Full version: Fröna har kommit!
Diana
Kom hem idag till en glädjande nyhet, att fröna jag beställde från Odla.nu har kommit och låf på köksbordet. OJojoj vad det suger i så-tarmen nu!! Måste inskaffa såjord så jag kan börja för det är 4 påsar som man kan börja med nu i Januari. ... Tjohooo! wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Man är som ett barn på julafton över ett fröpaket på bordet biggrin.gif laugh.gif Det är såååå roligt! Jag har frösått lite idag, det gäller att ligga i så man hinner få ner alla frön i jorden laugh.gif / Helen
Betty
Jag fick Jelittokatalogen idag så nu gäller det att gömma alla pennor och sitta på högerhanden så man inte "förköper sig"! laugh.gif

Har egentligen bestämt mig för att inte köpa fler fröer i år utan få i jorden de frön jag redan har men... ska bara kolla lite... att titta kostar ju inget... rolleyes.gif
Gåsis
Jag har också sått idag wub.gif Längtar massor efter fröpåsar som ska komma laugh.gif Men det är lite trist att så och sen ställa ut, det är roligare att varje morgon stå med näsan över sådderna och tro att det just idag har spirat. Men den som haft impomea till påsk som var 120 cm hög och i full blom får inte så redan - inte ens perenner blink.gif sad.gif

/Åsa
jazza
Jag fick ett kuvert idag med frö..... tyvärr stod det ingen avsändare och inte var det var för frö!

Någon här på Odla som vet med sig att de sänt frö till mig?

har ju bytt en hel del frö med andra på sistonde och kan inte komma på vad detta är för frön... Jazza/Pia
Diana
Jag har ingen såjord hemma och vet faktiskt ej när dom dyker upp i butikerna, för jag brukar dra igång mina såddar i Februari och då finns det jord i butikerna. Men nu har jag ju 4 påsar som det står att man skall börja i Januari?! Så jag undrar nu, om jag ej får tag på såjord, kan man använda kaktusjord istället ? för det är ju fattigt det med? huh.gif
Diana
Betty, så länge du kan hålla dig till att bara titta så blir det billigt, men det vet vi ju alla att så blir det ju aldrig tongue.gif
Betty
CITAT (Diana @ 18-01-2006, 10:58)
Betty, så länge du kan hålla dig till att bara titta så blir det billigt, men det vet vi ju alla att så blir det ju aldrig tongue.gif

Eller hur! laugh.gif Men så var det ju det där med karaktären då... rolleyes.gif
Min man undrade lite försiktigt igår kväll vad jag höll på med när jag satt med penna, anteckningsblock och Jelittokatalogen uppkrupen i en fåtölj. "Kollar bara" sa jag, "och så skriver jag bara upp de som jag tycker är extra fina - bara så att jag vet vad de heter..." rolleyes.gif Han bara skrattade och frågade vem jag försöker lura, honom eller mig själv... tongue.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon