|
på Svenska, men har inte lyckats med att finna nåt. Konståkningssidor finns det hur många som helst.Men inte ens Svenska konståkningsförbundet har ett forum Letar jag på fel sätt? Är det nån som har lust att hjälpa mig skulle jag bli väldigt tacksam. OBS! Det är ett forum jag letar efter /Gilla
Hej... jag letat lite...men hittar bara denna sida som har ett forum... jag vet inte om det är vad du söker. ifk kiruna
Tack yenny, men det var inte riktigt vad jag var ute efter. Tror, av nån anledning, att det inte finns nåt.
Eller rättare sagt, inget mer än ett amerikanskt som jag hittade i höstas. Skulle gärna hitta ett, där de pratar svenska. Inte för att jag inte kan engelska, men det är ändå lite lättare att uttrycka sig på svenska.
Tack ändå/Gillan
Hannele
18-01-2006, 17:55
Kanske finns det några bra länkar här? http://www.skatesweden.se/
konståkningkolla om du hittar nått här
CITAT (Evgeni @ 18-01-2006, 17:44) Tack yenny, men det var inte riktigt vad jag var ute efter. Tror, av nån anledning, att det inte finns nåt.
Eller rättare sagt, inget mer än ett amerikanskt som jag hittade i höstas. Skulle gärna hitta ett, där de pratar svenska. Inte för att jag inte kan engelska, men det är ändå lite lättare att uttrycka sig på svenska.
Tack ändå/Gillan Nä..jag trodde inte det heller... men det var värt ett försök tänkte jag
Vad tror du om denna då! Kolozzeum
Tack ska ni ha för hjälpen. Jag får nog tyvärr inse fakta. Det jag söker finns inte. Det konstigaste är ju att det inte finns ens på skatesweden!  . Till dem skrev jag för ett år sedan tror jag, och frågade. Till svar fick jag att de hade haft, men att det blev för hetsigt  , så de fick ta bort det. Ja,ja så är det i alla fall. /Gillan
kerstin z5-6
19-01-2006, 11:56
men vi får väl prata här då -tittade du igår ?
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-01-2006, 11:56) men vi får väl prata här då -tittade du igår ? Öh  , va! Tittar du? Jag är ju fanatisk ju Missar inte en enda sändning om det inte gäller nån annans liv Det är tur att jag har Eurosport, annars vete hundan. Just nu väntar jag på Isdansens originaldans kl 13.30. Synd bara att de bryter mitt i för skidskytte. Tittade du igår? Om? Har du några favoriter? /Gillan
kerstin z5-6
19-01-2006, 12:32
Ja jag försökte slå mej in -mot ROME ...  på en annan kanal hann se ett tag men har ännu ingen favvo Tack för tipset i -30 känns tv som ett alternativ , en ledig dag Ska kolla in Isdansen halv 2 då Återkommer ! herrarnas fria -då får det vara vad som helst på de andra kanalerna - familjen får väl titta borta då
Om du undrar vad som hände på eurosport, så är det inget nytt fenomen. Konståkning är ju ingen prioriterad sport direkt. Fast riktigt så här illa brukar det inte vara. Det du säger om herrarnas fria- det förstår jag. Det var genom dom jag en gång i tiden började titta. Sen utvecklades mitt intresse allt eftersom och nu tycker jag om alltihop. Fast fortfarande är det herrarna som är favoriter Sen kommer paråkning , isdans och sist damerna. Sen spelar det ingen roll ifall man träffar andra som är lika intresserade, man ser på åkarna med så olika ögon. Och det gör det ännu mer intressant tycker jag. Hoppas vi får se lite mer sen och att tablån kan få gälla resten av veckan. Förresten så åker herrarna i morgon och på lördag. Hörs när det finns nåt mer att säga/Gillan
*Felix matte*
19-01-2006, 21:52
Spelade in damernas korta igår kväll och på bandet fanns också paråkning... så otäckt det såg ut när hon Tjeckiskan föll handlöst ner. Svenska tjejen... kunde de inte valt en snyggare tävlingsdräkt, den gula var ju sååå gräsligt ful (tycker jag) Kiira Korpi ... kul att hon gjorde så bra åk. Jag somnade gång på gång så det har tagit nästan halva dan för mig att se bandet  TV är sövande
kerstin z5-6
19-01-2006, 22:01
 Få se om jag kan vara vaken i kväll då det går på vanliga kanalen
*Felix matte*
19-01-2006, 22:05
Jag sussar nog sött då det visas ... ställer videon på inspelning
CITAT (Felix matte @ 19-01-2006, 21:52) Spelade in damernas korta igår kväll och på bandet fanns också paråkning... så otäckt det såg ut när hon Tjeckiskan föll handlöst ner. Svenska tjejen... kunde de inte valt en snyggare tävlingsdräkt, den gula var ju sååå gräsligt ful (tycker jag) Kiira Korpi ... kul att hon gjorde så bra åk. Jag somnade gång på gång så det har tagit nästan halva dan för mig att se bandet  TV är sövande  Håller med om att det såg otäckt ut, jag bara skrek rätt ut. Håller även med dig om Linas dräkt, men det ska ju förhoppningsfullt inte vara dräkten som gör åkaren Det gick ju inte bra idag i alla fall. Fast jag är faktiskt lite besviken när de gäller Lina. Och det är faktiskt inte ens hennes fel. Men hon har ,som junior, varit så otroligt uppschåsad(vet faktiskt inte hur man stavar till det), så när hon, för ett år sedan började som senior så fick man (jag) så stora förväntningar på henne. Redan innan senior- starten kom pratet om alla hennes skador. Det förtar en del av glansen tycker jag. Var/är hon så duktig som det sas? Eller var det bara ett försök att få svensk konståkning att se " bättre" ut? Resultatet av dagen är i mina ögon perfekta. Jag fullkomligt älskar Irina Slutskaya, som vann damernas. Har inget emot tvåan och trean heller. Finskorna tycker jag är fantastiska. Men inte att förglömma sextonåriga tjejen från Georgien! Det tror jag kommer att bli ett stjärnskott inom konst- åkning. Isdansen har jag faktiskt inte lyckats med att skaffa nån specifik favorit i år. Skulle möjligtvis vara det litauiska paret., bara för att de är lite grann autstandng. Jag ser fram emot morgondagen, då herrarna gör sitt kort- program och isdansarna gör sitt fria program. /Gillan
SannaLasso
20-01-2006, 12:21
Jag älskar också konståkning! Men jag tittar helst på killarna och EM som går nu har jag inte hunnit se så mycket av. Slutskaya har jag tyckt om sen jag såg henne i EM- debuten, då hamnade hon väl nånstans i mitten men man såg ju hennes potential. Och de röda äppelkinderna hade hon redan då - jag glömmer alltid vad hon egentligen heter för här är det bara "Äppelkinden" Elvis Stoiko är en av mina absoluta favoriter. Jag har spelat in de flesta åkningarna med honom. Och fransmannen med bl.a. "Gudfadern"...  Duktige "Ryssen (?) med polkahår och stor näsa", som jag heller aldrig kommer ihåg namnet på, är en annan favorit sedan han debuterade. Han är helt underbar att se på och (nästan) alltid urflott klädd! Hon Bielmann (stavning?) som den där katedralliknande piruetten är uppkallad efter gjorde ett av de två mest minnesvärda framträdandena någonsin enligt min uppfattning. Det var när hon var med på en uppvisning efter en mästerskapstävling och åkte i nån sorts Trapper-outfit i ljusbrun mocka och skinnfransar till "These Boots are made for Walking". Det var första och hittills enda gången jag sett någon vara rakt igenom sexig på isen! Finska "Trasdockorna" kommer jag inte heller att glömma. Och inte "Piruettschweizaren" som lärt sig hoppa nu också!
kerstin z5-6
20-01-2006, 17:28
japp i kväll smäller det med herrarna -och isdansarna -var inte kul ... vad har hänt med dem ? Usel musik och ganska trist och hetisigt .. nää
Nu förstår jag ingenting, Herrarnas var ju förut i eftermiddags. Och nu om en stund är det dags för Is-dansarnas fria åkning /Gillan
kerstin z5-6
20-01-2006, 18:49
jamen det hann jag inte se på ... så jag vill inget veta -tittar sent i kväll i stället  på 1 an tror jag det var -och isdansens korta var ju igår före damerna ? eurosport hinner jag inte se på fredagar , knappt nån gång förresten
Ok, då förstår jag. Kan hålla med om att Is-dansarna blivit lite tråkigare, men igår var det ganska bra och jag tycker att det blev rätt par i toppen, även om det fanns fler som också var värda att titta på.
På herrsidan är jag mer än nöjd. Ser fram emot dagens fri-åkning.
Däremot så är jag mer än missnöjd med eurosports sändningar. Det går inte att lita på dom för fem öre. Det är bara så frustrerande. Trots det, så biter jag i det sura äpplet och väljer dem framför en, enda timmes sammandrag i SVT. Eftersom jag nu har den möjligheten.
Ha en bra dag/Gillan
kerstin z5-6
21-01-2006, 12:47
Ja det blir samma för mej ikväll, sammandraget alltså-man fårt hoppas att det mesta är med-Vi renoverar köket , så jag ska måla hela dan - Sen ska jag bänka mej
anna_rispan
17-02-2006, 09:26
Oj oj oj, var det em ni pratade om här??? jag missade allt i allafall, såg det där läskiga fallet på sportnytt, bytte snabbt kanal, ville inte se hela grejen. jag sökte på nätet efter konståkningssidor och stötte på nyheten??? att VM kommer till Göteborg 2008!!!! Varför är det ingen som sagt det???? Eller har jag bara missat det?? Eller är det bara friidrott som det snackas om här i landet?? Jajaja, ett VM ska man väl inte missa när det går i Sverige??  Närsta vecka när jag kommer hem ska jag kolla det inspelade friåkningstävlandet som herrarna körde igår. jag såg slutet iallafall o Evgeni höll. Menjag skanar den där Bierman-piruetten....
Skärp dig Anna! Du får ju hänga med lite grann Jag har ju till och med fått pengar i födelsdagspresent, som är vikta för WM -08. Vi kanske ska ta med oss pejori, och åka ihop /Gillan
anna_rispan
17-02-2006, 09:35
ja absolut!!! hör av dig när det närmar sig!!! jag va på G när det skulle vara em i Malmö, visst var det?? eller när det var i Prag?? hjälp vad jag minns dåligt då. men jag förstod aldrig hur man ordnade biljetter. Men nu tar jag friska tag!!
CITAT (anna_rispan @ 17-02-2006, 09:35) ja absolut!!! hör av dig när det närmar sig!!! jag va på G när det skulle vara em i Malmö, visst var det?? eller när det var i Prag?? hjälp vad jag minns dåligt då. men jag förstod aldrig hur man ordnade biljetter. Men nu tar jag friska tag!!  Okidoki! Det var i Malmö, och jag var där. Säg det inte till nån, men jag har tagit de flesta av dem i hand . Tom Plushenko, som jag pratat med . . Tror du jag älskar att dregla eller /Gillan
egentligen anna Jag vill inte vara oförskämd på nåt sätt, men jag tror inte att du vet vad du pratar om  . Jag menar, om du inte ens vet var, eller vart du är? Vart befinner du dig då? Äh, det var bara en tanke som slog mig så här mitt upp i natten? /Gillan
Äh, nog för att jag tycker om folk som är tysta när man tittar på konståkning (jag menar, annars ser man ju inget), men så här tyst behöver ingen vara Tappade du talförmågan, anna  ? Eller vart tog du vägen? Inte för att jag kräver att nån ska vara vaken kl -06, en lördagsmorgon (det brukar jag vara ganska ensam om).Men du har ju snart haft ett helt dygn på dig /Gillan
anna_rispan
19-02-2006, 13:16
Oj, jag har precis kommit hem efter en helg utomlands, Mmm, jag är väl inte helt insatt i konståkningens alla vindlingar, men jo jag hade nog vetat vilka städer o tävlingar jag hade funderat på att åka i väg på. Men men, nu var jag ytterst stressad o skulle i väg i fredags, då hinner inte hjärnan med.
anna_rispan
19-02-2006, 13:18
p.s vad trevlogt att du har skakat hand med de där konståkarna!!! är det trevlig stämning på tävlingarna???
Ja, jag har ju ingen stor erfarenhet. Har "bara" varit i Malmö, och då hade jag "veckobiljett" som inkluderade alla visningar, samt alla träningspass. Upplevelsen var helt otrolig. Alla hade trevligt och pratade med alla, vare sig det var på engelska, svenska eller haltande "annat" språk. Publiken i sin helhet var väldigt sportslig. Det var en oerhört positiv upplevelse, så nu ser jag fram emot WM i Göteborg.
/Gillan
anna_rispan
19-08-2006, 15:57
Ja, du är ju bara för härlig du anna_rispan Ibland blir jag inte klok på hur ni bär er åt för att hitta allt? Imponerande Jag har den ju naturligtvis inspelad liksom allt annat som visats de senaste 10 åren eller så. Men den är trots det lika njutbar som alltid. Och det är väl inte så konstigt om jag tycker att han är en av de största konståkare genom tiderna
han är bäst...det bara är så
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|