|
Hej Odla-forumister! Jag har ganska nyligen börjat läsa på forumen här på odla. Det finns hur mycket intressant här som helst för mig! Jag vet inte om det är brukligt att presentera sig, men tänkte att det kunde vara artigt. Har iofs redan hunnit skriva två inlägg :-) Jag har drömt om en trädgård i flera år. Har fått nöja mig med balkong i mitt förrförra boende och inmutade rabatter i bostadsrättsföreningen där jag bodde senast. Efter år av letande lyckades vi vinna en budgivning förra året och nu har vi äntligen ett hus med trädgård! Vid sidan om jobb och husrenovering kretsar de flesta av mina tankar kring trädgårdsplanering, växthusdrömmar, såprojekt, trädgårdsförråd, frökataloger, perenner och annat trädgårdsrelaterat. Jag delar med mig av mina tankar i min blogg som jag startade i höstas (om ni går dit så lämna gärna ett avtryck, alla bloggare älskar sina kommenterare! :-)). Där finns bilder från trädgården. Jag har ännu inte lagt upp nåt här i albumet på odla. Vi hörs! /Linda http://lindastradgard.blogspot.com/
kerstin z5-6
17-01-2006, 00:12
Välkommen hit  Hoppas du trivs o stannar och gör många inlägg
Hej och välkommen hit! Kikade lite på din blogg, fin katter du har. Mvh Fenja
Hej Kerstin och Fenja!
Kerstin, förrförra sommarn var jag på utflykt till Burträsk, det var auktion och besök i osthuset. På vägen hem gjorde vi ett infall och svängde vänster vid en skylt det stod "Trädgårdsvisning". Och jag kände igen en av rabatterna från ett schyssta lökar-reportage i Gröna rum! (Det var en rabatt runt ett hörn liksom). Fast jag vette sjutton om just din trädgård låg med bland husen där? Otroligt fina trädgårdar var det i alla fall. Dina polare? :-)
Fenja, ja katterna är helt bedårande *inte alls opartisk* :-)
/Linda - med rötterna i Västerbotten
Välkommen hit! Önskar en annan Linda:)
Instämmer med de övriga Välkommen hit och hoppas du ska trivas!
Christer i Falköping
17-01-2006, 06:34
Ja, välkommen! Jag gillar din blogg. Christer.
Nejmen...  Jag var inne på Lindas blogg redan i går, den finns med i länkarna på Odlas nyhetsbrev. Snyggt Linda.
Helen i Piteå Zon 5
17-01-2006, 06:53
Haj och Välkommen hit Linda!  / Helen
LindaLunda
17-01-2006, 07:42
stennie
17-01-2006, 08:31
Välkommen till Odla.
*Felix matte*
17-01-2006, 08:33
Välkommen hit Linda! Jättefin blogg du har.
fruberglund
17-01-2006, 12:13
Trevlig SIDA du har...blog *fnys*, vad är det för nytt påhittsord Välkommen till Odla önskar även fru B
Hejsan Linda och välkommen till oss här på forumet. Jag sitter i samma sits som du och köpte vårt första hus1:a april förra året och är överlycklig att jag äntligen fått min egen trädgård (räknar ej sommarstugan vi hade i 3 år). Mitt enda krav var att trädgården skulle vara minst 2000kvm men det blev ej så  jag fick nöja mig med 770kvm. Men bättre det än inget alls. Man vet ej vad framtiden har med sig ifall vi flyttar vidare till en större tomt. Jag har tittat på din blogg som jag verkligen gillar och skall länka den till mig ikväll när jag kommer hem. Jag skall läsa vidare där nu. Tjingeling!
Oj! Jag känner mig alldeles varm över allt välkomnande jag fått idag! Jag har inte hunnit vara in och läsa detta förrän nu, för jag har suttit och bloggat
Hej på dig, från ytterligare en Linda
Välkommen säger jag också...Odla är ett rasande trevligt ställe....beroendeframkallande...
Hej Linda och välkommen på odla.Du har kommit rätt, här finns många kunniga och trevliga människor.Vi pratar om allt möjligt,inte bara trädgård. Var inne på din blogg och tittade på dina fina kattbilder.Jag har två fina katter med.
Hejsan Linda, Jo du, här är vi en härlig skara människor  Och jag spenderade en lång stund igår på din blogg och vart lite avundsjuk på den fina tomten du har  Oj vad mycket fint du kan göra med den. Jag vart dessutom sugen nu att själv dra igång en blogg där för min Trädgård och vad som händer där, så jag startade en i morse innan jag åkte iväg till min kurs som jag går på (är arbetslös och något måste man göra.) Så den skall jag börja ta hand om när jag kommer hem.
Hej Diana! Jag vill att du avslöjar adressen för jag är jättenyfiken!
Klematis
18-01-2006, 23:08
Jätte välkommen, är själv inte så "gammal" här.
smajlizz
19-01-2006, 10:23
Hej och välkommen hit! Jättefin blogg du har förresten
CITAT (linvik @ 18-01-2006, 22:30) Hej Diana! Jag vill att du avslöjar adressen för jag är jättenyfiken!  Linda, du har den nu redan men jag kan berätta att jag bestämt mig för att stanna kvar där trots allt krongel, men jag har annars en på msn som jag gillar bättre.
Irene_L
20-01-2006, 21:38
Välkommen hit!!! Vi flyttade till vårat hus i mars förra året och det är jätteroligt att fundera och planera hur man vill ha det både ute och inne. Jag var inne på din blogg och den var jättefin mvh Irene
Biggan_
21-01-2006, 13:46
Välkommen och lycka till med din nya trädgård
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|