Full version: 19 000
Sidor: 1, 2
*Grodan*
Min man fick en whiplash-skada för ett par år sedan och han försökte verkligen på alla vis att få hjälp med utvärdering av vad han skulle kunna jobba med, arbetsträning osv men FK hade inga resurser.
Sedan dess ringer hans handläggare på FK lite då och då och frågar när han tänker börja jobba.

Efter det har han dessutom gått och blivit leversjuk och den där frågan från FK känns mer och mer som ett hån i och med att vi inte vet hur detta med levern kommer att sluta. Än så länge har han sin sjukpenning kvar i alla fall.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2006, 11:53)
CITAT (Rossi @ 24-01-2006, 11:41)
Men det jag tänkte berätta var att då när jag hade ont i min axel så hade den här kvinnan mage att säga till mig när vi diskuterade min axel och hur vi skulle göra med arbetshjälpmedel, sjukgymnastik etc. att hon hade minsann en väninna som hade haft ont i sin axel men sen separerade hon från sin man och då försvann det onda.

HerreGud vilken idiot till människa! mad.gif Tyvärr finns det många av den sorten som inte kan fatta att andra människor faktiskt inte simulerar varje gång de är sjuka eller skadade. Angående min glutenintolerans var det en gång en tjej som sa ungefär så här: Om du åker utomlands till ett annat klimat så ska du se att det försvinner! Hon hade inställningen att det var i min vilja det satt att jag inte kunde äta bullarna som bjöds och hon tyckte att om jag bara ansträngde mig så skulle det säkert gå över! Det var så idiotiskt så jag orkade inte ens argumentera mot det. wacko.gif

Usch! Det finns alldeles för många människor som saknar empati! mad.gif

Och när det är en läkare, chef eller någon annan överordnad så är det inte alltid så lätt att fräsa emot heller.
Floppy
Man kan inget annat än skratta åt okunskapen... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Har en 'ny' svärmor som är glutenallergisk och 'vi andra' har absolut inga problem med att fixa mat och dyl som hon även kan äta...

Min fd svärmor sa nått lustigt till mig en gång när vi var dit på 'fin' middag och hon skulle bjuda på vin.

Jag avböjde eftersom jag åt tradolan + alvedon för diskbrocket eftersom jag ansåg att kombinationen vin och medicin inte hör ihop.

Hennes kommentar var: - Du å dina jäkla mediciner....

Jag och min dåvarande sambo vart så chockade av hennes kommentar att vi satt som fågelholkar under hela middagen... wacko.gif wacko.gif wacko.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Castea @ 24-01-2006, 10:48)
Ok, jag ber om ursäkt att jag skrev som jag skrev igår och drog saker till sin kanske överdrivna spets. Ska nog inte lägga mig i sådana här debatter överhuvudtaget, med erfarenheter från andra sidan skrivbordet. Lätt att bli trött där på 99% gnäll och 1% uppskattning under arbetsdagarna.

Förlåt.

Själv har jag alltid blivit väldigt väl behandlad av personal på FK men kan inte se att min positiva erfarenheter har någon plats i detta ämne.

Sedan var väl ursprungsfrågan inte avsedd att klanka ner på enskilda tjänstemän, snarare på systemet som sådant - att man ska halvera sjukskrivningen och gör det genom att neka sjuka ekonomisk ersättning.

Frågan var väll också den om någon här hade egna erfarenheter, läser man något i tidningen kan det vara väldigt bra att få veta något om den lilla människan bakom - den som drabbas.

ingrid
Klematis
Konstigt det här med att det ska sparas på sjukersättningen. Då måste det ju jobbas på att vi blir friskare, mår bättre, bättre arbetsmiljö. Antalet sjuka kan ju inte bara minska under några år eller? Har man aldrig varit sjuk är det svårt att föreställa sig hur det är. Ofta vet man ju alltid hur barn ska uppfostas innan man själv får ett kolikbarn, likadant är det med många som aldrig varit sjuk eller har nära anhörig som varit sjuk. Sedan är det ju så att personalen på försäkringskassan inte själva bestämmer vilka regler som gäller. Men det blir ju oftast så att personalen för ta emot allt. Så är kanske vissa otrevliga översittare. Hur var det med bonusen för varje sjukpension, eller vad det nu heter?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon