Full version: zigadenus
Gsis
Nu ska jag s zigge igen, har ju ngra strn som fyller tre till sommaren wub.gif Men kan man s s att det blir en tuss (som grs) redan till omplantering eller ska man skola om dom sm strna till flera i samma kruka?

/sa
Helen i Pite Zon 5
Jag frsr mina Grsliljor i dec. det gror p ca. 1mn. Jag sr allt i en slda och d det r dags att skola om tar jag ngra strn i varje kruka. Man tjnar mycket tid i att frs tidigt har jag mrkt, jag har utplanteringsbara Grnliljor till sensommaren. / Helen
Gsis
Till sensommaren wacko.gif Vad har jag gjort d fr fel med mina som r tv r och tre strn stora? Fast dom str ute i en egen liten kallbnk men planterade direkt i jord, kan det kanske vara usligt med nring dr?

Dom som var min stolthet och nu r dom pltsligt lite efter laugh.gif

/sa
Helen i Pite Zon 5
CITAT (Gsis @ 17-01-2006, 20:05)
Till sensommaren wacko.gif Vad har jag gjort d fr fel med mina som r tv r och tre strn stora? Fast dom str ute i en egen liten kallbnk men planterade direkt i jord, kan det kanske vara usligt med nring dr?

Dom som var min stolthet och nu r dom pltsligt lite efter laugh.gif

/sa

Du kanske har frstt dina frn senare p vren, jag startar ju i dec. Mina frsta frsdder av grnliljan var som dina, jag frsdde och skolade om en och en. Nu r jag tuffare med mina sdder och startar tidigt, driver i vxthus, frigolitldor i sderlge...varmt och gott...men ett evigt passande med vattenkannan + nring / Helen
Ska g ut i garaget och fota en bild p hur mina ser ut just nu, terkommer strax!
Gsis
Just nu wacko.gif laugh.gif Mina ska ss i kvll och sen f st ute frn imorgon. In ska dom f komma i mars. Fast nu ser jag ju att somliga inte ltit frerna st ute utan ltit dem gro varmt. Det kommer vl bli ett str i sommar som vanligt d.... Men jsiken vad gdning dom ska f laugh.gif

/sa
Helen i Pite Zon 5
Zigadenus frn r varmgroende, du behver inte stlla ut dom, men dom gror ven dr det r svalt, jag har ca. 15gr. dr mina fr gro. S hr ser dom ut nu rolleyes.gif
Gsis
Nu ska jag inte lsa ngra fler inlgg hr sad.gif Men pilla lite i krukor imorgon och lta zigge gro inne nu kanske laugh.gif
Vojne, vojne vilka fina ziggar wub.gif

/sa
Helen i Pite Zon 5
CITAT (Gsis @ 17-01-2006, 21:10)
Nu ska jag inte lsa ngra fler inlgg hr sad.gif Men pilla lite i krukor imorgon och lta zigge gro inne nu kanske laugh.gif
Vojne, vojne vilka fina ziggar wub.gif

/sa

Jo, men nu har vi ju lst problemet med varfr dina vxer sakta och r s sm rolleyes.gif du har haft frsdden ute och frlorat ngra mnader dr. Nu kommer du att f STORA och fina Grnliljor till sommaren. Lycka till! / Helen
kerstin z5-6
jaaa SA FR s nt -ntligen !!!

Fr visst r utesddsklubben bra , men grnliljor -d slr inget lyset o vrmen inne i januari
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon