zon6
Hade problem med uppkopplingen igår....men här kommer bilder
hade jag haft råd skulle det blivit fler men jag får väl ta dem nästa år
kerstin z5-6
Nu har vi täckt de flesta varianterna -kul -då har vi bilder sen o kan välja fler smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon