grycken
16-01-2006, 19:47
Jag fick Runåbergs nya sortlista för 2006 idag. Den gamla katalogen för 2004-05 gäller fortfarande för växtbeskrivningar m.m., men man ska inte beställa ur den.
När jag går in på Runåbergs sida ligger den gamla sortlistan fortfarande kvar med de gamla priserna. Årets nyheter gäller också fortfarande 2005. Det känns jobbigt att man inte kan få tag i dem förutom per telefon. Jag undrar just vad som händer om man beställer på nätet enligt den gamla listan, det blir i alla fall billigare.
Något som retar mig är att man inte får reda på vad portot blir när man beställer. En del andra firmor har enhetsporto för fröbeställningar.
Annars beställer jag gärna från Runåbergs, tycker de verkar seriösa och katalogen är trevlig läsning. Det är första gången jag handlar fröer via Internet, har köpt i affär förut.
Åsa, mälardalen zon 2
17-01-2006, 09:21
Runåbergs har ju ganska nyligen fått internetbutik men innan internetbutiken kom så handlade jag som vanligt i den gamla katalogen de åren man inte fick någon ny katalog, fanns det ev. prisändringar så stod det i det där bladet med uppdateringar och det tänker jag ev. göra iår med. Alla av Runåbergs kunder har ju inte dator så de förutsätter nog inte att alla kunder sitter och tittar på nätet om priserna ändrats.
Kommer tyvärr inte ihåg hur mycket portot blir, förra året fick jag betala en hel del men så köpte jag ju en stor flaska SM3 och vätska väger ju en hel del.
Men man kan ju säga att man lätt kan tjäna in lite pengar med tanke på att man kan skriva i beställningen (via snigelpost iallafall) att man gärna vill provodla fröer åt dem + man bör ange vilka växtslag man kan tänka sig att odla, och har man tur så får man gratis fröer som man provodlar till dem under en säsong. Resultatet av provodlingen brukar jag bifoga med min beställning året därpå (jag brukar skicka via snigelpost).
grycken
17-01-2006, 09:24
Jag beställde från den gamla listan på nätet igår, till de billigare priserna, får se vad jag får.
Bitta98
17-01-2006, 09:34
Har beställt från Runåbergs och fått mina fröer. Jag fick betala det priset som stod på deras hemsida. Beställde 5 påsar och fick betala exp avg 20kr och porto 10kr. //bitta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.