Full version: Blå hibiskus....
*Agnes*
Vad gör jag med dom små liven, hur vill dom ha det, när skall jag plantera om dom, kan dom stå ute och var isådana fall. Jag har massor med frågor om mina hibiskusbarn....

Någon som känner sig bra på det????
Lars
Känner mig inte bra på hibiskusar, men visst kan dom stå ute på sommaren. Har för mej att dom inte gilar för kalla nätter, så ta in dem i tid. Om du har sått i såjord bör du plantera om dem så fort de blir hanterbara. Om du har dom ute, så ställ dem på en solig skyddad plats. Annars blommar de underbart inomhus i ett soligt fönster om man ger dem lite näring.

/Lars
*Agnes*
Tack Lars för ditt svar biggrin.gif ....
akinnan
Jag brukar stamma upp mina, dvs låta dem växa upp till lämplig höjd varpå man knippsar av toppen. Blir ett litet träd. Ställ ljust och vattna mycket. Ha inte onödigt stor kruka för då blir det mest blad. Jag har en krämfärgad med purpurfärgad mitt som jag haft i tio år eller mer. Den blommar hela sommaren. Man kan ha den på balkongen. Ofta får den löss, men det är enkelt att bli av med mha såpavatten. Har även satt frön, som jag fick av en förädlare från USA. Många tog sig men ingen har blommat. Bättre att satsa på sticklingar från blomvilliga exemplar. Har nyligen fått en mörk cerise som jag precis toppat. Vad har du för färger?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon