Full version: Plastrutor
Jeanette/västra götaland
Vet inte om jag lägger detta inlägg rätt men eftersom det kommer vara det närmaste växthus jag kommer iår så chansar jag på att någon här inne kan hjälpa mig. :-)

Har tänkt göra som rubriken säger.

Jag har funderat på vad som är bäst. Skall kunna ta ner rutorna relativt lätt och så får det inte vara för dyrt.
Jag har kommit fram till att det nog är plastrutor som är bäst.

Problemet är bara, VART kan jag hitta rutor till ett vettigt pris?
yenny
Här Diskuterade de rutor för inte så länge sedan.
Lady Hamilton
wink.gif Jag undrar om du inte ändå skulle ha kollat på något alternativ med skjutdörrar. Det blir nog enklast och troligtvis inte så mycket dyrare.......tror jag
Jeanette/västra götaland
Jag var nog lite otydlig. tongue.gif
Jag har en altan med vanligt räcke. Det jag vill göra är att "klä in den" med plastrutor.
Det är genomskinligt plasttak på den redan så det enda jag behöver göra för att få ett uterum är att sätta in "fönster".
Altanen är inte byggd med standardmått så alla "färdiga" lösningar är nog uteslutet.
Jag tänkte att plast kan vara bra för att det går att kapa i "egnamått" enklast.

På golvet tänkte jag ha trasmattor. ohmy.gif

//Otydliga Jeanette blink.gif
Lady Hamilton
ohmy.gif Är det plexiglas-skivor du är ute efter?
I så fall kan du hitta det på något bygg varuhus
pisanggoreng
Även om det inte är standardmått på altanen kanske man kan fixa till det på något vis ändå. Håll ögonen öppna på Blocket- där säljs ofta uterumspartier billigt. Det är ju skönt att kunna öppna... smile.gif Om det fattas en liten bit någonstans kanske du kan sätta in ett fast plexiglasparti för att jämna ut det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon