Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Farbror Blå
Ja så förstod jag med. Men dom som bullar ut lite här å där, har med abdra ord måånga extra kilon att släpa på, kilon som består av korta, explosiva muskler som bara är dödvikt vid långlopp mm.

Här har vi ju sett exempel på snyggmuskler iaf rolleyes.gif
stina
Ja dom mår nog inte så bra fysiskt egentligen. Kan inte vara nyttigt att blåsa upp sig så enormt.... Det ser då inte speciellt sunt ut! För att inte tala om innan dom ska tävla (dom som tävlar med sitt utseende) och deffar eller vad det nu heter. Hugaligen!!!!!
pisanggoreng
Tänkte bara fråga er som verkar veta mycket om träning...

Jag har sett att det finns en massa tränings-DVD, så man kan träna hemma.
Det verkar ju ovanligt smidigt. Är det någon som har någon erfarenhet av någon sådan?

Jag är ute efter någon allmän (konditions-) träning. För män, om det är någon
skillnad på dem.

Tack. smile.gif
LadyG
CITAT (pisanggoreng @ 13-02-2006, 19:40)
Tänkte bara fråga er som verkar veta mycket om träning...

Jag har sett att det finns en massa tränings-DVD, så man kan träna hemma.
Det verkar ju ovanligt smidigt. Är det någon som har någon erfarenhet av någon sådan?

Jag är ute efter någon allmän (konditions-) träning. För män, om det är någon
skillnad på dem.

Tack. smile.gif

Jag skulle rekommendera en träningscykel, om du har plats för en sån. Näst efter att ge sig ut och jogga i elljusspåret är cykel det bästa du kan göra för kondisen. smile.gif

Just DVD'er har jag lite erfarenhet av men jag kan tänka mig att t ex Friskis-videon kan vara kul om man har disciplinen nog att köra hemma.
pisanggoreng
Aha, tänkte nästan det.. Har gått och sneglat på en motionscykel där även
armarna är med och rör sig fram och tillbaka.
LadyG
CITAT (pisanggoreng @ 13-02-2006, 20:32)

En sån som Magdis visade bild på innan? De är underbara, du aktiverar HELA kroppen och blir verkligen genomarbetad. Har du plats för en sån är det suveränt, och då kanske du kan titta på TV samtidigt? smile.gif
stina
Önskar att jag bodde större!!! Om jag bodde i hus skulle jag minsann "nalla" ett rum och ha en crosstrainer, ett löpband, en storbilds-tv och en musikanläggning (+en hel del andra träningsgrunkor naturligtvis). Sen skulle jag ha en jacuzzi i rummet intill. Fast då fick jag kanske byta ut gubben mot en miljonär också och det vill jag ju iofs inte....
pisanggoreng
CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 20:44)

En sån som Magdis visade bild på innan? De är underbara, du aktiverar HELA kroppen och blir verkligen genomarbetad. Har du plats för en sån är det suveränt, och då kanske du kan titta på TV samtidigt? smile.gif

Det låter bra. Jo, det finns plats- framför TV... (Då kanske det blir av att man sätter
sig på den också...)
LadyG
CITAT (stina @ 13-02-2006, 20:51)
Önskar att jag bodde större!!! Om jag bodde i hus skulle jag minsann "nalla" ett rum och ha en crosstrainer, ett löpband, en storbilds-tv och en musikanläggning (+en hel del andra träningsgrunkor naturligtvis). Sen skulle jag ha en jacuzzi i rummet intill.    Fast då fick jag kanske byta ut gubben mot en miljonär också och det vill jag ju iofs inte....

Det låter nått, det wub.gif Jag skulle vilja ha en egen dojo att träna i, men japanska väggar runt mattan och allt...

CITAT (pisanggoreng @ 13-02-2006, 21:02)
CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 20:44)

Det låter bra. Jo, det finns plats- framför TV... (Då kanske det blir av att man sätter
sig på den också...)

Exakt, det är mindre risk att den bara samlar damm om den står framme. Dessutom kan man ju använda den undertiden som de kör femmilen t ex, eller kanske något mindre ansträngande till en början. tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 13-02-2006, 20:51)
Önskar att jag bodde större!!! Om jag bodde i hus skulle jag minsann "nalla" ett rum och ha en crosstrainer, ett löpband, en storbilds-tv och en musikanläggning (+en hel del andra träningsgrunkor naturligtvis). Sen skulle jag ha en jacuzzi i rummet intill. Fast då fick jag kanske byta ut gubben mot en miljonär också och det vill jag ju iofs inte....

Låter farligt hördu, då skulle du väl falla dit på en gång? rolleyes.gif
stina
God morgon på er!!! Idag är det dax för veckans gruppstyrkepass. Får se hur det går för jag har fortfarande jättetränignsvärken Orvar i magen!! Eller runt hela midjan faktiskt! ohmy.gif Fick rulla ur sängen imorse!!! Men jag tänker minsann masa mej iväg till träningen ändå - får väl ta det lite lugnt med maggen....

Hoppas ni alla mår bra och att ni får en skön dag!!!!!

Hej svejs från Stina
Keya
Rekommenderar en bok jag håller på att läsa. Den heter" Bli naturligt smal med 60-talsmetoden "av Jan Kallberg.den handlar om hur vi vi får en sundare livsstil med gammal hederlig vardagsaktivitet Författaren fick iden till boken när han tittade på en knippe bilder från 60-talet då vi var mkt smalare
Ser på boken att den har en hemsida: pagina.se/bok.html?72411198
Ska kika lite där
LadyG
CITAT (Keya @ 14-02-2006, 11:20)
Rekommenderar en bok jag håller på att läsa. Den heter" Bli naturligt smal med 60-talsmetoden "av Jan Kallberg.den handlar om hur vi vi får en sundare livsstil med gammal hederlig vardagsaktivitet Författaren fick iden till boken när han tittade på en knippe bilder från 60-talet då vi var mkt smalare
Ser på boken att den har en hemsida: pagina.se/bok.html?72411198
Ska kika lite där

Den boken är nog bra för dem som vill bli smala, men iaf jag försöker bygga upp kroppen med styrketräning och konditionsträning. Då är smalheten inte så viktig eftersom en vältränad, stark kropp är snyggare än en otränad, slank i mina ögon.

Mer motion är iaf något jag känner att jag inte behöver för närvarande laugh.gif

(Jag tränar redan 5 gånger i veckan, fast det är ju inte lätt att veta) smile.gif

Jag har för mig att 60-talsmetoden också går ut på att äta som man gjorde då, dvs mycket mindre portioner och mer grönsaker, inget småätande och inget efter 18.
stina
Tillbaka i selen från dagens styrkepass. Jag som planerat ta det lite lugnt med magen - jo pyttsan.... Ledarnen hade bestämt sig för att just idag skulle vi jädrar anamma träna just magen.... Puh vad jobbigt det var. Fast det gjorde så ont i mina redan trötta magmuskler så jag kom in i någon slags uppgiven trans - det var bara att köra på liksom.

Sitter just nu vid skrivbordet och öser i mej en jättelik fruktsallad med grekisk yoghurt, honung och massor av valnötter. Till det en smoothie. Smaskens!!! rolleyes.gif

Välkommen hit till gänget av träningsfreaks Keya!!! Du har säkert rätt i att man åt betydligt sundare på 60-talet än nu - framför allt upplever jag att allt blivit så gigantiskt. Chipspåsarna är som kassar, läskflaskorna som dunkar och hamburgarna och muffinsarna ska vi inte tala om..... När jag var liten kom drickabilen en gång i veckan och då fick jag EN 33-cl läsk. Det var veckans ranson av läsk....

/Stina
LadyG
Ugh, jag avskyr intervallträning men det är ett nödvändigt ont.

Fast nu är jag slutkörd... tongue.gif
Rossi
Och jag får hålla mig på mattan eftersom jag har blivit sjuk. sad.gif Jag är helt tjock och slemmig i halsen och har hosta och fryser. Så jag får vara hemma och titta på OS istället. smile.gif
stina
CITAT (Rossi @ 15-02-2006, 08:37)
Och jag får hålla mig på mattan eftersom jag har blivit sjuk. sad.gif Jag är helt tjock och slemmig i halsen och har hosta och fryser. Så jag får vara hemma och titta på OS istället. smile.gif

usch, krya på dej!!!! sad.gif
LadyG
CITAT (Rossi @ 15-02-2006, 08:37)

Din stackare, krya på dig!
Magdis
Jag är också sjuk NU IGEN! Det var ju alldeles nyss jag var förkyld och inte kunde träna. Min första arbetsvecka började med att dottern blev sjuk och fick vara hemma från dagis så maken fick VAB:a det första han gjorde! biggrin.gif Det är väl dags att han får prova på hur de flesta andra småbarnsfäder har det, inte så många som kan jobba precis vilka tider de vill och komma hem till dukat bord varje dag och sen bara sjunka ner i soffan.

Igår var jag borta mellan 6.30 och 16.30. Dottern hade skrikit och gråtit förtvivlat när hon vaknat och upptäckt att mamma var borta. sad.gif

Jag som skulle gå på Pump igårkväll, styrketräna idag och gå på Cirkel Core imorgon, det blir ingenting istället. Kanske får lite träning av bukmusklerna om jag får samma hosta som dottern...alltid något! biggrin.gif

Krya på dig du också Rossi! Du har tur som är intresserad av OS...men jag får titta på Teletubbies med dottern hela dagen istället och det tycker jag faktiskt är mer intressant! tongue.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-02-2006, 10:48)
Jag är också sjuk NU IGEN! Det var ju alldeles nyss jag var förkyld och inte kunde träna. Min första arbetsvecka började med att dottern blev sjuk och fick vara hemma från dagis så maken fick VAB:a det första han gjorde! biggrin.gif Det är väl dags att han får prova på hur de flesta andra småbarnsfäder har det, inte så många som kan jobba precis vilka tider de vill och komma hem till dukat bord varje dag och sen bara sjunka ner i soffan.

Igår var jag borta mellan 6.30 och 16.30. Dottern hade skrikit och gråtit förtvivlat när hon vaknat och upptäckt att mamma var borta. sad.gif

Jag som skulle gå på Pump igårkväll, styrketräna idag och gå på Cirkel Core imorgon, det blir ingenting istället. Kanske får lite träning av bukmusklerna om jag får samma hosta som dottern...alltid något! biggrin.gif

Krya på dig du också Rossi! Du har tur som är intresserad av OS...men jag får titta på Teletubbies med dottern hela dagen istället och det tycker jag faktiskt är mer intressant! tongue.gif

Men det var en evinnerlig otur du har då, det var ju alldeles nyss du var förkyld. Har det med att du bytt jobb att göra? Ny bakterieflora och allt?
Magdis
CITAT (LadyG @ 15-02-2006, 10:52)
Men det var en evinnerlig otur du har då, det var ju alldeles nyss du var förkyld. Har det med att du bytt jobb att göra? Ny bakterieflora och allt?

Jag tror det är från dagis smittan kommer för dottern började vara snuvig redan innan jag börjat på mitt nya jobb. Många andra barn var förkylda och hade feber sa de när jag ringde och sjukanmälde henne.

Det skulle vara ytterst opassande för mig att bli sjuk nu när jag ska gå introduktion. Imorgon och på fredag ska jag gå mellan 6.45-15.00. I och för sig tror jag att jag skulle klara mig med mindre introduktion. Man kan ju inte gå dit och smitta ner patienterna heller! sad.gif

Förresten...de har en liten träningslokal precis intill mitt omklädningsrum på sjukhuset! Jag kikade in där och kollade in grejerna. Det fanns ett par crosstrainers och löpband, nån manick för sneda magmusklerna, lite skivstänger, Lat pulldown, Dip-maskin m.m. Det går ju alltid att träna en liten liten runda efter att man gått av på morgonen och fortfarande är uppskruvad. Då kanske man sover gott sen! biggrin.gif
stina
Usch stackars er båda!!! Jag får väl passa på och sälla mej till "klagovisorna".... Igår var jag och tränade styrka på lunchen. Åt fruktsallad med yoghurt, honung och valnötter + en smoothie till lunchen. Sen gick jag på ett möte med bla vår VD från 15.00 - 17.15. Inne på mötet kände jag mej så konstig. Helt dum i huvudet, kunde inte samla tankarna och satt bara som ett fån och stirrade utan att höra vad dom andra sa.... Efter mötet gick jag hem och på vägen hem kändes det som om jag höll på att svimma. Allting gungade och det susade i huvudet!!! Fattade fortfarande ingenting.... huh.gif Väl hemma när jag slappnade av kände jag vad det var - jag hade akut blodsockerbrist!!! Rusade rakt in i köket och vräkte i mej det första jag fick tag i - ett par rejäla nävar nötter och drack säkert en halv liter mjölk. Gick och la mej på soffan 10 min och sen var jag fit for fight igen. Jag hade glömt äta något på eftermiddagen!!! ohmy.gif Konstigt nog kände jag ingen hungen och var för bombad i huvudet för att inse vad som var felet med mej.... Så det kan bli! Nu har jag i alla fall laddat med en massa energi inför dagen för nu ska jag strax iväg och träna styrketräning! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-02-2006, 10:59)
Jag tror det är från dagis smittan kommer för dottern började vara snuvig redan innan jag börjat på mitt nya jobb. Många andra barn var förkylda och hade feber sa de när jag ringde och sjukanmälde henne.

Det skulle vara ytterst opassande för mig att bli sjuk nu när jag ska gå introduktion. Imorgon och på fredag ska jag gå mellan 6.45-15.00. I och för sig tror jag att jag skulle klara mig med mindre introduktion. Man kan ju inte gå dit och smitta ner patienterna heller! sad.gif

Förresten...de har en liten träningslokal precis intill mitt omklädningsrum på sjukhuset! Jag kikade in där och kollade in grejerna. Det fanns ett par crosstrainers och löpband, nån manick för sneda magmusklerna, lite skivstänger, Lat pulldown, Dip-maskin m.m. Det går ju alltid att träna en liten liten runda efter att man gått av på morgonen och fortfarande är uppskruvad. Då kanske man sover gott sen! biggrin.gif

Ja, dagis kan det ju vara också, det tänkte jag inte på.

Kul att de har ett gym, det passar ju perfekt smile.gif Sen sover du nog ovaggad smile.gif
Hannele
Dom bjöd på hjärte-godis på gymmet igår. wub.gif
LadyG
CITAT (Hannele @ 15-02-2006, 11:10)
Dom bjöd på hjärte-godis på gymmet igår. wub.gif

Det var väl gulligt av dem? smile.gif

Det är sådana små roliga detaljer som gör det roligt att komma ner och träna smile.gif
Magdis
CITAT (stina @ 15-02-2006, 11:03)
Usch stackars er båda!!! Jag får väl passa på och sälla mej till "klagovisorna".... Igår var jag och tränade styrka på lunchen. Åt fruktsallad med yoghurt, honung och valnötter + en smoothie till lunchen. Sen gick jag på ett möte med bla vår VD från 15.00 - 17.15. Inne på mötet kände jag mej så konstig. Helt dum i huvudet, kunde inte samla tankarna och satt bara som ett fån och stirrade utan att höra vad dom andra sa.... Efter mötet gick jag hem och på vägen hem kändes det som om jag höll på att svimma. Allting gungade och det susade i huvudet!!! Fattade fortfarande ingenting.... huh.gif Väl hemma när jag slappnade av kände jag vad det var - jag hade akut blodsockerbrist!!! Rusade rakt in i köket och vräkte i mej det första jag fick tag i - ett par rejäla nävar nötter och drack säkert en halv liter mjölk. Gick och la mej på soffan 10 min och sen var jag fit for fight igen. Jag hade glömt äta något på eftermiddagen!!! ohmy.gif Konstigt nog kände jag ingen hungen och var för bombad i huvudet för att inse vad som var felet med mej.... Så det kan bli! Nu har jag i alla fall laddat med en massa energi inför dagen för nu ska jag strax iväg och träna styrketräning! rolleyes.gif

Nejmen lilla gumman! sad.gif wub.gif Det där känner jag igen från en period av mitt liv då jag fick såna där blodsockerfall ständigt och jämt. Du får ha med dig lite nödproviant vart du än går, lite torkad eller färsk frukt, nötter, choklad t.ex. Jag kan tänka mig att jag kommer att börja råka ut för sånt igen nu när jag börjar jobba. Jag gick omkring och var vrålhungrig i princip hela dagen igår och man kan ju inte äta när man vill heller. På natten går det kanske bättre, då får jag ha med mig en bauta-matlåda! biggrin.gif

Det är så otäckt när det bli så där. Inte glömma bort att äta! smile.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-02-2006, 11:17)
Usch stackars er båda!!! Jag får väl passa på och sälla mej till "klagovisorna".... Igår var jag och tränade styrka på lunchen. Åt fruktsallad med yoghurt, honung och valnötter + en smoothie till lunchen. Sen gick jag på ett möte med bla vår VD från 15.00 - 17.15. Inne på mötet kände jag mej så konstig. Helt dum i huvudet, kunde inte samla tankarna och satt bara som ett fån och stirrade utan att höra vad dom andra sa.... Efter mötet gick jag hem och på vägen hem kändes det som om jag höll på att svimma. Allting gungade och det susade i huvudet!!! Fattade fortfarande ingenting....  :huh:  Väl hemma när jag slappnade av kände jag vad det var - jag hade akut blodsockerbrist!!! Rusade rakt in i köket och vräkte i mej det första jag fick tag i - ett par rejäla nävar nötter och drack säkert en halv liter mjölk. Gick och la mej på soffan 10 min och sen var jag fit for fight igen. Jag hade glömt äta något på eftermiddagen!!!  :o  Konstigt nog kände jag ingen hungen och var för bombad i huvudet för att inse vad som var felet med mej.... Så det kan bli! Nu har jag i alla fall laddat med en massa energi inför dagen för nu ska jag strax iväg och träna styrketräning!  :rolleyes:

Nejmen lilla gumman! sad.gif wub.gif Det där känner jag igen från en period av mitt liv då jag fick såna där blodsockerfall ständigt och jämt. Du får ha med dig lite nödproviant vart du än går, lite torkad eller färsk frukt, nötter, choklad t.ex. Jag kan tänka mig att jag kommer att börja råka ut för sånt igen nu när jag börjar jobba. Jag gick omkring och var vrålhungrig i princip hela dagen igår och man kan ju inte äta när man vill heller. På natten går det kanske bättre, då får jag ha med mig en bauta-matlåda! biggrin.gif

Det är så otäckt när det bli så där. Inte glömma bort att äta! smile.gif

Oj, jösses så läskigt. Jag blir nästan lite tacksam för att "monstret på mitten" gör sig påminnt lite då och då. (När jag blir hungrig brukar magen morra, som ett argt troll eller nått, därav "monstret på mitten". Det går inte att ignorera, förtränga eller glömma helt enkelt.)

Sköt om dig Stina, ha en ask russin eller något i fickan. Det är snabb energi, och hyfsat nyttigt också. Eller en liten påse nötter eller en frukt men det kan vara bökigt att hålla fräsht.
Rossi

Ta väl hand om dig Stina! Det är inte kul med blodsockerfall. Det låter som om du åt för lite till lunch, tycker jag. Kanske en fullkornssmörgås till hade hållit blodsockret i schack. (Det är inte meningen att lägga mig i din kosthållning men själv hade jag inte mått bra av att äta så lite till lunch.)

Men så har jag alltid rätt bra aptit. Så idag när jag är sjuk och har feber och bara fick ner halva frukosten så var det högst ovanligt! Jag har tagit upp en kasslerrätt från frysen men jag är inte alls sugen på mat idag. Jag ligger och huttrar under filten och ser på OS istället men jag orkar knappt hålla ögonen öppna.

Jag har inte ens duschat idag. Bara tanken på att ta av sig kläderna när man är så feberfrusen .... Men efter störtloppet så får jag ändå tvinga in mig i duschen.

Och jag som har match till helgen .... Hoppas att jag är frisk till dess.
stina
Tack för omtanken!!! Det gick inte så där jättebra att träna idag - jag är trött..... sad.gif Tur att jag ska på kurs i två dagar nu så det blir fyra dagars träningsvila för mej i sträck..... Kors i taket! Men det är som sagt lika bra, jag känner mej sliten. Har ökat träningen markant utan att öka på matintaget och det går inte, jag vet!!! Ska verkligen ta tag i mitt ätande och skärpa mej. Nästa vecka blir det andra bullar. Sitter just nu och mumsar i mej en tunnbrödrulle med rökt fårfiol, keso, soltorkade tomater, vitlöksröra, oliver och sallad. Till det en smoothie. På skrivbordet ligger även en stor påse valnötter att ha som nödproviant. Jag är så dum, för vi har fri frukt på jobbet så det är bara att gå ut i köket och hämta när man vill ha. Vi förhandlade till oss ett utbyte av kakor till kaffet mot frukt. Men igår missade jag helt enkelt....

Nåja, det är bara och spotta i nävarna och ta nya tag!!! rolleyes.gif

Hälsar en trötter Stina
Hannele
CITAT (stina @ 15-02-2006, 13:29)
Har ökat träningen markant utan att öka på matintaget och det går inte, jag vet!!!

Hälsar en trötter Stina

Nej, för då försvinner alla nya muskler, träning till ingen nytta. blink.gif
stina
Ja fy på mej!!! mad.gif Skärpning!

ps: Vi fick också gelehjärtan på gymmet igår! rolleyes.gif ds
Magdis
CITAT (stina @ 15-02-2006, 13:29)
Ska verkligen ta tag i mitt ätande och skärpa mej. Nästa vecka blir det andra bullar.

Bra! smile.gif För det är verkligen inte bra för musklerna att få såna där blodsockerfall (katabolt tillstånd) då bryts musklerna ner som bara den! sad.gif
mekare
måste bara tala om att jag har varit på mitt första (på flera år) gympapass i dag. är helt darrig i kroppen smile.gif
LadyG
CITAT (mekare @ 15-02-2006, 13:41)
måste bara tala om att jag har varit på mitt första (på flera år) gympapass i dag. är helt darrig i kroppen smile.gif

Grattis! Visst känner man sig duktig? smile.gif

Håll ut, det kommer att ta några veckor innan kroppen fattat att du börjat träna smile.gif
Elanah
Usch det verkar som om många e sjuka nu. Jag har fått problem med örat. Inflammation i ytterörat och hörselgången + vätska innanför trumhinnan. Det värker som 17 och allt är så svullet att jag inte hör ett smack. En häst kur med antibiotika men ännu har ingen förbättring skett. Jag är ju inte lika aktiv som ni men jag kämpar ju för att komma igång och sånt här gör det ju inte lättare *gnäll o gny*
stina
Grattis mekare och krya på dej Elanah!!! Om ni hänger kvar här i tråden ska vi nog hjälpa till att heja fram er till makalösa fysiska hjältedåd!!! tongue.gif

I helgen ska jag handla upp ett litet matförråd att ha här på jobbet - vi har ju faktiskt tom frys här så det är bara stress och lathet som gjort att jag misskött mej... ohmy.gif

En annan orsak till att det gick prutt att träna idag kan också bero på att jag inte följde min plan... Jag tränade ju styrka igår och det var iofs mer uthållighetsstyrka, men jag var rejält mör i musklerna för hon körde hårt med oss... Hade därför bestämt mej för att bara köra kondition idag, men när jag kom till gymmet kunde jag inte låta bli att börja köra ben och armar. Tungt, tungt, tungt gick det vilket gjorde att jag blev moloken. Gick istället till trappmaskinen, satte på intervallträning, nivå 10 (av 10) och 20 minuter. Efter 10 minuter kroknade jag helt och avbröt... Undrar om inte den motiga styrketräningen som gjorde mej modfälld satt kvar och att det därför inte funkade med konditionsträningen.... Gick över till löpbandet istället och smålufsade där i 2 km för att åtminstone känna att jag lyckats med NÅGONTING!!
mekare
hoppas att kroppen kommer igång snabbt - ledaren hade väldigt svårt att hålla sig för skratt när jag och några andra nya gjorde helt fel gång efter gång....

nästa gång ska jag testa Yoga - det blir nog väldigt intressant laugh.gif
jag har nämligen noll korordination och är inte smidig - men jag kanske kan bli smile.gif
stina
Det blir du garanterat och du kämpar på med yogan. Jättebra att kombinera styrketräning med någon form av smidighetsträning (och glöm inte konditionsträningen heller!) rolleyes.gif
LadyG
Snart ska jag iväg på kurs, och då är det inte säkert att vi ses på några dagar så ta hand om er undertiden jag är borta smile.gif

Ha det så kul på träningen undertiden!!!

Jag borde vara tillbaka på söndag igen, eller måndag om jag är väldigt trött på söndag smile.gif
stina
Å jag är på kurs just nu! Kunde inte låta bli att kika in... tongue.gif

Hälsningar Stina! rolleyes.gif
Farbror Blå
[B]Hejpå dej ett dygn senare.
nån som är bra på massage? har djurisk ryggvärk.
mekare
tyvärr inte. .. för klen i händerna.
men har varit på tråkig styrketräning för jag missade min yoga.
för mycket snö på vägarna. sad.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 17-02-2006, 11:27)
[B]Hejpå dej ett dygn senare.
nån som är bra på massage? har djurisk ryggvärk.

Skapligt, men jag har lite svårt att nå dig! wink.gif
stina
hej på er!

Är du hemma från min tvådagars datakurs. Har svåra abstinenser efter träningen. Har inte tränat sen i onsdags och känner mej som en ruttan fet-padda efter två dagars stillasittande. Imorgon kan jag inte träna med ska försöka komma iväg på söndag. Först lite magträning och sedan kl 13.00 är det ett danspass med en gästledare "George Mix" som tydligen är väldigt populär.... Håll tummarna att jag kan komma iväg för annars blir jag ledsen och kinkig!!! sad.gif tongue.gif
Magdis
Jag ska hålla tummarna! Jag är också ledsen och kinkig för jag har inte tränat sen i söndags! sad.gif Är fortfarande krasslig och har jätteont i halsen. På söndag hoppas jag iallafall orka lyfta lite skrot medan lillan leker på sin Kids club.
stina
Usch, då är det faktiskt mer synd om dej Magdis!!! Håller tummarna för dej också!

Till saken hör att vi MÅSTE ta en tur ner till landet i helgen och skotta av altantaket. Grannen skickade en bild på huset och det ser inte bra ut. Väldigt tungt på plasttaket!!! Dessutom skulle min Änglatrumpet behöva en skvätt vatten - den har inte fått det sedan före jul! ohmy.gif Försöker styra sambon så att vi ska fixa det när han slutar jobba idag, men jag vet inte hur det går.... Måste vi göra det imorgon missar jag träningen! sad.gif Han tycker att jag tränar så mycket på vardagarna så att inte helgerna ska styras av min träning och jag kan väl förstå honom. unsure.gif

Skickar några pigga-på-dej kramar Magdis! Och hoppas ni andra också får en bra dag!

/Stina
Magdis
Hallå träningstokar! Har varit på gymmet och tränat lite medan dottern var på Kids club. Jag tog det riktigt lugnt eftersom jag inte är frisk än. Körde mycket bröst och det känns redan! Det är ju där jag är mest otränad. Inte bra när det går en hel vecka mellan träningarna, men bättre lite än inget alls! smile.gif
LadyG
Ta't lugnt bara så du inte får myokardit, fast det där känner du till. smile.gif

Det kanske är kroppens sätt att be om vila?
stina
Hej kompisar!!!! rolleyes.gif

Hurra, jag kom iväg på danspasset igår! rolleyes.gif Det var en otroligt inspirerande gästledare som höll passet. En kvartshand hög chilensk krutdurk. Norsk mästare i aerobics som är kontrakterad av Nike och uppträder på deras events och det märktes sannerligen!!! Otroligt inspirerande och väldigt duktig på att lära ut så vi kände oss som värsta showdansarna!!! biggrin.gif Han ska hålla ett antal pass på söndagar framöver så jag hoppas jag har möjlighet att gå någon mer gång. Hann med en timme mage/rygg innan passet också.

Idag är det nytt danspass med "vanliga" ledaren. Ska också bli kuligt!!!

Hoppas ni mår bra och ta det lugnt Magdis!!!!

/Stina
LadyG
Kul smile.gif

Det måste vara extra skönt att få svettas efter ett uppehåll. Under utbildningen jag gick hade vi praktiska instruktionspass också, så jag har fått träna massor. Lite öm i ryggen är jag fortfarande, men vi gjorde många övningar för att bygga ryggmuskler särskilt i svanken där många människor är svaga.

Mycket givande utbildning, väldigt informativ och bra och den avslutades med ett prov som jag lyckades svara alla rätt på. Så nu är jag licensierad ju-jutsuinstruktör smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon