Hej,
Jag har läst väldigt bra tips om flera olika växter man kan ha på min jättestora balkong med tak - bland annat om Humle, där jag fick förslag på Japansk Humle. Verkade intressant, men växer väl inte lika fort som pipranka, eller??
Sen läste jag om Piprankan då som lät väldigt väldigt kul - eftersom den tydligen väser så fort - vill ju helst bygga in mej helt i grönska och blommor till sommaren - funderar på att lägga hönsnät under taket som det kan klättra på också.
Nu undrar jag om man kan har Kaprifol i en kruka där också ( det är ju inte så värst soligt i syd-syd-ost - bor i Zon 4) och i så fall hur planterar jag den - kaprifolen alltså, storlek på kruka, jordsort och går den att övervintra i krukan om jag bäddar in krukan väl under vintern?)
Jag vill gärna ha tips på väldoftande blommor - Jag har själv ett tips - Grekisk Lövkoja - doftar ljuvligt, fast bara på kvällen...
Är rätt novis på detta och det är ju lite trist att alltid bara ha Pelargoner, Lobelia och Petunia som hittills...
Jättetacksam för ALLA tips angående växter och blommor som blommar länge på denna min kära oas som har plats för både säng, trädgårdsmöbler och många vänner
MARIUS