Är det någon av er som har varit nånstans i Europa på semester med all inclusive och kan reka det hotellet och platsen, helst Turkiet, vi är 7 personer och två barn så det är viktigt det är bra, har hört det kan vara väldigt olika med all incklusive hur maten är o.s.v
Lena
De gånger jag varit i Turkiet har det varit i fritidsresors regi, och de är duktiga. Även när jag åkte till Kreta var det bra hotell, och man måste ju inte följa med på deras aktiviteter om man inte vill.
Fast man ska inte välja något hotell med sämre betyg än FFF+ (står i katalogen, bredvid hotellnamnet)., och det är viktigt för betyget sätts bland annat utifrån läge, tillgång till personal, kvalité på maten osv.
Skalan är från F till FFFFF och naturligtvis stiger priset i takt med antalet F och eventuella +
Ja, men bodde du på ett all inclusivehotell, där alla mat o dryck ingår?
Lena
Nej, det brukar jag inte göra eftersom det för det mesta inte motsvarar mina förväntningar. Fast om man är många kanske man vill att mer än frukost och lunch ska ingå, om inte annat för att det är praktiskt.
Själv skulle jag nog välja spanien framför turkiet just nu med fågelinfluensan
CITAT (Reserv @ 22-01-2006, 21:45)
Själv skulle jag nog välja spanien framför turkiet just nu med fågelinfluensan

Det har du rätt i. Roligare saker kan man få med sig hem från semestern
Det vet man inte var fågelinfluensan slår till nästa gång, det kan ju komma hit oxå med flyttfåglarna till våren, och vi har varit i Spanien många gånger, skulle vara kul att se ett annat land
Lena
Kreta är vackert, men där har jag bara varit en gång och inte på ett hotell som erbjöd helpension. Fast det fanns en härlig restaurang i Chania som jag älskade, deras moussaka kunde man begå dråp för allra minst!
Åh vad jag saknar den!
AndreasBlomquist
22-01-2006, 23:01
Vi har varit i Turkiet ett par gånger och då i Alanya. Dock har vi inte valt något all-inclusive och mycket på grund av att vi vill kunna gå ut och käka på olika restauranger varje dag. Det kan man ju i och för sig på ett all-inclusive också men i och med att man ändå betalar för maten då så blir det ju oftast att man äter den maten man redan vid bokningen betalat för.
Kan annars rekommendera Kreta och Chania om ni vill röra er inom Europa liksom Lady G säger. Reser du med Apollo så kan jag rekommendera Triton hotel som ligger i Chryssiakti (reservation for stavningen) ett par minuter utanför Chania stad. De har underbar mat och precis intill har du stranden. Det är också ett Familyhotell. På 2 minuter kan du gå över till hotellet Anais Holiday som har den bästa Souvlakin på hela Kreta! Precis nere på stranden, bara 150 meter från hotellet ligger en strandbar/restaurang som serverar grymma grekiska sallader.
Chania stad är helt underbar också och det går shuttles hela tiden från hotellet, annars kostar taxi runt 3 euro. Har provat varenda restaurang nere vid hamnen och alla är superbra!
Hoppas du lyckas komma på något ställe att semestra på!
Tack för alla tips, jag har tänkt på Grekland och Kreta,men undrar om det inte blir för kallt då vi inte kan åka förrän slutet på sept eller första veckan i oktober, är inte Turkiet varmare vid den tiden?
Njae, tidigare än september ligger medeltemperaturen väldigt högt på Kreta. Kreta ligger länger söder ut än de andra Grekiska öarna.
1. Kreta, Grekland
Väder: Mycket solsäkert i september, som bjuder på 10 soltimmar per dag. Medeltemperatur: 27 grader på dagen, 19 på natten, 25 i vattnet.
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...p?d=626&a=60569Gammal artikel, men vädret ändrar sig inte SÅ mycket på tre år.
caprifol
23-01-2006, 10:21
Åker sedan massor av år till Kreta såväl i april som i oktober och det är ljuvligt på hösten. Vattentemp ca 24. Varma härliga kvällar. Jag åker i mitten av oktober och har t o m varit där sista veckan.
Om ni inte absolut vill bo på All inclusive har ju såväl Ving som andra resebyråer anläggningar som är perfekta för sällskap m barn. Sunwing på södra Kreta är underbart! Massor av aktiviteter för den som vill. Fritidsresor har väl Blue Village el liknande. Här kan man ju leva som på en all inclusive-anläggning men har ändå möjligheter att springa ut på andra tavernor eftersom man ju inte betalt i förväg.
Å, det har du ju rätt i caprifol, Blue village är perfekt för barnfamiljer.
Å jag vill göra reklam för Cypern! Sunwing resort Sandy bay har jag varit på två gånger och ska dit igen i juni i år. Kanonfint hotell som dom dessutom renoverar just nu. Det är som en liten by av låga hotellbyggnader, precis vid havet. 6 pooler from i år, gym (fri träning) och spaanläggning från i år. Kanon för barn också. Men vi kör inte all inclusive (tror inte det finns där) men låter alltid frukosten ingå. Den är enorm, så man behöver inte så mycket förrän till kvällen. Barnen äter gratis på hotellet också.
/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.