Full version: hej hjälp
Alexander-VG-zon3
hej
jag igen som har ett problem
med min sillervkalla bladen bleknar bort å dör efterhand
har läst på nätet även i böcker och där står att den stor kallt och blöt om bladen är bleka
och jag har flytta ifrån den från fönstert och låtit den troka sen inne i rummet borde den väl klara för det är en skuggväxt kan någon hjällpa mig sad.gif sad.gif smile.gif
tack
Emser
"Silverkalla (Aglaonema)
är en robust växt med grova mönstrade blad.

Silverkallan tål inte solljus för då blir bladen fläckiga och fula. Den behöver inte så mycket ljus överhuvudtaget och kan därför placeras där inga andra växter klarar sig. T.ex i badrummet, där dom får den luftfuktighet dom så gärna vill ha.

Silverkallan kräver en jämn vattning, den tycker inte om att torka ut, men ej heller att stå blöt.

Silverkallan angrips sällan av sjukdom eller skadedjur."

Detta är vad jag kunde hitta om denna växt.
Alexander-VG-zon3
oki tack men jag tror inte att det hjälper för inget hjälper nu den har det fuktigt även inte mycket ljus och varmt men ändå så bleknarbladen bort sad.gif sad.gif
Emser
Har du kollat rötterna på den?
Alexander-VG-zon3
japp där sa du nåt detg sista jag hadde tänkt på säkert om inte du sa det tack för det ska kollla nu dererkt smile.gif smile.gif tackså mycket
Alexander-VG-zon3
jag kollade dom var jätte fina vit å stora och friska rötter blev förvånad faktist fast dom stod väldigt trångt kanske därför
Lady Hamilton
Jag tycker att du inte har något att förlora på att plantera om den nu smile.gif
*Felix matte*
Min silverkalla har alltid stått på blombänk framför söderfönster... fått ganska mycket sol...den behöver inte vattnas så ofta eftersom bladen bleknar och dör om rötterna står för blött. Jag vattnade när jag såg att bladen började sloka litegrann.
Silverkallan växer bäst om den inte står i alltför stor kruka.
Alexander-VG-zon3
oj vilken fin sån du hadde felix smile.gif smile.gif men jag har den faktist rätt så litenkruyka men tror ni att man vågar palntera om den redan nu smile.gif smile.gif fast om jag ska planteraom den måste jag köpa jord med kakse leca med smile.gif smile.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon