Full version: Jelitto-katalog..
Eva 33c
Var precis ute och kollade brevlådan, ingen katalog från Jelitto idag heller. wink.gif
Beställde den 31 december. Är jag för otålig, hur lång tid bruker det ta?
Jag vet att de finns på nätet (har kollat en hel del där) men det är mysigare med en papperskatalog att bläddra och anteckna i. tongue.gif
Betty
Jag beställde min Jelittokatalog den 30/12. Jag fick den igår. smile.gif
titti49zon6
Hur gjorde ni när ni beställde kataloge från Jelitto.....jag beställde fröer
på derad nätsida förra året men har inte fått någon katalog i år
(köpte för drygt 80 euro plus frakt) tycker att jag borde fått katalog
har dessutom provar beställa via e-post men som sagt inte fått nån kat. ännu sad.gif
Betty
Jag beställde katalogen på
info@jelitto.com
kerstin z5-6
Maila genast på info adressen -har blivit nåt fel gamla kunder får alltid katalogen utan best !
Eva 33c
Betty skrev:
CITAT
Jag beställde min Jelittokatalog den 30/12. Jag fick den igår

Då kanske min kommer imorgon! smile.gif
Vi får alltid posten en dag senare än de som bor i stan.
Jag beställde katalogen för övrigt på adressen som finns på deras hemsida under "How to order/Catalogue Requests" nämligen katalogbestellung@jelitto.com
Helen i Piteå Zon 5
Jag inte heller fått Jelitto wink.gif jag blev tvungen att låna BjursBerits för att få iväg vår beställning någon gång rolleyes.gif Jag väntar vid brevlådan varje dag både på den och Alplaines laugh.gif / Helen
titti49zon6
...tur att jag iallafall fått Alplains laugh.gif
fast jag ska ju inte ha nå fler fröer-tror jag biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
fick en laddning från Odla idag och TVÅ gratispåsar wub.gif
så det är ju inte sååå synd om mig,men det är så härligt att bläddra i

frökataloger ju fler dessto bättre och man vill ju inte missa nåt
bikiv
Och i går kom min Jelitto (som beställdes för ca 14 dagar sedan). Men jag ska nog inte beställa några fröer därifrån i år! Är ju ny på det här med perennsådd, får testa i år med lite "billigare" fröer, köpta hemmavid!

Dessutom är det ju så stora fröportioner, jag behöver ju inte (och har inte plats heller, för den delen) 20 - 25 plantor! Tre till fem av varje sort är vad jag har plats till för både uppdrivning och utplantering. Och jag vill ha måååååånga sorter! Visserligen kan jag spara fröer till nästa år, men då är det säkert nya sorter som lockar...

Men det är en jättefin frökatalog som kan ge en och annan idé till nya inköp av färdiga plantor i vår!
kerstin z5-6
20 -25 smile.gif ... vissa blir lätt 200 st -dom säljer du på växtmarknad -sen kan du köpa rosor :)och meeer fröer :)LOL
bikiv
CITAT (kerstin z5-6 @ 18-01-2006, 21:09)
20 -25 smile.gif ... vissa blir lätt 200 st -dom säljer du på växtmarknad  -sen kan du köpa rosor :)och meeer fröer :)LOL

Ja, "var och en är ju sin egen lyckas smed" biggrin.gif

"säljer du på växtmarknad" ohmy.gif Vardå??? Här i min hemtrakt har jag aldrig hört talas om nå´t sån´t!!!

Lär oss, gröngölingar (08:or)! Hur gör ni? Gräset verkar vara MYCKET grönare där uppe i norr!
Magdis
Min Jelittokatalog kom idag och jag beställde den 1 januari. smile.gif
AndreasBlomquist
Min kom idag också och det är inte så värst länge sen jag beställde. Kommer inte ihåg exakt men någon gång i mitten av första veckan i januari tror jag det var..
kerstin z5-6
Tror inte att någon lokalförening inom sta saknar växtmarknader o def inte 08 området -men NÄR de är -det vet jag inte förstås smile.gif
jo nu vet jag smile.gif
Lördag den 13 maj
Stockholmskretsens
Växtutställning och Växtmarknad
Gamla Orangeriet i Bergianska Trädgården

Växtmarknad
Till dig som tänker sälja växter, tag med eget bord. 10 % av försäljningssumman erlägges till kretsen. Det finns gott om plats framför Orangeriet. Vi får reklam i dagspress för evenemangen genom Bergianska trädgården. Information sätts också upp i förväg på Bergianska trädgårdens informationstavlor.

Här är länken .. ni kan ju åka runt på massor av träffar 14 juni är en till
kolla hemsidan för Mälardalen tex ..
Här är en länk
för 08 or sta blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif :lol:Jelitto den tar nog 2v att få verkar högsäsong där nu smile.gif
bikiv
TACK, Kerstin! Detta hade jag ingen aaaaaning om! Har nu anmält mig som medlem i sta... får se vad detta kan leda till? Spännande! wub.gif
kerstin z5-6
1. att du sår hela påsen
2 att du beställer mer frö
3.att du äter blomjord till frukost
4. att du träffar en massa trevligt folk på växtmarknaden -blir av med dina plant och kommer hem , med mer växter än du tog dit ...

det är vad som kommer att hända tongue.gif
bikiv
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-01-2006, 20:18)
1. att du sår hela påsen
2 att du beställer mer frö
3.att du äter blomjord till frukost
4. att du träffar  en massa trevligt folk på växtmarknaden -blir av med dina plant och kommer hem , med mer växter  än du tog dit ...

det är vad som kommer att hända  :P

Åh, hej ó hå! Vilken framtid! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Kanske t o m
5. att jag pensionerar mig, för hur 17 ska jag hinna med att jobba... och orka mig igenom arbetsdagen med en så´n start.... hm, blomjord till frukost??? Tja, vem vet... man kanske blir som en rosenknopp på nytt, så här på "gamla dar" ohmy.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Eva 33c
Nu har jag fått min Jelittokatalog också! biggrin.gif
kerstin z5-6
Kul -vad är du mest sugen på ur den då ? Eva ? smile.gif
Eva 33c
Kerstin skrev:
CITAT
Kul -vad är du mest sugen på ur den då ? Eva ?

Nu har jag släpat runt den här katalogen (=Jelitto) vart jag gått i två dagar för att kunna lusläsa den på lediga stunder. tongue.gif

Mycket kul men dyrt... wacko.gif En del går att få tag på billigare genom Impecta och Althea som jag brukar beställa från så det gäller att se upp.
Min första lista blev i allafall 35-40 sorter lång och skulle kosta bortåt 1500 kr (+frakt och moms med 7% vad jag förstår.)
Men nu har jag en lite kortare lista enligt nedan. Om jag verkligen beställer allt får vi se:

Aquilegia Grandmothers garden
Clematis heracleifolia
Gaulthera procumbens
Hypericum ascyron
Iris versicolor Kermesina
Lychnis flos-cuculi White Robin
Papaver rupifragum Flore Pleno
Plantago major variegata
Polemonium boreale
Polemonium yezoense Purple Rain Strain
Sedum acre Oktoberfest
Sedum album
Sedum spurium Voodoo
Stachys byzantina Silky Fleece
Symphytum tuberosum
Helen i Piteå Zon 5
Jo, det är superlätt att summan drar iväg upp till flersiffrigt belopp laugh.gif jag försöker dela upp mina beställningar på flera företag då märker man det inte lika mycket wub.gif 800:- där, 600:- där, 300:- där osv........ biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif / Helen
Förresten Eva 33c, roliga frösorter du valt rolleyes.gif
kerstin z5-6
yes !alla är trevliga sorter smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon