Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Kathy
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 11:32)
CITAT (Scrollan @ 15-07-2006, 11:31)
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 10:51)
Själv får jag leva på alla jordgubbar som mognar i raketfart i det här vädret rolleyes.gif  wub.gif

Stackars, stackars dig. tongue.gif tongue.gif wub.gif biggrin.gif

Jaa, visst är det synd om mig tongue.gif

Ska jag komma över och dela bördan?
Reserv
CITAT (Scrollan @ 15-07-2006, 11:37)
Själv får jag leva på alla jordgubbar som mognar i raketfart i det här vädret rolleyes.gif  wub.gif

Vi kan sitta tillsammans i jordgubbslandet och bara smaska du och jag tongue.gif
Leia
Är du nykär "Pejjan", eller är det reserv som är "in the air"? biggrin.gif
Reserv
CITAT (Leia @ 15-07-2006, 12:57)

Jag är inte "in the air" rolleyes.gif jag är i jordgubbslandet rolleyes.gif wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 13:02)

Jag är inte "in the air" rolleyes.gif jag är i jordgubbslandet rolleyes.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jordgubbar är bra att ha dom laugh.gif laugh.gif
pejori

dobidobidooooo laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
lite kanske wub.gif
pejori

lika bra att jag hänger på där, så ni inte äter ihjäl er på gubbarna.... smile.gif smile.gif
Magdis
Ååh vad fuskigt...jordgubbar och vattenmeloner! Jag har ingenting hemma jag. sad.gif Jo några nektariner förresten! smile.gif När familjen är borta ids jag inte ens laga mat åt mig själv.
Reserv
CITAT (pejori @ 15-07-2006, 13:18)

lika bra att jag hänger på där, så ni inte äter ihjäl er på gubbarna.... smile.gif smile.gif

Ska jag spara nån särskild "gubbe" åt dig? rolleyes.gif wub.gif
Magdis
Det märks att jag inte tränat på länge. Imorse när jag steg upp kände jag att jag hade en GRYM träningsvärk i baksidan av låren och rumpan. Det är från städandet igår förstås när jag krälade omkring på golvet, böjde mig ner m.m. laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 13:29)

ja tack...den största vill jag ha laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 13:25)
Ååh vad fuskigt...jordgubbar och vattenmeloner! Jag har ingenting hemma jag. sad.gif Jo några nektariner förresten! smile.gif När familjen är borta ids jag inte ens laga mat åt mig själv.

Nämen, pjuppen-bebben skall ju också ha lite näring! ohmy.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 15-07-2006, 15:19)
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 13:29)

ja tack...den största vill jag ha laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Fy vad du är "gamig" pejjan! Låt du Scrollan njuta av den största "gubben"! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 15-07-2006, 17:02)
Ååh vad fuskigt...jordgubbar och vattenmeloner! Jag har ingenting hemma jag.  :( Jo några nektariner förresten!  :) När familjen är borta ids jag inte ens laga mat åt mig själv.

"Djingis" ska strax få lite korv och potatismos! smile.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 16:12)
CITAT (Birgitta P @ 15-07-2006, 17:02)
Ååh vad fuskigt...jordgubbar och vattenmeloner! Jag har ingenting hemma jag.  sad.gif Jo några nektariner förresten!  smile.gif När familjen är borta ids jag inte ens laga mat åt mig själv.

"Djingis" ska strax få lite korv och potatismos! smile.gif

laugh.gif laugh.gif wub.gif
Reserv
QUOTE=Birgitta P,15-07-2006, 16:05][/QUOTE]
Fy vad du är "gamig" pejjan! Låt du Scrollan njuta av den största "gubben"! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif[/QUOTE]
rolleyes.gif Pejori har Reserverat den största tongue.gif wub.gif
*Felix matte*
Mumsa på ni:)

Jag gillar varken jordgubbar eller vattenmelon tongue.gif
*Felix matte*
Imorron är hela familjen samlad. wub.gif
Då träffas för första gång alla sex barnbarnen. wub.gif

Vi blir 14 pers kring matbordet plus tvillingarna (6 mån idag)
som än så länge håller sig till välling och barnmat.

Igår var det fyra år sedan vi fick vårt första barnbarn...
nu har vi sex små barnbarnsflickor. wub.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 22:25)

Oh så trevligt! biggrin.gif
Då får du ha kameran lätt tillgänglig!
Biggan_
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 20:23)
QUOTE=Birgitta P,15-07-2006, 16:05]

Fy vad du är "gamig" pejjan! Låt du Scrollan njuta av den största "gubben"! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jaså, minsann! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 15-07-2006, 22:37)
CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 22:25)

Oh så trevligt! biggrin.gif
Då får du ha kameran lätt tillgänglig!

Den finns alltid me och i nästa vecka ska jag beställa ett till minneskort... 1gig tror
jag det var ... då kan jag fota ännu mer i högsta kvalitet biggrin.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 15-07-2006, 22:38)

japp...den godaste är bara min...saftig och mjäll i köttet... ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 16-07-2006, 01:10)
CITAT (Birgitta P @ 15-07-2006, 22:38)

japp...den godaste är bara min...saftig och mjäll i köttet... ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
Kathy
Weeeeee.....det blev bra resultat för både Hugo och Ikaros på dagens utställning. wub.gif wub.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 16-07-2006, 20:07)
Weeeeee.....det blev bra resultat för både Hugo och Ikaros på dagens utställning. wub.gif wub.gif

Va roligt biggrin.gif Grattis!
pejori

grattis på er alla tre laugh.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 16-07-2006, 20:21)
Weeeeee.....det blev bra resultat för både Hugo och Ikaros på dagens utställning.  :wub:  :wub:

Tack. wub.gif
Var tvungen att skapa en "egen" tråd om det under "husdjur".
Reserv
CITAT (Scrollan @ 16-07-2006, 21:39)
CITAT (yenny @ 16-07-2006, 20:21)
Weeeeee.....det blev bra resultat för både Hugo och Ikaros på dagens utställning.  wub.gif  wub.gif

Tack. wub.gif
Var tvungen att skapa en "egen" tråd om det under "husdjur".

Ge sötnosarna en puss som grattis wub.gif
AnitaO
Morrn smile.gif
Nu ska vi åka bort några dagar.
Västervik och Öland (Borgholm) är målet.

Hoppas på avkoppling och att vi hittar härliga havsbad till våra badidiot-hundar wub.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 17-07-2006, 08:15)
Morrn smile.gif
Nu ska vi åka bort några dagar.
Västervik och Öland (Borgholm) är målet.

Hoppas på avkoppling och att vi hittar härliga havsbad till våra badidiot-hundar wub.gif

Ha det jätteskönt på kortsemestern, och vi får väl hoppas på bra väder för er wub.gif
Magdis
Aaaargh vad jag är slut! Jobbat inatt och sprungit som en tok på jobbet, cyklat hem, suttit uppe o väntat hemma i 2 timmar på att passa en tid hos barnmorskan, cyklat dit och tillbaka. Nu är jag fallfärdig! Jag trodde blodtrycket skulle va skyhögt som jag gått an senaste dygnet men det låg på 90/60! ohmy.gif Pulsen däremot är väl närmare 100. Nu ska jag svimma i säng!
Kathy
Var uppe redan 5:00 imorse ( g i s s a om jag var trött ) för att skjutsa mannen till Centralstn - han skulle iväg till Värmland för att köpa en brandbil. biggrin.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 17-07-2006, 11:43)
Var uppe redan 5:00 imorse ( g i s s a om jag var trött ) för att skjutsa mannen till Centralstn - han skulle iväg till Värmland för att köpa en brandbil. biggrin.gif

DET är jättebra att ha en egen sådan laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 17-07-2006, 12:03)
DET är jättebra att ha en egen sådan laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jamenvisst är det!!
Dessutom med tillhörande brandman. biggrin.gif

Det är dock ingen sån där STOR brandbil, utan mer en befälsbil, men ändock fullt utrustad med vattentank, slang och allt vad det nu ska vara.
(jag har inte så stor koll på det där....är liksom inte så intresserad...)
Magdis
Nu är familjen tillbaka från landet. Det var härligt när min lilla tjej kom rusande emot mig med öppna armar och ett glädjetjut. smile.gif Sen blev det ett ännu högre jubel när hon såg hur fint jag gjort i hennes rum....fast lite senare kom hon med ett förgrymmat uttryck i ansiktet över att jag inte hunnit städa övervåningen! laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-07-2006, 17:47)
Nu är familjen tillbaka från landet. Det var härligt när min lilla tjej kom rusande emot mig med öppna armar och ett glädjetjut. smile.gif Sen blev det ett ännu högre jubel när hon såg hur fint jag gjort i hennes rum....fast lite senare kom hon med ett förgrymmat uttryck i ansiktet över att jag inte hunnit städa övervåningen! laugh.gif

Vänta bara tills hon börjar sakna alla bortplockade saker tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 11:18)
Nu är familjen tillbaka från landet. Det var härligt när min lilla tjej kom rusande emot mig med öppna armar och ett glädjetjut.  :) Sen blev det ett ännu högre jubel när hon såg hur fint jag gjort i hennes rum....fast lite senare kom hon med ett förgrymmat uttryck i ansiktet över att jag inte hunnit städa övervåningen!  :lol:

Hehe....vaddå vänta? Det började meddetsamma! "Men VAR har du gjort av....? Men VAD har du GJORT!" laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 10:48)
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 11:18)
Nu är familjen tillbaka från landet. Det var härligt när min lilla tjej kom rusande emot mig med öppna armar och ett glädjetjut.  smile.gif Sen blev det ett ännu högre jubel när hon såg hur fint jag gjort i hennes rum....fast lite senare kom hon med ett förgrymmat uttryck i ansiktet över att jag inte hunnit städa övervåningen!  laugh.gif

Hehe....vaddå vänta? Det började meddetsamma! "Men VAR har du gjort av....? Men VAD har du GJORT!" laugh.gif

Dom besitter nog nåt sorts organiserat kaos dom små liven tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 11:49)
Dom besitter nog nåt sorts organiserat kaos dom små liven tongue.gif rolleyes.gif wub.gif

Ja tydligen har hon nån sorts koll ändå men den kollen är ganska begränsad till att hon vet ATT hon har en viss sak framme nånstans. Massor med gånger om dagen vill hon ha hjälp att hitta den ena eller andra saken. biggrin.gif

Det finns alldeles för mycket saker nuförtiden. När jag var liten hade jag inte en massa småtjafs och rat som låg överallt. I och för sig hade jag inte en shoppinggalen farmor heller. laugh.gif
pejori
god morgon på er alla svamlare... laugh.gif
här är det sååå varmt och skönt idag så smile.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 10:54)
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 11:49)
Dom besitter nog nåt sorts organiserat kaos dom små liven tongue.gif  :rolleyes:  :wub:

Ja tydligen har hon nån sorts koll ändå men den kollen är ganska begränsad till att hon vet ATT hon har en viss sak framme nånstans. Massor med gånger om dagen vill hon ha hjälp att hitta den ena eller andra saken. biggrin.gif

Det finns alldeles för mycket saker nuförtiden. När jag var liten hade jag inte en massa småtjafs och rat som låg överallt. I och för sig hade jag inte en shoppinggalen farmor heller. laugh.gif

laugh.gif Det är bara försmaken på va´som kommer i tonåren, då går dom in, sveper med blicken över katastrofområdet och konstaterar att dom inte hittar det dom letar efter. Men andra ord så finns inte det dom letar efter där, om man bara ids lyfta prylarna lite, så hittar man bättre rolleyes.gif
Magdis
Idag har jag lekt med lera! smile.gif Jag var på stan och kollade bl.a i en hobbyaffär med Pandurogrejer och då köpte jag lite vit lera som jag och dottern nu suttit och lekt med en bra stund. smile.gif Nu ska grejerna torka så ska vi måla dem med hobbyfärger sen.

Jag var på en underklädesaffär också och bad om hjälp att prova ut en bra BH...jag har nämligen konstaterat att alla jag har i min garderob klämmer åt och trilskas så jag håller på att bli vansinnig och funderar på att beställa tid för en amputation! Nu behöver jag nog inte det. biggrin.gif Den här känns riktigt bra och jättemjuk var den. smile.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 15:19)
Jag var på en underklädesaffär också och bad om hjälp att prova ut en bra BH...jag har nämligen konstaterat att alla jag har i min garderob klämmer åt och trilskas så jag håller på att bli vansinnig och funderar på att beställa tid för en amputation! Nu behöver jag nog inte det. biggrin.gif Den här känns riktigt bra och jättemjuk var den. smile.gif

Kan du väl inte ohmy.gif blink.gif wacko.gif tänk på bäbben, va´ska den äta? rolleyes.gif Sen , efteråt får du amputera om du fortfarande vill tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 16:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 15:19)

Jag var på en underklädesaffär också och bad om hjälp att prova ut en bra BH...jag har nämligen konstaterat att alla jag har i min garderob klämmer åt och trilskas så jag håller på att bli vansinnig och funderar på att beställa tid för en amputation! Nu behöver jag nog inte det.  :D Den här känns riktigt bra och jättemjuk var den.  :)

Kan du väl inte ohmy.gif blink.gif wacko.gif tänk på bäbben, va´ska den äta? rolleyes.gif Sen , efteråt får du amputera om du fortfarande vill tongue.gif

jo det förstås! men det är rent egoistiska tankar eftersom det verkligen var oerhört plågsamt och både värkte, kliade och stacks. Det är ju NU jag skulle vilja amputera...efter graviditet och amning är det ju som vanligt igen. biggrin.gif
Magdis
Vad nu då....inga swamlers här idag? ohmy.gif Vad har ni för väder tro? Här är det väldigt växlande mellan sol och moln. Såklart kom det en regnskur precis när vi tänt upp eldstaden och skulle inviga den nya muurikkahällen. Men nu är det fint igen och snart är flintasteken klar! tongue.gif
pejori
det är kanske inte svamlaläge idag? smile.gif
kan bli för m,ycket av det goda ibland smile.gif
tonic
Håller med där...det är för varmt för att orka göra nått. Inne eller ute.
Magdis
Tja inte för att det hjälper mig mycket att jag inte orkar, dotra håller mig igång iallafall. laugh.gif Förutom leken med leran tidigare idag har vi nu lekt i badet med hennes stapelbara plastburkar bl.a. Hon lät dem attackera varann och kom med vansinnigt roliga kommentarer hela tiden. Vad sägs om "här får du, din professionella fjant-marshmallow!" laugh.gif
tonic
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Nya bra ord, att kunna smile.gif smile.gif smile.gif
Nu börjar det att bli lite svalare, men bara lite. wub.gif
Reserv
Ja inte vill jag ha svalare i alla fall sad.gif Det blåser inte så förbaskat längre, men värmen, den har ni snott neröver tror jag mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon