Full version: Avocado?
suddis
Hej!

Hur planterar men lämpligast en avocadokärna (eller frö som jag såg på livsmedlesverket hemsida att det hette.. smile.gif)? Ska fröet torka lite? Vilken sida ska vara upp och ner? Hur ska jag sköta om min lilla plantering sen..?
Frågorna är många och jag hoppas på minst lika många svar! biggrin.gif

Tack!!
Lady Hamilton
Finns lite här att läsa smile.gif
Fenja
Och här
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
laugh.gif Fenja! Du hittade flera, du är "bättre" än jag på att söka
suddis
Men vad konstigt! För jag sökte på avokado, advokado, avocado mm utan att få en enda träff! Men jag tyckte det verkade märkligt om ingen hade frågat om det.. smile.gif

Tack så mycket! Jag ska läsa på!
/suddis
Fenja
CITAT (Hamilton @ 17-01-2006, 20:26)
laugh.gif Fenja! Du hittade flera, du är "bättre" än jag på att söka

laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Susanne i Linköping
Det är för att du sökte efter inlägg som var max tre månader gamla (sökfunktionen är förinställd så, du måste ändra det själv om du vill se äldre inlägg). smile.gif
suddis
CITAT (Susanne i Linköping @ 17-01-2006, 20:31)
Det är för att du sökte efter inlägg som var max tre månader gamla (sökfunktionen är förinställd så, du måste ändra det själv om du vill se äldre inlägg). smile.gif

Aha! Så var det säkert! Klumpigt!! smile.gif

Tack!
/suddis.
Lady Hamilton
CITAT (suddis @ 17-01-2006, 20:27)
.........Men jag tyckte det verkade märkligt om ingen hade frågat om det.. smile.gif..........

smile.gif Både jag och Fenja har varit med ett tag och vi "visste" att frågan var ställd tidigare
Alexander-VG-zon3
jag har sått känor 3gånger man planterar kärnan sen har det fuktigt man kan plantera kärnan så hälften över jord eller täcker den hneltmed jord dom gillar fukt å värme dom växer fort smile.gif tongue.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon