Full version: Två vinterkatter
sjökatt
Lite kallt om tassarna, men man måste ju kolla sitt revir...
Jag kanske kan lura ut min gamla mor... som sitter inne och käkar kattgräs?
Visst, var det roligt ute?
mina gamla katttjejer - ute och inne
Fenja
Vilka ljuvliga katter!! Är det skogisar?
Mvh
Fenja
zaaritha
Så fina! Ras?
sjökatt
Mamman är ryska och dotter är resultatet av en lyckat förening mellan Ryssland och USA (Maine Coon) smile.gif
zaaritha
Verkligen vackra!
Kathy
Otroligt fina!! wub.gif wub.gif
Castea
Vackra pälsar, verkligen.
sjökatt
Tack! Jag är glad att de är friska och pigga! De är mina ögonsten! wub.gif
Jag har även tittat på era fina katter! Helt underbara! Man vill krama alla... Särskilt alla söta kattugar! Fenja, är Viper norsk skogis?
Fenja
CITAT (sjökatt @ 21-01-2006, 21:38)
Tack! Jag är glad att de är friska och pigga! De är mina ögonsten! wub.gif
Jag har även tittat på era fina katter! Helt underbara! Man vill krama alla... Särskilt alla söta kattugar! Fenja, är Viper norsk skogis?

Viper är 3/4 norsk skogkatt och 1/4 perser, tyvärr tror vi att någon stal henne och grannens två skogishanar samma vecka i oktober 2004. Jag saknar henne mycket, för det var en både vacker och speciell katt.
Mvh
Fenja
sjökatt
Vad tråkigt!!!! sad.gif Beklagar... och förstår din saknad... Varje katt har sin speciella karaktär och är en kär vän... Vad arg jag blir, när jag läser om kattstölderna! mad.gif Var katterna inte märkta?
Fenja
Jo, de är chippade och har halsband allihop.
Mvh
Fenja
sjökatt
Att någon kan vara så fräck!!! Hemskt.
Hoppas dina andra katter får vara ifred! Hur många har du just nu (och alla söta kattungar!)?.
Fenja
Det är nio vuxna och fem bäbbar nu. De flesta av katterna är sådana som inte låter sig klappas ute och det är jag faktiskt glad för.
Jag hoppas att jag omplacera två vuxna och behålla en bäbbe, så blir det åtta kvar.
Mvh
Fenja
sjökatt
Läckert! Då är det liv i luckan! biggrin.gif Hoppas att omplacering går bra och bäbbisar växer till fina katter!
Jag skulle gärna ha fler kissar, men min sambo är inte så förtjust i katter (jag tror att han är helt enkelt svartsjuk) och då är jag glad att han står ut med mina två damer.
PS Min väninnas Maine Coon gjorde ett litet "snedsprång" och lyckades få 6 st riktigt söta barn! Sötnosarna kan man se i albumet "Maggans kattungar".

Ha det så bra!
Katarina
Reserv
CITAT (sjökatt @ 21-01-2006, 22:36)
Sötnosarna kan man se i albumet "Maggans kattungar".

Vet inte hur du burit dig åt wink.gif men klickar jag på kameraikonen så har du inget album, men om man klickar på länken så funkar det unsure.gif Dom va´verkligen sötnosar, men jag saknar dom karakteristiska tofsarna på öronen på mamman, har hon friserat öronen på henne?
sjökatt
CITAT (Reserv @ 21-01-2006, 22:44)
CITAT (sjökatt @ 21-01-2006, 22:36)
Sötnosarna kan man se i albumet "Maggans kattungar".

Vet inte hur du burit dig åt wink.gif men klickar jag på kameraikonen så har du inget album, men om man klickar på länken så funkar det unsure.gif Dom va´verkligen sötnosar, men jag saknar dom karakteristiska tofsarna på öronen på mamman, har hon friserat öronen på henne?

Nej, absolut inte. Hon brukar inte frisera katten. Tofsarna finns. Det kanske syns dåligt på bilden.
Hils
Katarina
yenny
wub.gif wub.gif å vilka vackra katter wub.gif
zaaritha
Norsk skogis o maine coon--största skillnaden?
Reserv
CITAT (zaaritha @ 21-01-2006, 23:19)
Norsk skogis o maine coon--största skillnaden?

Norsk skogkatt är robust och betydligt grövre i sitt utseende, Maine coon är större i höjd och längd, men har ett smäckrare utseende och har större öron som oftast är mycket mer tofsprydda.
Fenja
Rasstandarden säger:
Norsk skogkatt
Maine Coon

Jämförelse mellan Maine Coon och Norsk Skogkatt.
Maine Coon har en utveckling som starkt påminner om skogkattens och där det naturliga urvalet varit utslagsgivande för vilka individer som skulle komma att överleva. De exteriöra likheterna mellan Maine Coon och den norska skogkatten är påtagliga. Maine Coon är en betydligt längre och mer rektangulärt formad katt än vad som är fallet med skogkatten.

Mvh
Fenja
kristerh
Verkligen söta katter wub.gif
krister
sjökatt
CITAT (kristerh @ 22-01-2006, 14:49)
Verkligen söta katter wub.gif
krister

Tack! Din katt är också jättefin! Är det en Helig Birma? Hur är den i karaktär?
Hälsningar
Katarina
kristerh
CITAT (sjökatt @ 22-01-2006, 18:46)
Tack! Din katt är också jättefin! Är det en Helig Birma? Hur är den i karaktär?
Hälsningar
Katarina

Jo det är en Helig Birma, den rasen verkar vara jättelugn, iallafall är hon det, ställer aldrig till med nåt, har faktiskt aldrig rivit ner en enda blomma tex.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon