Full version: Har någon testat?
Fenja
Mot allergi Vad tror ni om det?
Mvh
Fenja
lena:-)
Humbug och ren "bullshit"!!
Jag tror att "allergenerna" produceras hela tiden så det hjälper inte att ta bort dom för stunden.
Men det är vad jag tror...i all enkelhet och ödmjukhet..
Dessutom kan det ju vara så att djuren bär med sig pollen och annat när de varit utomhus...Svårt att unvika "allergernerna".
Som men plastgranarna...det är större risk för dammallergi med plastgran än att man är allergisk mot vanlig äkta gran!
laugh.gif
kristerh
jag tror oxså det är humbug wink.gif tror inte att man kan få bort alla allergener
genom att behandla pälsen med nåt medel wink.gif
krister
*Felix matte*
Nej jag tror inte en sekund på att detta är mer än en till bluff där man försöker sko sig på andras olycka. mad.gif
marion*
Det är ren och skär bluff!
Kathy
Bluff.
Castea
CITAT (kristerh @ 17-01-2006, 14:24)
tror inte att man kan få bort alla allergener
genom att behandla pälsen med nåt medel  

Nej, och jag har hört att det man är allergisk mot inte är pälsen, utan stövet (mjället) som sitter i kattens "hårbotten". Samma sak för hundar och hundallergiker.

Läkare säger att nakenkatt/nakenhund-raser producerar mindre stöv, men att det ändå inte garanterar till 100% att en katt/hundallergiker skulle tåla dessa raser.
Kathy
CITAT (Castea @ 17-01-2006, 17:07)
CITAT (kristerh @ 17-01-2006, 14:24)
tror inte att man kan få bort alla allergener
genom att behandla pälsen med nåt medel  

Nej, och jag har hört att det man är allergisk mot inte är pälsen, utan stövet (mjället) som sitter i kattens "hårbotten". Samma sak för hundar och hundallergiker.

Läkare säger att nakenkatt/nakenhund-raser producerar mindre stöv, men att det ändå inte garanterar till 100% att en katt/hundallergiker skulle tåla dessa raser.

Finns även de som inte tål hundens/kattens saliv pga att äggviteämne som finns i saliven.
Reserv
Jaha, ska jag va´som kärringen mot strömmen nu då? unsure.gif biggrin.gif Jag tror visserligen att man får bort det mesta av allergenen med produkten, men att det återskapas. Men om man regelbundet använder produkten så bör en människa som har en måttlig allergi kunna ha en hund också. rolleyes.gif Alltså, bådeoch tongue.gif
Länge lever kärringar som går mot strömmen laugh.gif laugh.gif
..men visst kan jag lite hålla med dig i ditt resonemang Reserv....
bara inte kattskrället blir allergisk mot vad det nu är i flaskorna.............. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Vad gör man då ???
Men ...............
En "lotion" som tar bort allergenerna ?
Hur?
Eller skall man bada djuren i det?
*Felix matte*
Lotionen bör nog säljas i dunkar eftersom epitelet som är det som är allergiframkallande, sitter i huden och inte i pälshåren.

Att smörja på lite lotion gör varken till eller från.
Jo...men om man badar djuren........i lotionen...............då sitter ju allergenet fast!

Oljad katt ......

blink.gif blink.gif
*Felix matte*
CITAT (lenasch @ 17-01-2006, 19:04)
Jo...men om man badar djuren........i lotionen...............då sitter ju allergenet fast!

Oljad katt ......

blink.gif blink.gif

Inte ens bad i lotionen tar bort allergenerna eftersom de hela tiden finns i huden
Bluff! är det enl min mening. mad.gif
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

håller alldeles med dig Agneta men jag ser alla lotionerade katter framför mig..framförallt Fenjas katter.... laugh.gif laugh.gif
Klematis
Och vad tycker katten???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon